Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Favorit Solitaire a Škoda Felicia Mystery
Škoda Favorit Solitaire a Škoda Felicia Mystery
Škoda Favorit Solitaire a Škoda Felicia Mystery
Škoda Favorit Solitaire a Škoda Felicia Mystery
69 Fotogalerie

Pamatujete na luxusní akční škodovky? Spojovala je fialová!

Lukáš Prejzek

Když veřejnost očekávala felicii, zrodil se nejluxusnější favorit všech dob. Když veřejnost podléhala vábení fabie, zrodila se jedna z nejpůsobivějších felicií. Modely Solitaire a Mystery si byly v mnohém podobné.

Škoda Favorit 136 L byla výbavou oholená až na kost. Za cenu 84.600 Kčs šokovala v roce 1989 zákazníky holými dveřními plechy, čirými skly, laky ve stylu vyšisovaných ojetin a absencí veškerých nepovinných doplňků. Lidem přesto stačila a málem o ni sváděli boje na život na smrt. Jenže s pádem socialismu do naší země vtrhly dravé automobilky ze Západu a trh se změnil. A s ním i Škoda Favorit.

Belgický solitér

Když Škodovka ulovila nové zákazníky prvním akčním modelem Komfort, následovaly limitované edice Prima, Sport line, Excellent, Marathon a spousta dalších. Největší luxus si ale nechala až na samý konec produkční kariéry favoritu. Motoristé už tehdy notoricky okoukanou škodovku téměř po sedmi letech prodeje začínali přehlížet a po mediálních senzacích vyčkávali jejího zaobleného nástupce s novým jménem. Než se ale italsky šmrncovní felicia na sklonku října 1994 ve vší parádě představila, nadešel čas na bilanci kariéry favoritu a uvedení vrcholné varianty. Dne 13. ledna 1994 se na 72. ročníku mezinárodního veletrhu Motor Show v Bruselu odhalilo kombi Forman Solitaire – jeden z později 4585 vyprodukovaných kusů s třísettisícovou cenovkou. V březnu jej v počtu 1485 automobilů doplnil krátký hatchback Favorit, za nějž se platilo o padesát tisíc méně – tedy i tak troufalých čtvrt milionu. Přitom o půl roku později se moderní felicia prodávala za ceny od 209.000 Kč.

Video placeholder
Škoda Favorit 136 L/A • Auto.cz

Jen to nejlepší

Nejnápadnější vnější detail modelu Solitaire představuje působivá červenofialová metalíza ve spojení s originálními pětipaprskovými litými koly. Protože na jaře 1994 šlo o nejluxusnější škodovku a vlajkovou loď automobilky, zvenčí i uvnitř se standardně dočkala veškerých příplatkových prvků. Lakované nárazníky sice tehdy v Mladé Boleslavi nefrčely, ale černé polepy středních sloupků, ostřikovače světlometů, mlhovky, tónovaná skla, střešní okno a kouřové zadní svítilny vypadají dodnes efektně. Auto Tip tehdy tento model připomínal k ověšenému vánočnímu stromečku.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!