Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra GSe je plug-in hybrid se špetkou sportovnosti. Dorazí jako hatchback i kombi

Jan Zajíc
Diskuze (36)

Opel odhalil Astru v provedení GSe. To nabídne plug-in hybridní pohonné ústrojí a sportovnější charakter.

Nová verze bude k dispozici nejen pro pětidveřový hatchback, ale také pro kombík Sports Tourer. Pro připomenutí, označení „GSe“ bývalo u Opelu zkratkou pro „Grand Sport Einspritzung“ a avizovalo použití nejmodernějšího systému vstřikování u modelů Opel Commodore GS/E či Opel Monza GSE.

Nyní výrobce zkratku GSe používá pro „Grand Sport electric“. Tři písmena se tak stávají označením sportovněji laděných nejvýkonnějších verzí modelové škály automobilů Opel s elektrifikovaným pohonem.

V případě Astry jde o techniku koncernu Stellantis, známou zejména z modelů značek Peugeot a Citroën. Opel prozradil, že Astru GSe pohání ústrojí se systémovým výkonem 165 kW (225 k) a maximálním točivým momentem 360 Nm. Stejné parametry nabízí také výkonnější plug-in hybridní verze nového Peugeotu 308 Hybrid 225 e-EAT8, takže můžeme předpokládat, že i v Astře GSe pod kapotou najdeme turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru, výkonu 132 kW a točivém momentu 250 Nm. Šestnáctistovku doplní elektromotor o výkonu 81 kW a točivém momentu 320 Nm. Automatická převodovka je osmistupňová, poháněna jsou přední kola.

Opel bohužel zatím neuvádí informace o dynamice, příbuzný Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 ovšem zrychluje z klidu na stovku za 7,5 sekundy, kombík SW za 7,6 sekundy. Maximální rychlost činí 235 km/h. Astra GSe na tom bude jistě podobně.

A to samé bude platit v případě elektrického dojezdu, který u Peugeotu díky lithium-iontové baterii s kapacitou 12,4 kWh dosahuje až 69 kilometrů.

Opel ovšem láká na několik novinek zaměřených na sportovnější projev. Modely Astra GSe a Astra Sports Tourer GSe dostaly o 10 milimetrů snížený podvozek a specificky naladěné pružiny a olejové tlumiče. Adaptivní tlumiče značky Koni nabízejí různé charakteristiky tlumení vysokých frekvencí (zavěšení kol) proti nízkým frekvencím (pohyby karoserie). Upraven byl také stabilizační systém ESP, pozornost inženýři věnovali i řízení, které má být přesnější.

Video se připravuje ...

Na pohled se verze GSe poznají podle specifického předního nárazníku a 18palcových kol z lehké slitiny, jejichž design je inspirovaný elektrickým konceptem Manta GSe. Uvnitř najdeme výrazně tvarovaná a Alcantarou čalouněná přední sedadla s ergonomickým certifikátem AGR.

Kdy Opel obě Astry v provedení GSe zařadí do prodeje, zatím nevíme. A neznáme ani cenu.

Jan Zajíc
Diskuze (36)

Doporučujeme

30. 9. 2022 13:06
Re: Hybridní fraška
nechápu, že jsi tak dutej.
https://www.novinky.cz/…t-majitelu-30117
30. 9. 2022 12:45
Re: Hybridní fraška
Já to samozřejmě vím, ale kdyby měli v C-segmentu i zadokolkový hatchback, bylo by to samozřejmě pro zákazníky ještě mnohem lepší - jen by na tom BMW méně vydělalo. A já tady samozřejmě vždy budu stát na straně zákaníků. Co na tom nechápeš? :-)
30. 9. 2022 12:43
Re: Hybridní fraška
Protože ti zelení šílenci do budoucna nechtějí povolit výrobu ničeho jiného! :-O :-( :no:
29. 9. 2022 20:34
Re: Hybridní fraška
Oni mají porad kupé rady 2, což je sportovní varianta jedničky. Dokonce mají i M2. Je to jenom název, kterým se to liší. Co na tom nechápu? Že tohle nevíš, když se tady tvaris jako expert ;-)
29. 9. 2022 20:32
Re: Hybridní fraška
No vidíš. O elektromobilech jdi taky neuvažoval. Jsou pro tebe irelevantní. Tak proč je mas porad v hube?