Ojeté Mitsubishi Eclipse Cross: Zatmění jen v názvu
Mitsubishi Eclipse Cross se pokusilo přiživit na rostoucí oblibě kategorie SUV-kupé. Velkou kariéru neudělalo a ne každému se líbí, nicméně v rozšířenější starší verzi s motorem 1.5 T-MIVEC zaujme dobrým poměrem ceny, spolehlivosti i praktičnosti.
Jméno Eclipse (v překladu zatmění) je pamětníkům devadesátek a výrobního programu Mitsubishi určitě povědomé. Patřívalo šmrncovnímu sportovnímu kupátku, jehož první dvě generace (z celkem čtyř) šlo občas zahlédnout i na našich silnicích. Žádnou hlubší spojitost mezi ním a tímhle křížencem ale nehledejte.
Eclipse Cross naznačuje sportovnost jen tím, že má šikmější záď, tužší odpružení a trochu chytřejší čtyřkolku, než jakou SUV téhle třídy obvykle mívají. Jmenuje se S-AWC, a i když to není tentýž systém jako v ostrém Lanceru Evolution, umí díky dobré spolupráci s brzdami na jednotlivých kolech také trochu kouzlit s přeléváním hnacího momentu. Samotné řešení čtyřkolky, kterou bohužel nikdy nespatříte u verze s manuálem, se liší v závislosti na tom, zda jde o konvenční spalovák, nebo o pozdější plug-in hybrid 2.4 PHEV. U klasiky je to řešeno konvenční mezinápravovou spojkou, u hybridu už čistě elektrickým pohonem zadní nápravy.
Derivát outlanderu
Eclipse Cross mířil cenou i velikostí mezi ASX a rodinný outlander, s jehož minulou, třetí generací sdílí podvozek s rozvorem náprav 2670 mm i velkou část elektroinstalace. V motorech ale v první polovině života razil trochu jinou politiku. Než se k nim dostaneme, musíme od sebe oddělit předfaceliftový a faceliftový model. Jsou totiž mezi nimi celkově velké rozdíly.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!