Opel chystá návrat Omegy v roce 2013
Znamená to, že nová generace bude mít na rozdíl od svých předchůdců pohon předních kol? Příznivce klasiky zklameme: ano! Standardně zabírá přední náprava už u Insignie, zde má ale Opel také čtyřkolku s elektronicky řízeným diferenciálem od švédského Haldexu. Její instalace do Omegy tak není vyloučena. O vývoji nové vlajkové lodi se zmínil už bývalý šéf Opelu Karl-Friedrich Stracke.
Podle serveru AutoNews.de by se nová Omega měla objevit v závěru roku 2013. Co uvidíme pod kapotou? S největší pravděpodobností zážehový vidlicový šestiválec 3,6 l s 225 kW (305 k) a 358 Nm, Spekuluje se také o přeplňovaném V6 2,8 l s 239 kW (325 k) z Insignie OPC spojeném s osmistupňovým automatem. A diesel? Nejspíš dvoulitr se dvěma turby a 143 kW (195 k), který má „blesk“ také ve své v současnosti největší řadě.
Samozřejmostí bude standardní adaptivní podvozek s pneumatickým odpružením zadní nápravy, jakož i armáda elektronických asistentů včetně chytrého tempomatu a hlídání vybočení z jízdního pruhu. Luxusní sedan se představí nejdříve na konci roku 2013. Ano, skutečně luxusní, platforma sice má rozvor „jen“ 2,84 m, ale celková délka určitě přesáhne 5,1 m. O kombi se zatím nemluví, ve dvou předchozích generacích Omegy bylo přitom velmi oblíbené.
Už ta první s písmenem A (1986-1994) vynikala špičkovou aerodynamikou. Druhá B (1994-2003) se chlubila navíc příjemně oblými tvary, které byly bohužel poněkud „znásilněny“ faceliftem z léta 1999. Velká prostorná auta měla pochopitelně také své mouchy. Opely se v osmdesátých a devadesátých letech obecně nemohly pyšnit kvalitou ani spolehlivostí.
Nutno dodat, že Rüsselsheim se k informacím o příchodu nového modelu zatím staví zdrženlivě. Mluvčí automobilky Michael Blumenstein se k celé záležitosti ohledně Omegy C vyjádřil jasně: „Bez komentáře!“