Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Oprava Barrandovského mostu zpočátku nejvíc zkomplikuje dopravu na Strakonické

ČTK ČTK 14. 5. 2022 • 12:41
31
4
Zobrazit náhledy (31)
Barrandovský most - 1. etapa Barrandovský most - 1. etapa Barrandovský most - 1. etapa Barrandovský most - 2.etapa Barrandovský most - 3.etapa Barrandovský most - 4.etapa Barrandovský most Barrandovský most Barrandovský most od svého otevření neprošel zásadní rekonstrukcí. Ta plánovaná však způsobí problémy. Most je na mnoha místech poškozen, opravy ve spodní části vozovky ale na dopravu budou mít jen minimální vliv. Barrandovský most: rekonstrukce březen–září, částečné omezení květen–srpen Barrandovský most je nejvytíženější podobnou stavbou v Praze. Barrandovský most roku 1988. Slavnostního otevírání Barrandovského mostu se roku 1988 zúčastnil i Miloš Jakeš. Stavba Barrandovského mostu, rok 1982. Stavba Barrandovského mostu, rok 1983. Stavba Barrandovského mostu, rok 1981. Barrandovský most Barrandovský most Barrandovský most je nejvytíženější podobnou stavbou v Praze. Barrandovský most je nejvytíženější podobnou stavbou v Praze. Barrandovský most je nejvytíženější podobnou stavbou v Praze. Konstrukce mostu je velice složitá. Barrandovský most je nejvytíženější podobnou stavbou v Praze. Barrandovský most je nejvytíženější podobnou stavbou v Praze. Barrandovský most spojuje oba břehy Vltavy mezi Krčí a Smíchovem.

Při opravě pražského Barrandovského mostu bude pro řidiče nejnáročnějších prvních deset dnů na Strakonické ulici. Kvůli bourání nájezdové rampy bude u mostu zúžena do jednoho jízdního pruhu. Plynulost dopravy na mostě by tím ale ohrožena být neměla. Řekl to náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Oprava začne v sobotu, kdy silničáři vyznačí dopravní omezení. Těžká technika přijede na místo v neděli a samotná oprava začne v pondělí. Opravy jsou rozděleny do několika let. Letos potrvají 110 dní a vyjdou na 594,5 milionu Kč. Most z roku 1983 je součástí městského okruhu a denně jej přejede na 140.000 aut. Dosud nebyl opravován.

"Prvních deset dnů bude nejhorších právě z důvodu bourání rampy, protože při něm bude materiál padat na jeden jízdní pruh na Strakonické v místě, kde auta podjíždí Barrandovský most. Nyní je zde jeden pruh pro auta a druhý pro autobusy. A těch prvních deset dní tam bude jeden pruh pro všechny společně," řekl Scheinherr.

Řidiče proto vyzval, aby používali dopravní aplikace s aktuálními informacemi o dopravě. "Podle studií chování řidičů je vždycky těch prvních 14 dní nejhorších, než si zvyknou na aktuální dopravní opatření a naučí se v tom jezdit. Proto očekáváme v prvních 14 dnech situaci zhoršenou," uvedl Scheinherr.

Kvůli zajištění plynulosti dopravy budou na krajích mostu připraveny speciálně vyčleněné posádky odtahové služby. Budou zde tři vozy. "Dojezd na most bude v minutách. Zřízení nonstop stanoviště záchranky vzhledem k charakteru dopravy nepředpokládáme," řekl ředitel Technické správy komunikací (TSK) Jozef Sinčák. V hlavní dopravní ústředně byl ustaven tým, který bude dopravu nepřetržitě sledovat.

Jako první silničáři v sobotu na mostě vyznačí dopravní omezení. V neděli pak najedou na most těžké stroje jako frézy, bagry nebo sklápěče. "V pondělí začne frézování vozovek na mostě i na rampě. (Příští týden) ve středu pak bourání rampy," řekl Scheinherr. Silničáři zároveň začnou opravovat římsy na mostě.

Řidiči budou muset jet po objízdných trasách. Provoz bude částečně omezen i na mostě, kde budou v obou směrech namísto čtyř tři jízdní pruhy. Objížďky povedou zejména po Pražském okruhu, kde byl dočasně otevřen sjezd na Písnici, u Lihovaru vznikla rampa pro otáčení a rozšířena byla kapacita křižovatky u mostu Závodu míru na Zbraslavi.

Všechny linky MHD, které po mostě jezdí, budou zachovány. Pouze linka číslo 125 ze Smíchovského nádraží na Skalku bude rozdělena na X125 ze Smíchova na Háje a na číslo 125, která pojede mezi Skalkou a Hájemi. Podle náměstka ředitele Ropid Martina Šubrta byly na některých místech prodlouženy vyhrazené pruhy pro autobusy, aby se autobusy k mostu snáz dostaly. To se týká třeba Jeremenkovy, Vrbovy nebo Modřanské ulice.

Posílena bude také tramvajová linka číslo 21, která výjimečně pojede z Braníka ke Smíchovskému nádraží. Tramvaj číslo 17 bude prodloužena až do Vozovny Kobylisy. Posunuto bylo molo přívozu mezi Prahou 4 a 5 blíže k Dvorcům a v ranní špičce popluje častěji. Pokud by podle Šubrta vznikly další potíže, České dráhy by posílily vlaky ze Zbraslavi do Braníku. Na cyklostezkách podél Vltavy přibudou stanoviště sdílených kol v místech, kde nyní nejsou.

Související články

Témata
16. 5. 2022 06:38
Re: restaurace
Že na to reaguješ :D
15. 5. 2022 19:02
Re: restaurace
Co to meleš za nesmysly? :-[] Žádná vláda nezasahuje do toho, co který hostinský bude přijímat, pokud už se tak někdo rozhodne, tak ztratí 2/3 zákazníků. Pokud mluvíš o EET, tak jediný co se ruší je nesmyslné papírování a nahlašování každé minerálky finančnímu úřadu. Já zapomněl, ty si kobliha ;-)
Avatar - petr petrumr
15. 5. 2022 07:27
restaurace
nejhorší je na vládě, že ruší platbu kartama v restauracích a řidiči najedou více kilometrů, než najdou nefialovo poničenou restauraci, kde si váží lidí. Za chvilku v autosalonech a servisech bude cedulka platba jen v hotovosti.
Články odjinud