Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Design se hodně inspiroval koncepčním modelem XR-PHEV II z roku 2014. Zde častěji zastoupený předfaceliftový model z let 2017 – 2020, který měl kratší karoserii s délkou 4405 mm.
Výrazným poznávacím znakem staršího modelu u nás prodávaného jen s přeplňovaným 1.5 T-MIVEC je víko kufru se dvěma oddělenými skly bez stěrače
Interiér staršího provedení z let 2017 – 2020. K vyšším výbavám Intens (na snímku) a Instyle se už vázal 7“ dotykový displej a praktický touchpad na středovém tunelu, velmi usnadňující ovládání palubního systému.
Nižší invite měla 6“ displej bez touchpadu, základní inform jen běžné tlačítkové rádio.
29 Fotogalerie

Ojeté Mitsubishi Eclipse Cross: Zatmění jen v názvu

Marek Oborník

Mitsubishi Eclipse Cross se pokusilo přiživit na rostoucí oblibě kategorie SUV-kupé. Velkou kariéru neudělalo a ne každému se líbí, nicméně v rozšířenější starší verzi s motorem 1.5 T-MIVEC zaujme dobrým poměrem ceny, spolehlivosti i praktičnosti.

Jméno Eclipse (v překladu zatmění) je pamětníkům devadesátek a výrobního programu Mitsubishi určitě povědomé. Patřívalo šmrncovnímu sportovnímu kupátku, jehož první dvě generace (z celkem čtyř) šlo občas zahlédnout i na našich silnicích. Žádnou hlubší spojitost mezi ním a tímhle křížencem ale nehledejte.

Eclipse Cross naznačuje sportovnost jen tím, že má šikmější záď, tužší odpružení a trochu chytřejší čtyřkolku, než jakou SUV téhle třídy obvykle mívají. Jmenuje se S-AWC, a i když to není tentýž systém jako v ostrém Lanceru Evolution, umí díky dobré spolupráci s brzdami na jednotlivých kolech také trochu kouzlit s přeléváním hnacího momentu. Samotné řešení čtyřkolky, kterou bohužel nikdy nespatříte u verze s manuálem, se liší v závislosti na tom, zda jde o konvenční spalovák, nebo o pozdější plug-in hybrid 2.4 PHEV. U klasiky je to řešeno konvenční mezinápravovou spojkou, u hybridu už čistě elektrickým pohonem zadní nápravy.

Derivát outlanderu

Eclipse Cross mířil cenou i velikostí mezi ASX a rodinný outlander, s jehož minulou, třetí generací sdílí podvozek s rozvorem náprav 2670 mm i velkou část elektroinstalace. V motorech ale v první polovině života razil trochu jinou politiku. Než se k nim dostaneme, musíme od sebe oddělit předfaceliftový a faceliftový model. Jsou totiž mezi nimi celkově velké rozdíly.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!