Opel Vivaro Electric v losím testu: Rozevlátý styl přinesl nečekaný výsledek
Opel Vivaro Electric se nebojí slalomu ani losího testu. Řidiči kapka potu sice ukápne, ale auto vás ve štychu nenechá.
V testech jízdních vlastností na polygonu redakce km 77! se zpravidla objevují osobní vozy všech kategorií. Tentokrát se na zkušební dráhu poprvé vydala dodávka, která je velmi dobrým reprezentantem současného trhu. Nezapomínejme, že zatímco Česká republika elektromobilitě příliš neholduje, na západ od nás je jejich podíl mnohem větší.
Opel Vivaro Electric je střední skříňová dodávka s nosností od 925 do 1.180 kg, dostupná na českém trhu se standardním i prodlouženým rozvorem. Cenovkou startuje na 1.054.900 Kč bez DPH s baterií o kapacitě 50 kWh pro dojezd 223 km. Za příplatek 160.000 lze pořídit 75kWh akumulátor, který dojezd posune na 352 km. Alternativou je Crew Van s druhou řadou sedadel.
V každém případě dostanete elektromotor o výkonu 100 kW s točivým momentem 260 Nm. Pro test byla vybrána varianta s větší baterií a prodlouženým rozvorem, obutá na pneumatikách Michelin Agilis+ DT v rozměru 215/60R17C 104 H. Protože jízdní vlastnosti užitkových vozů jsou specifické, probíhalo testování bez zátěže a následně s 400kg nákladem. Čas 27,9 sekundy je srovnatelný se 33kW Dacií Spring a terénním pick-upem Maxus T90.
S půltunovou zátěží vyráží vůz do slalomu vlažným tempem. Vzhledem k užitkovému charakteru vozu jsou reakce na povely řidiče pomalejší a dochází i k většímu bočnímu náklonu karoserie. Podstatné je, že elektrické Vivaro drží stopu a chová se předvídavě.
Do losího testu najíždí Vivaro Electric bez zátěže v rychlosti kolem 73 km/h. Elektronické systémy ihned zasahují dle potřeby a snaží se auto zpomalit, aniž by jej výrazně rozhodily, ačkoliv příď se kymácela. Při vyšších rychlostech dochází k nedotáčivosti a nemožnosti držet se vytyčené dráhy. S nákladem 400 kg se daří zvládnout manévr při rychlosti 71 km/h, kdy jsou reakce ESP plynulé, ale řidič má s volantem více práce. To je hodnota srovnatelná s osobními vozy, což lze hodnotit jako velmi dobrý výsledek.
Vivaro je konkurentem například Fordu Transit Custom, Renault Traficu a Volkswagenu Transporter, přičemž všechny nabízejí elektrickou variantu. Elektromobily této kategorie jsou čím dál častěji využívány i pro obytné přestavby.
Zdroj: km77!