Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra GSe je plug-in hybrid se špetkou sportovnosti. Dorazí jako hatchback i kombi

Jan Zajíc Jan Zajíc 28. 9. 2022 • 05:57
20
36
Zobrazit náhledy (20)
Opel Astra GSe Opel Astra GSe Opel Astra GSe Opel Astra GSe Opel Astra GSe Opel Astra GSe Opel Astra GSe Opel Astra GSe Opel Astra GSe Opel Astra GSe Opel Astra GSe Opel Commodore GSE, Monza GSE a Manta GSE Opel Commodore GSE, Monza GSE a Manta GSE Opel Manta GSE Opel Monza GSE

Opel odhalil Astru v provedení GSe. To nabídne plug-in hybridní pohonné ústrojí a sportovnější charakter.

Nová verze bude k dispozici nejen pro pětidveřový hatchback, ale také pro kombík Sports Tourer. Pro připomenutí, označení „GSe“ bývalo u Opelu zkratkou pro „Grand Sport Einspritzung“ a avizovalo použití nejmodernějšího systému vstřikování u modelů Opel Commodore GS/E či Opel Monza GSE.

Nyní výrobce zkratku GSe používá pro „Grand Sport electric“. Tři písmena se tak stávají označením sportovněji laděných nejvýkonnějších verzí modelové škály automobilů Opel s elektrifikovaným pohonem.

V případě Astry jde o techniku koncernu Stellantis, známou zejména z modelů značek Peugeot a Citroën. Opel prozradil, že Astru GSe pohání ústrojí se systémovým výkonem 165 kW (225 k) a maximálním točivým momentem 360 Nm. Stejné parametry nabízí také výkonnější plug-in hybridní verze nového Peugeotu 308 Hybrid 225 e-EAT8, takže můžeme předpokládat, že i v Astře GSe pod kapotou najdeme turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru, výkonu 132 kW a točivém momentu 250 Nm. Šestnáctistovku doplní elektromotor o výkonu 81 kW a točivém momentu 320 Nm. Automatická převodovka je osmistupňová, poháněna jsou přední kola.

Opel bohužel zatím neuvádí informace o dynamice, příbuzný Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 ovšem zrychluje z klidu na stovku za 7,5 sekundy, kombík SW za 7,6 sekundy. Maximální rychlost činí 235 km/h. Astra GSe na tom bude jistě podobně.

A to samé bude platit v případě elektrického dojezdu, který u Peugeotu díky lithium-iontové baterii s kapacitou 12,4 kWh dosahuje až 69 kilometrů.

Opel ovšem láká na několik novinek zaměřených na sportovnější projev. Modely Astra GSe a Astra Sports Tourer GSe dostaly o 10 milimetrů snížený podvozek a specificky naladěné pružiny a olejové tlumiče. Adaptivní tlumiče značky Koni nabízejí různé charakteristiky tlumení vysokých frekvencí (zavěšení kol) proti nízkým frekvencím (pohyby karoserie). Upraven byl také stabilizační systém ESP, pozornost inženýři věnovali i řízení, které má být přesnější.

Video se připravuje ...

Na pohled se verze GSe poznají podle specifického předního nárazníku a 18palcových kol z lehké slitiny, jejichž design je inspirovaný elektrickým konceptem Manta GSe. Uvnitř najdeme výrazně tvarovaná a Alcantarou čalouněná přední sedadla s ergonomickým certifikátem AGR.

Kdy Opel obě Astry v provedení GSe zařadí do prodeje, zatím nevíme. A neznáme ani cenu.

Doporučujeme

Témata
30. 9. 2022 13:06
Re: Hybridní fraška
nechápu, že jsi tak dutej.
https://www.novinky.cz/…t-majitelu-30117
30. 9. 2022 12:45
Re: Hybridní fraška
Já to samozřejmě vím, ale kdyby měli v C-segmentu i zadokolkový hatchback, bylo by to samozřejmě pro zákazníky ještě mnohem lepší - jen by na tom BMW méně vydělalo. A já tady samozřejmě vždy budu stát na straně zákaníků. Co na tom nechápeš? :-)
30. 9. 2022 12:43
Re: Hybridní fraška
Protože ti zelení šílenci do budoucna nechtějí povolit výrobu ničeho jiného! :-O :-( :no:
29. 9. 2022 20:34
Re: Hybridní fraška
Oni mají porad kupé rady 2, což je sportovní varianta jedničky. Dokonce mají i M2. Je to jenom název, kterým se to liší. Co na tom nechápu? Že tohle nevíš, když se tady tvaris jako expert ;-)
29. 9. 2022 20:32
Re: Hybridní fraška
No vidíš. O elektromobilech jdi taky neuvažoval. Jsou pro tebe irelevantní. Tak proč je mas porad v hube?