Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IAA živě: Grandland X Hybrid4 – první hybridní Opel ukrývá známou techniku

Ondřej Mára Ondřej Mára 12. 9. 2019 • 08:02
23
1
Zobrazit náhledy (23)
Opel Grandland X Hybrid Opel Grandland X Hybrid Opel Grandland X Hybrid Opel Grandland X Hybrid Opel Grandland X Hybrid Opel Grandland X Hybrid Opel Grandland X Hybrid4 Opel Grandland X Hybrid4 Opel Grandland X Hybrid4 Opel Grandland X Hybrid4 Opel Grandland X Hybrid4 Opel Grandland X Hybrid4 Opel Grandland X Hybrid4 Opel Grandland X Hybrid4 Opel Grandland X Hybrid4 Opel Grandland X Hybrid4 Opel Grandland X Hybrid4 Opel Grandland X Hybrid4

Kromě šesté generace Corsy, která se ve Frankfurtu představila i v čistě elektrickém provedení Corsa-e, představil Opel ještě jeden velice důležitý elektrifikovaný model: plug-in hybridní verzi modelu Grandland X.

Letošní stánek automobilky Opel na autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu se nesl v duchu hesla „Opel Goes Electric.“ A aby nás automobilka ve svém odhodlání utvrdila, představila rovnou dva elektrifikované modely. Tím zřejmě nejdůležitějším se stala čistě elektrická Corsa, která nabídne výkon 100 kW a dojezd až 330 km. Neméně důležitým modelem je však i vůbec první plug-in hybrid v portfoliu Oplu – kompaktní SUV Grandland X.

Jeho technika přitom není žádné překvapení, neboť stejně jako platforma EMP2 pochází od mateřského koncernu PSA. Technika je ale prý to jediné, v čem se Grandland X shoduje s Peugeotem 3008. Ostatně ani zástupci automobilky se nebojí, že si budou tato SUV nějak výrazně konkurovat. Obě totiž slibují zcela odlišný přístup k designu, ergonomii i ladění podvozků.

Grandland X tak přeplňovaný spalovací motor o objemu 1.6 litru, který doplní dvojice elektromotorů o výkonu 80 kW. A zatímco první elektromotor je integrován do převodovky, ten druhý se stará o pohon zadní nápravy. Systémový výkon pak dosahuje opět okolo 300 koní a elektrický dojezd by se měl pohybovat okolo 59 kilometrů (dle WLTP).

Lithium-iontové baterie mají kapacitu 13,2 kWh a jsou uloženy pod zadní lavicí, kde by neměly nijak výrazně omezovat prostor pro posádku a náklad. Vůz je standardně osazen palubní nabíječkou o výkonu 3,3 kW, v nabídce by však neměla chybět ani nabíječka o výkonu 6,6 kW. Nabíjecí zásuvka je pak umístěna na druhé straně, než palivová nádrž. Při nabíjení z wallboxu o výkonu 7,4 kW by pak vůz měl být opět plně nabit v čase okolo 1 hodiny a 50 minut.

Uvnitř vozu si změn prakticky nevšimnete a dokonce ani zavazadlový prostor se nezdá být nijak výrazně limitovaný. Podstatná změna by se však mohla projevit na váze, která kvůli hybridnímu systému údajně vzrostla o cca 300 kilogramů, jak jsme se dozvěděli od jednoho ze zástupců značky. Vedle voliče rychlostí automatické převodovky se navíc objevilo tlačítko pro volbu jízdních režimů, které dává na výběr z režimů plně elektrické jízdy, hybrid, AWD a Sport.

Na český trh by měl hybridní Grandland X dorazit zhruba 4. října 2019, cena však prozatím nebyla prozrazena.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku