Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat el-Born čeká změna. Nabídne jej Cupra jako rychlý elektromobil

David Bureš
Diskuze (14)

Cupra bude hrát důležitou roli v elektrifikaci nabídky Seatu. Po dvou plug-in hybridech se pracuje také na prvním elektromobilu.

Volkswagen Group chystá v následujících letech rozsáhlou expanzi v oblasti elektromobilů. Tato strategie se přitom netýká jen mateřské značky Volkswagen, ale také dalších značek. Dotkne se také nově vzniklé sportovní značky Cupra, sestry Seatu, která rovněž potvrzuje příchod svého elektřinou poháněného auta. Bude se jmenovat Cupra el-Born a my už máme jeho první snímky.

Jak z názvu vyplývá, chystaný automobil bude vycházet z konceptu Seat el-Born, představeného v roce 2019. Stejně jako on bude pětidveřovým hatchbackem, avšak s odlišným designem. Jakožto člen sportovní značky Cupra el-Born nabídne ještě ostřejší a agresivnější design, definovaný zcela odlišnou přídí, zdobenou výrazným logem značky a logem Cupra.

Cupra el-Born bude nabídnuta v roce 2021, přičemž se bude vyrábět v německé továrně ve Cvikově, po boku technicky spřízněného Volkswagenu ID.3. Základem bude stejně jako v jeho případě platforma MEB vyvinutá výhradně pro elektromobily.

V tuto chvíli však není jasné, jaký výkon tato novinka poskytne. S ohledem na členství v modelové paletě sportovní značky Cupra očekáváme jen nějakou vrcholnou verzi. V případě ID.3 nejvýkonnější model nabídne 150 kW, který pro El Born bude patrně minimem.

Výkonové parametry firma zatím neuvedla. Pouze oznámila, že el-Born zrychlí z 0-50 km/h za 2,9 sekundy a využije sadu baterií s využitelnou kapacitou 77 kWh. Ta má vystačit na ujetí až 500 kilometrů bez nutnosti nabití. Specialitou bude pak exkluzivně vyvinutý sportovní podvozek s adaptivními tlumiči. 

Stejně tak v tuto chvíli nevíme, zda příchod Cupry el-Born znamená definitivní konec prací na stejném elektromobilu se znaky Seatu. Šéf Cupry Wayne Griffiths příchod sériového Seatu el-Born nevyloučil, zároveň ale nepotvrdil. Pouze tvrdí, že nabídnutí elektromobilu se znaky Cupry dává smysl, protože tato novinka bude chtít být živoucím důkazem, že výkon a elektřina jde dohromady.

Cupra byla uvedena teprve v roce 2018, už letos ji však čekají důležité změny. Cupra Ateca bude v druhé polovině roku modernizována, někdy ve stejné době dorazí také Cupra Leon na bázi čtvrté generace stejnojmenného Seatu. Hlavně ale přijde také Cupra Formentor, první ryzí model značky, bez alternativy se znaky mateřské značky.

David Bureš
Diskuze (14)

Doporučujeme

10. 7. 2020 23:14
Re: .........
No, cenou určitě... :-( :no:
10. 7. 2020 21:13
.........
cupra pekna ftakovina.......preznaceny seat...
a to ma byt premia ? :-[] :-[] :-[]
10. 7. 2020 03:30
Re: No, čekal jsem více
Viz má odpověď výše... ;-)
10. 7. 2020 03:30
Re: No, čekal jsem více
Protože je těžký jako prase, takže jeho gumy to v zatáčkách velmi rychle vzdají (navíc kvůli principiálně mizernému dojezdu nemohou být ani příliš široké). A po pár ostrých akceleracích to vzdá i baterie (prudký pokles kapacity, přehřívání), zatímco po několika ostrých brzdných manévrech to pro změnu vzdají brzdy. A k tomu všemu si jeho řidič nemůže vychutnávat vytáčení motoru a nemůže ani řadit, zato neustále bojuje s těmi metráky baterek navíc. Pokud ti to ještě nestačí, tak ti připomenu i z principu absurdně vysokou cenu. Ještě pořád si myslíš, že elektrovehykl je ideální základ pro hot-hatch, což má být cenově dostupný lehký vůz pro radost z jízdy na silnici i na okruhu a zároveň denně použitelné vozidlo s vysokou užitnou hodnotou ? :-[] :-[] :-[] :D :D :D :-) :-) :-)
9. 7. 2020 22:31
Re: To je zajímavý....
Souhlas, design vůbec nevypadá špatně, špatná je jen ta idiotská el. pohonná jednotka. :-)