Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel chystá návrat Omegy v roce 2013

Aleš Dragoun
Diskuze (32)
Opelu nestačí poměrně velká Insignia a připravuje návrat Omegy. Techniku zdědí po Cadillacu XTS.

Znamená to, že nová generace bude mít na rozdíl od svých předchůdců pohon předních kol? Příznivce klasiky zklameme: ano! Standardně zabírá přední náprava už u Insignie, zde má ale Opel také čtyřkolku s elektronicky řízeným diferenciálem od švédského Haldexu. Její instalace do Omegy tak není vyloučena. O vývoji nové vlajkové lodi se zmínil už bývalý šéf Opelu Karl-Friedrich Stracke.

Podle serveru AutoNews.de by se nová Omega měla objevit v závěru roku 2013. Co uvidíme pod kapotou? S největší pravděpodobností zážehový vidlicový šestiválec 3,6 l s 225 kW (305 k) a 358 Nm, Spekuluje se také o přeplňovaném V6 2,8 l s 239 kW (325 k) z Insignie OPC spojeném s osmistupňovým automatem. A diesel? Nejspíš dvoulitr se dvěma turby a 143 kW (195 k), který má „blesk“ také ve své v současnosti největší řadě.

Samozřejmostí bude standardní adaptivní podvozek s pneumatickým odpružením zadní nápravy, jakož i armáda elektronických asistentů včetně chytrého tempomatu a hlídání vybočení z jízdního pruhu. Luxusní sedan se představí nejdříve na konci roku 2013. Ano, skutečně luxusní, platforma sice má rozvor „jen“ 2,84 m, ale celková délka určitě přesáhne 5,1 m. O kombi se zatím nemluví, ve dvou předchozích generacích Omegy bylo přitom velmi oblíbené.

Už ta první s písmenem A (1986-1994) vynikala špičkovou aerodynamikou. Druhá B (1994-2003) se chlubila navíc příjemně oblými tvary, které byly bohužel poněkud „znásilněny“ faceliftem z léta 1999. Velká prostorná auta měla pochopitelně také své mouchy. Opely se v osmdesátých a devadesátých letech obecně nemohly pyšnit kvalitou ani spolehlivostí.

Nutno dodat, že Rüsselsheim se k informacím o příchodu nového modelu zatím staví zdrženlivě. Mluvčí automobilky Michael Blumenstein se k celé záležitosti ohledně Omegy C vyjádřil jasně: „Bez komentáře!“

Aleš Dragoun
Diskuze (32)
21. 3. 2013 19:58
Re: Dvakrát do stejný řeky nevstoupíš
Prvni pulka ta nemecka napr. Bmw motor, ktery dodavali do omegy, nebo solidni podvozek, rizeni, brzdy atd.. bylo velmi dobre ta druha pulka americka bylo jak vsechno u americkych aut -- srot. Proto je opel nejhorsi nemecke auto, pre vztupem GM byl opel daleko pred svoji konkurenci
21. 3. 2013 19:55
Re: Dvakrát do stejný řeky nevstoupíš
Opel mel perfektne vyprojektovane auta castokrat pred konkurenci, ktere znicili americane drastickym setrenim na materialu hlavne GM manager Lopez. Americane nikdy nepochopi proc nemci nekoupi napr. pracku whirpool ktera se trese a rezavi po 2mesich ale radeji drahou miele. Podobne z autami, opel vyprojektoval nejlepsi auta ve svoji dobe jako calibra, vectra, omega, astra ale diky obrovskym problemum a tzv lopez-efektu defakto skoncil. Jeste pred par lety astra prodavala podobny pocet aut jak golf, dneska ma opel tak znicene jmeno ze uz ho nikdo nechce. Skoda
26. 7. 2012 04:08
Re: mokrej hadr
Jak idiot? 23tkm, to je funglovka, urcite to je po nejakym duchodci , byvalej automechanik, jedno z mnoha aut, co mel, garazovany... bla, bla, bla...
26. 7. 2012 04:03
Re: Dvakrát do stejný řeky nevstoupíš
Nepodcenuj Smarty, obvod Zeme je cca 40tkm, ani nechci pocitat, kolikrat to dalo moje auto...
26. 7. 2012 04:00
Re: Dvakrát do stejný řeky nevstoupíš
To kazdopadne, rekl bych, ze maji nejakej model mezi prvni, maximalne druhou stovkou nejspolehlivejsich aut. A kdyz ne, tak by mely mit.