Opel Astra GSe je plug-in hybrid se špetkou sportovnosti. Dorazí jako hatchback i kombi
Opel odhalil Astru v provedení GSe. To nabídne plug-in hybridní pohonné ústrojí a sportovnější charakter.
Nová verze bude k dispozici nejen pro pětidveřový hatchback, ale také pro kombík Sports Tourer. Pro připomenutí, označení „GSe“ bývalo u Opelu zkratkou pro „Grand Sport Einspritzung“ a avizovalo použití nejmodernějšího systému vstřikování u modelů Opel Commodore GS/E či Opel Monza GSE.
Nyní výrobce zkratku GSe používá pro „Grand Sport electric“. Tři písmena se tak stávají označením sportovněji laděných nejvýkonnějších verzí modelové škály automobilů Opel s elektrifikovaným pohonem.
V případě Astry jde o techniku koncernu Stellantis, známou zejména z modelů značek Peugeot a Citroën. Opel prozradil, že Astru GSe pohání ústrojí se systémovým výkonem 165 kW (225 k) a maximálním točivým momentem 360 Nm. Stejné parametry nabízí také výkonnější plug-in hybridní verze nového Peugeotu 308 Hybrid 225 e-EAT8, takže můžeme předpokládat, že i v Astře GSe pod kapotou najdeme turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru, výkonu 132 kW a točivém momentu 250 Nm. Šestnáctistovku doplní elektromotor o výkonu 81 kW a točivém momentu 320 Nm. Automatická převodovka je osmistupňová, poháněna jsou přední kola.
Opel bohužel zatím neuvádí informace o dynamice, příbuzný Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 ovšem zrychluje z klidu na stovku za 7,5 sekundy, kombík SW za 7,6 sekundy. Maximální rychlost činí 235 km/h. Astra GSe na tom bude jistě podobně.
A to samé bude platit v případě elektrického dojezdu, který u Peugeotu díky lithium-iontové baterii s kapacitou 12,4 kWh dosahuje až 69 kilometrů.
Opel ovšem láká na několik novinek zaměřených na sportovnější projev. Modely Astra GSe a Astra Sports Tourer GSe dostaly o 10 milimetrů snížený podvozek a specificky naladěné pružiny a olejové tlumiče. Adaptivní tlumiče značky Koni nabízejí různé charakteristiky tlumení vysokých frekvencí (zavěšení kol) proti nízkým frekvencím (pohyby karoserie). Upraven byl také stabilizační systém ESP, pozornost inženýři věnovali i řízení, které má být přesnější.
Na pohled se verze GSe poznají podle specifického předního nárazníku a 18palcových kol z lehké slitiny, jejichž design je inspirovaný elektrickým konceptem Manta GSe. Uvnitř najdeme výrazně tvarovaná a Alcantarou čalouněná přední sedadla s ergonomickým certifikátem AGR.
Kdy Opel obě Astry v provedení GSe zařadí do prodeje, zatím nevíme. A neznáme ani cenu.