Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Oživený prototyp Lamborghini Countach brzy zamíří k utajovanému majiteli. Taky mu závidíte?

Jan Zajíc Jan Zajíc 21. 10. 2021 • 09:15
88
Zobrazit náhledy (88)
Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4

Lamborghini se pochlubilo novými fotkami oživeného prototypu Countach LP 500. Vůz ještě před předáním majiteli absolvoval poslední test na okruhu.

Pro připomenutí: první prototyp budoucího ikonického supersportu se veřejnosti ukázal na autosalonu v Ženevě roku 1971 pod označením LP 500. Žlutý vůz byl však později zničen během crash testů.

V roce 2017 ovšem italskou automobilku oslovil jistý zákazník, jehož identitu Lamborghini tají, s dotazem, jestli by bylo možné prototyp vzkřísit. Firma souhlasila.

Projekt si vzala na starost divize Polo Storico, starající se v rámci Lamborghini stará o renovace, která udělala vše pro to, aby auto co nejvíce odpovídalo originálu. Na voze jsou proto použity komponenty ze starších modelů Countach, zcela nové náhradní komponenty i díly znovu vyrobené na míru pro tento projekt.

To je ostatně i příběh pneumatik Cinturato CN12, které byly na konceptu vystaveném před půl stoletím. K jejich opětovné výrobě totiž posloužily fotografie a materiály k vozu z roku 1971. Základem nových pneumatik jsou pneumatiky z řady Pirelli Collezione, které jsou určeny přímo pro starší vozy vyrobené mezi lety 1930 až 2000.

Pneumatiky jsou vyrobeny z nejmodernějších materiálů a mají moderní strukturu, jejich vzorek ovšem odpovídá původnímu vozu, stejně jako rozměry 240/60 R14 vpředu a 265/60 R14 vzadu.

Specialitou je také žlutá barva, jejíž opětovná výroba ale naštěstí nebyla tak těžká. Bohaté archivy divize Polo Storico totiž technikům pomohly odhalit původní odstín použitý na prototypu z roku 1971, který nese označení „Giallo Fly Speciale.“

Přesné rozměry původního vozu pak technici získali pomocí 3D skenování prvního šasi modelu LP 400 (šasi 001), což bylo označení pro první produkční Countach z roku 1974. Jen dokonalé vyladění všech rozměrů a linek přitom technikům zabralo 2.000 hodin.

Celkem oživení prototypu zabralo více než 25 tisíc hodin práce. A je jasné, že majitele tahle hračka musela stát spoustu peněz.

Výsledek je ovšem fantastický. Dokládají to i nově zveřejněné fotografie, které netradiční Lambo zachycují během posledních testů na okruhu ve Vizzola Ticino. Přítomen u nich měl být i onen zákazník, aby se ujistil, že vůz funguje, jak má.

Ještě než si majitel Countach definitivně převezme, můžete si oživený prototyp prohlédnout v muzeu automobilky Lamborghini (MUDETEC) v Sant’Agata Bolognese. Vystaven bude do 15. listopadu.

video

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud