Opel Antara výrazně zlevňuje, stojí od 412.400 Kč

Opel Antara je na trhu již od roku 2006, nejradikálnější modernizací prošla na začátku sezóny 2011. SUV vyráběné v Koreji není u nás zrovna úspěšné, nedaří se mu ani v porovnání se sesterským Chevroletem Captiva. Captiva našla za první třetinu roku padesát zájemce, její dvojče však pouhé čtyři. Antara se aktuálně nabízí se dvěma různými motory. Zážehový čtyřválec Ecotec 2,4 l disponuje výkonem 123 kW, základní verze turbodieselu 2,2 l má 120 kW. Kromě ní se dá koupit i silnější se 135 kW.
V ceníku zůstaly dva druhy převodovek – šestistupňová přímo řazená i samočinná se stejným počtem rychlostí. Antaru je stále možné pořídit jak v provedení s pohonem jen předních kol, tak i s verze elektronicky řízenou čtyřkolkou. Základní cena verze Essentia s motorem 2,4 l je nyní 412.400 Kč, v této variantě pochopitelně znak náprav 4x4 zcela chybí.
Ve standardních položkách však najdeme ESP, asistent pro rozjezd do kopce, šest airbagů, přední mlhovky, elektricky ovládaná všechna okna a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, rádio s CD, MP3 a USB, sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin i manuální klimatizaci. Zájemci o slabší diesel připlatí 38.750 korun.
Stupeň Enjoy výbavu doplní o dvouzónovou automatickou klimatizaci, stabilizaci přívěsu, vyhřívaná přední sedadla, loketní opěrku a kožený volant. Vzhled vylepší zatmavená boční skla včetně zadního. A to vše za 95 tisíc navíc. Je k mání ve všech motorických variantách včetně výkonnějšího turbodieselu, částka nutná k jeho pořízení však už přesahuje 626 tisíc korun. Koupíte v něm i nejlevnější čtyřkolku se zážehovým agregátem, konkrétně za menších 557.400 Kč.
Vrcholné Cosmo stojí dalších 20 tisíc navíc navíc a pojí se vždy pouze s pohonem obou náprav. Posádku však hýčká standardním parkovacím asistentem, palubním počítačem, tempomatem, dešťovým senzorem a koženým čalouněním včetně řadicí páky. Řidič si může sedadlo nastavit elektricky, loketní opěrku mají k dispozici i zadní cestující. Karoserii dále ozdobí chrom (kliky, koncovka výfuku) a vnější vzhled posunou i osmnáctipalcová litá kola. S motorem 2,4 Ecotec přijde na 577.400 Kč, diesely stojí 616.150, respektive 646.150 Kč.
Opel Antara – technické údaje a aktuální české ceny | |||||
Motor | 2,4 Ecotec | 2,4 Ecotec | 2,2 CDTI | 2,2 CDTI | 2,2 CDTI |
Pohon | 4x2 | 4x4 | 4x2 | 4x4 | 4x4 |
Převodovka | 6M | 6M (6A) | 6M (6A) | 6M (6A) | 6M (6A) |
Zdvihový objem [cm3] | 2384 | 2384 | 2231 | 2231 | 2231 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 123/6400 | 123/6400 | 120/3800 | 120/3800 | 135/3800 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 217/4500 | 217/4500 | 350/2000 | 350/2000 | 400/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 186 (175) | 189 (184) | 188 (182) | 200 (191) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,5 | 10,3 (11,0) | 9,9 (10,8) | 9,9 (12,0) | 9,6 (10,1) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,8 | 9,1 (9,3) | 6,3 (7,5) | 6,6 (7,8) | 6,6 (7,8) |
Cena Essentia [Kč] | 412.400,- | - | 451.150,- | - | - |
Cena Enjoy [Kč] | 507.400,- | 557.400,- | 546.150,- | 596.150,- | 626.150,- |
Cena Cosmo [Kč] | - | 577.400,- | - | 616.150,- | 646.150,- |