IAA živě: Grandland X Hybrid4 – první hybridní Opel ukrývá známou techniku
Kromě šesté generace Corsy, která se ve Frankfurtu představila i v čistě elektrickém provedení Corsa-e, představil Opel ještě jeden velice důležitý elektrifikovaný model: plug-in hybridní verzi modelu Grandland X.
Letošní stánek automobilky Opel na autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu se nesl v duchu hesla „Opel Goes Electric.“ A aby nás automobilka ve svém odhodlání utvrdila, představila rovnou dva elektrifikované modely. Tím zřejmě nejdůležitějším se stala čistě elektrická Corsa, která nabídne výkon 100 kW a dojezd až 330 km. Neméně důležitým modelem je však i vůbec první plug-in hybrid v portfoliu Oplu – kompaktní SUV Grandland X.
Jeho technika přitom není žádné překvapení, neboť stejně jako platforma EMP2 pochází od mateřského koncernu PSA. Technika je ale prý to jediné, v čem se Grandland X shoduje s Peugeotem 3008. Ostatně ani zástupci automobilky se nebojí, že si budou tato SUV nějak výrazně konkurovat. Obě totiž slibují zcela odlišný přístup k designu, ergonomii i ladění podvozků.
Grandland X tak přeplňovaný spalovací motor o objemu 1.6 litru, který doplní dvojice elektromotorů o výkonu 80 kW. A zatímco první elektromotor je integrován do převodovky, ten druhý se stará o pohon zadní nápravy. Systémový výkon pak dosahuje opět okolo 300 koní a elektrický dojezd by se měl pohybovat okolo 59 kilometrů (dle WLTP).
Lithium-iontové baterie mají kapacitu 13,2 kWh a jsou uloženy pod zadní lavicí, kde by neměly nijak výrazně omezovat prostor pro posádku a náklad. Vůz je standardně osazen palubní nabíječkou o výkonu 3,3 kW, v nabídce by však neměla chybět ani nabíječka o výkonu 6,6 kW. Nabíjecí zásuvka je pak umístěna na druhé straně, než palivová nádrž. Při nabíjení z wallboxu o výkonu 7,4 kW by pak vůz měl být opět plně nabit v čase okolo 1 hodiny a 50 minut.
Uvnitř vozu si změn prakticky nevšimnete a dokonce ani zavazadlový prostor se nezdá být nijak výrazně limitovaný. Podstatná změna by se však mohla projevit na váze, která kvůli hybridnímu systému údajně vzrostla o cca 300 kilogramů, jak jsme se dozvěděli od jednoho ze zástupců značky. Vedle voliče rychlostí automatické převodovky se navíc objevilo tlačítko pro volbu jízdních režimů, které dává na výběr z režimů plně elektrické jízdy, hybrid, AWD a Sport.
Na český trh by měl hybridní Grandland X dorazit zhruba 4. října 2019, cena však prozatím nebyla prozrazena.