Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Otokar Territo U pro meziměstský linkový provoz

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Vlajkovou lodí turecké společnosti Otokar pro meziměstský linkový provoz je autobus Territo U s motorem Cummins, splňujícím emisní normu Euro VI.

Otokar je největší soukromou společností v Turecku, která se zabývá vývojem a výrobou obrněných kolových i pásových vozidel. Vedle tohoto programu se tato firma v současnosti věnuje i vývoji a výrobě midibusů, autobusů pro městskou, meziměstskou i zájezdovou dopravu, návěsů a nákladních vozidel pro civilní využití.

Se svými autobusy se snaží Otokar prorazit i na evropském trhu. K nejvýraznějším úspěchům patří například dodání nových městských autobusů Kent a meziměstských Territo německé společnosti Meidenbauer Stadtbus GmbH.

Oficiálním dovozcem městských, meziměstských i turistických autobusů turecké značky Otokar na český trh je pak společnost Buzola Bus Design, která se vedle této činnosti specializuje i na prodej, servis a kompletní přestavby minibusů na základech Mercedes-Benzu Sprinter.

Pro meziměstskou linkovou dopravu má Otokar v současnosti připravenu čtveřici modelů a na vrcholů této nabídky stojí autobusy Territo U, které zaujmou na první pohled díky designu svých předních partií a jejich členění.

Meziměstské autobusy řady Territo U mohou být dlouhé 12.080 mm nebo 13.260 mm s rozvorem náprav 5900 mm resp. 7080 mm. Celková šířka je pro obě verze shodných 2540 mm a vysoké jsou 3217 mm.

Podvozek využívá nezávislé zavěšení předních kol a standardem je vzduchové odpružení přední i zadní nápravy. Součástí výbavy vozidel jsou ABS, ECAS i ESC, které v závislosti na trhu, pro nějž je vozidlo určeno standardem nebo prvkem dodávaným na přání.

V závislosti na celkové délce nabízí interiér modelu Territo U konfiguraci sedadel a prostoru pro stojící cestující 55 + 31 nebo 63 + 19. Pro zavazadla je připraven prostor o objemu přes 5,0 m3.

K pohonu autobusů Otokar Territo U slouží přeplňovaný vznětový šestiválec Cummins ISBE 6.7-3, splňující emisní normu Euro VI. Tento motor o objemu 6,7 l disponuje výkonem 231 kW (314 k) a točivým momentem 1100 N.m. Převodovka může být manuální ZF nebo automatická ZF EcoLife.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)