Nový Opel Astra se rýsuje. Dorazí jako nafťák i kombík
Opel už čile připravuje novou generaci Astry. Její příchod se blíží, a tak značka začíná uvolňovat první oficiální informace o připravované novince.
Opel Astra v letošním roce slaví 30 let, právě v roce 1991 se začala prodávat její první generace, která nahradila předchozí Kadett. Aktuálně se připravuje její už šestá generace, která může způsobit podobnou revoluci jako kdysi ta první. Představí se podle všeho už letos, a tak vedení automobilky začalo uvolňovat první oficiální informace.
Generální ředitel Opelu Michael Lohscheller tak v rozhovoru pro server Automotive News Europe potvrdil, že vedle pětidveřového hatchbacku nová Astra opět dorazí také ve formě kombíku. Je to logický krok, protože takový derivát je v Evropě pořád notně populární.
Automobil bude postaven na shodných základech jako nový Peugeot 308, spadající do stejného koncernu Stellantis, jehož nová generace naznačuje rozměry novinky z Rüsselsheimu - 308 je dlouhá 4.367 mm s rozvorem 2.675 mm, což jsou míry, které by se u nové Astry neměly zásadně změnit.
„Samozřejmě sdílíme shodnou architekturu, což je velká výhoda pro naší společnost,“ říká Lohscheller a oficiálně tak potvrzuje očekávanou zprávu, že Astra šesté generace (s interním označením L) využije platformu EMP2 vyvinutou skupinou PSA.
Do prodeje bude vůz uveden se zážehovými a vznětovými motory a jako plug-in hybrid, oznámil rovněž generální ředitel Opelu. Po vzoru 308 by tak měly být k dispozici tříválec 1.2 Turbo, turbodiesel 1.5 CDTI a dva plug-in hybridy s šestnáctistovkou pod kapotou.
Jestliže se tak jiné značky nadále odvracejí od turbodieselů (ostatně i koncernový Citroën nenabídne vznětový motor v novém crossoveru C5 X), Opel s takovým pohonem nadále počítá. Německá značka naopak zatím neoznámila, zda i nová Astra bude nabídnuta rovněž jako elektromobil. U bratrského Peugeotu 308 se nakonec s elektrickým derivátem počítá.
Nová generace Opelu Astra se podle dřívějších zpráv začne vyrábět ještě v letošním roce. S jejím uvedením na trh se nicméně počítá až na začátku roku 2022. Do prodeje se tak dostane až po aktuálním Peugeotu 308. Ten se oficiálně odhalil v březnu s tím, že se začne prodávat v druhé polovině roku.
O výrobu se nově postará domovský závod v Rüsselsheimu, zatímco dnešní generace vzniká v polských Gliwicích a britském Ellesmere Portu. Zatímco polský závod je aktuálně přestavován na produkci velkých dodávek (nový Opel Movano), další budoucnost britské továrny je nejistá, i vlivem brexitu. Aktuálně probíhají jednání s britskou vládou, která by tam ráda viděla výrobu elektromobilů. Pokud jednání dopadnou, mohla by se tam do budoucna vyrábět případná elektrická Astra-e.