Osud Cupry Tavascan je prozatím nejistý, značka má plno práce
Koncept elektrického SUV Cupra Tavascan jistě zaujal celou řadu fanoušků, o jeho přetavení v produkční model však ještě stále nebylo rozhodnuto.
Značka Cupra stojí na vlastních nohách od roku 2018, což není zrovna dlouhá doba. Za tu dobu už si však stihla získat řady fanoušků, kteří napjatě očekávají každou novinku. A z minulých let víme, že se mají rozhodně na co těšit.
Tento rok bychom se totiž měli dočkat modelu Formentor, což je první samostatný model značky Cupra. V příštím roce se pak očekává příjezd ostrého elektrického prcka El-Born, který by měl nabídnout zajímavé svezení. Řady fanoušků ovšem očekávají na zprávy o docela jiném modelu – Cupra Tavascan.
Výrazný koncept elektrického sportovního SUV byl představen na frankfurtském autosalonu, kde si jeho futuristický design našel mnoho obdivovatelů. O jeho budoucí výrobě jsme navíc neměli mnoho pochyb – vždyť technika vycházela z koncernové platformy MEB a ani interiér, navzdory své odvážnosti, nevypadal na dnešní poměry nereálně.
Koncept přitom nezaujal jen designem, ale i parametry. Tavascan měl být osazen dvojicí elektromotorů se systémovým výkonem 225 kW, které by čerpaly energii z Li-Ion baterií o kapacitě 77 kWh. Z 0 na 100 km/h tak měl být schopen akcelerovat za 6,5 sekundy a od plného nabití měl být schopen ujet až 450 km (dle WLTP).
Jenže jak se zdá, Cupra v současnosti neví, co si s Tavascanem počne. Ostatně i Wayne Griffiths, stojící v čele představenstva značky, v rozhovoru pro AutoExpress přiznal, že o budoucnosti modelu nebylo rozhodnuto. Naznačil ale, že by ho značka ráda do budoucna viděla v autosalonech.
„Tavascan je projektem, na kterém stále pracujeme. Myslím si, že to je auto, které opravdu potřebujeme, zejména pro značku Cupra, a koncept se dočkal vynikajícího přijetí,“ cituje Griffithse web AutoExpress.
„Ale stále jsme se nerozhodli o vývoji produkční verze. Snažím se o to. Se všemi dalšími věcmi, které máme nyní na talíři, máme v tuto chvíli dost, abychom uvedli značku Cupra a plug-in hybridní modely. Naše produkční nabídka šla velmi rychle z nuly na šest, sedm, osm automobilů,“ dodal Griffiths.
Informace o váznoucím rozhodnutá potvrdil i Alejandro Mesonero, šéfdesignér značek Seat i Cupra. „Nic zatím nebylo rozhodnuto na 100 procent, naší myšlenkou je ale vrátit se za pár let s něčím extrémně podobným.“
Podle našich informací ovšem o budoucnosti Tavascanu do velké míry rozhodne i model El-Born. Po jeho uvedení by totiž automobilka měla analyzovat zájem zákazníků a potenciál pro uvedení dalších elektrických vozů i v jiných segmentech.