Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia OPC: Ostrá verze evropského Automobilu roku

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 16. 4. 2009
15
293
Zobrazit náhledy (15)
opel novemodely strednitrida hothatch opel novemodely strednitrida hothatch opel novemodely strednitrida hothatch opel novemodely strednitrida hothatch opel novemodely strednitrida hothatch opel novemodely strednitrida hothatch opel novemodely strednitrida hothatch opel novemodely strednitrida hothatch opel novemodely strednitrida hothatch opel novemodely strednitrida hothatch
Vítěz evropské ankety Automobil roku 2009 Opel Insignia se představuje v další verzi, tentokrát v té nejsportovnější s přídomkem OPC.

Srdcem nejvýkonnějšího modelu řady Insignia je vidlicový šestiválec Ecotec o objemu 2,8 litru, kterému k největšímu výkonu 239 kW (325 k) dopomáhá turbodmychadlo. Agregát byl odvozen od dosud nejsilnějšího motoru stejného objemu se 191 kW, specialisté z Opel Performance Center jej upravili, změnami prošel také výfukový systém včetně jeho naladění. Točivý moment dosahuje 400 Nm a přenáší jej na všechna kola šestistupňová přímo řazená převodovka.

Insignia OPC se oproti verzi Sport s pohonem 4x4 přiblížila k asfaltu o 10 mm. Novinkou je přední náprava, jedná se o evoluci klasických vzpěr McPherson, které u Opelu říkají HiPerStrut. Prioritou byla pochopitelně lepší ovladatelnost. Automobil je také vybaven adaptivním zavěšením FlexRide, který má tři možnosti nastavení – standardní komfortní mód, dále Sport a nejtvrdší OPC. Systém pohonu všech kol Adaptive 4x4 je doplněn o elektronicky řízený diferenciál se zvýšenou svorností. Kotoučové brzdy pocházejí od italského Bremba, ty přední mají průměr 355 mm.

Ostrá verze vlajkové lodě Opelu se od svých slabších sourozenců liší i vzhledově. Nové jsou oba nárazníky, přední má dva takřka svislé vstupy vzduchu, do zadního byly integrovány koncovky výfuku. Součástí základní výbavy jsou devatenáctipalcová kola s pneumatikami rozměru 245/40, náročnější zákazníci budou moci zvolit dvacetipalcová s obutím 255/35. Interiéru dominují sportovní sedadla Recaro, volant má zploštělou spodní část, zaměření vozu odpovídá také design hlavice řadicí páky a grafika přístrojů.

Nejvýkonnější Insignia se dokáže rozjet až na 250 km/h, kdy zasáhne elektronika. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6 s. Poprvé bude představena na autosalonu v Barceloně 7. května. Britští zákazníci se mohou těšit na obdobnou verzi se znakem Vauxhallu a označením VXR.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Konecne
| 27. 4. 2009
mozno tych 325PS je az prilis ... ale na rok mi konci lizing vectry a do tohto chilli sa urcite s chutou pustim .. mimochodom posuskava sa aj o insignii opc s naftou ... cca 240 PS ... ale asi to skonci ako pri projekte vectra opc 1.9 CDTTI a ta mala mat 220PS ...
507-- si asi vymýšľa...(?)
| 21. 4. 2009
a proc ne, naco menit neco co funguje a slouzi dobre ? pokladam za zcela zbytecne vyhodit asi 800-900k navic abych vymenil dobre fungujici auto ktere me vyhovuje za jine auto ktere me nevyhovuje ;-)
vlákno
| 18. 4. 2009
Díky, Tatro. Mno jo, je to deset let, co to šlo v kinech. A zas takový zážitek to ve mně nezanechalo, ale občas tam byly celkem dobrý hlášky :-)
507-- si asi vymýšľa...(?)
| 17. 4. 2009
Hele, mně je fuk, jestli se dá sehnat za 150, 200 nebo 250. Střílel jsem od oka ;-) Já jen, že si tady nedávno oceňoval svoje auto na úroveň Loganu a teď tvrdíš, že bys ho nevyměnil za nový CC. To mi přijde přinejmenším trochu divný :-)
Povyk
| 17. 4. 2009
Teda nic moc sleva, to si radši počkám na šrotovné a přihlásím se do klubu šroťáků >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku