Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pamatujete na luxusní akční škodovky? Spojovala je fialová!

Škoda Favorit Solitaire a Škoda Felicia Mystery
Škoda Favorit Solitaire a Škoda Felicia Mystery
Škoda Favorit Solitaire a Škoda Felicia Mystery
Škoda Favorit Solitaire a Škoda Felicia Mystery
69 Fotogalerie
Lukáš Prejzek
Diskuze (0)

Když veřejnost očekávala felicii, zrodil se nejluxusnější favorit všech dob. Když veřejnost podléhala vábení fabie, zrodila se jedna z nejpůsobivějších felicií. Modely Solitaire a Mystery si byly v mnohém podobné.

Škoda Favorit 136 L byla výbavou oholená až na kost. Za cenu 84.600 Kčs šokovala v roce 1989 zákazníky holými dveřními plechy, čirými skly, laky ve stylu vyšisovaných ojetin a absencí veškerých nepovinných doplňků. Lidem přesto stačila a málem o ni sváděli boje na život na smrt. Jenže s pádem socialismu do naší země vtrhly dravé automobilky ze Západu a trh se změnil. A s ním i Škoda Favorit.

Belgický solitér

Když Škodovka ulovila nové zákazníky prvním akčním modelem Komfort, následovaly limitované edice Prima, Sport line, Excellent, Marathon a spousta dalších. Největší luxus si ale nechala až na samý konec produkční kariéry favoritu. Motoristé už tehdy notoricky okoukanou škodovku téměř po sedmi letech prodeje začínali přehlížet a po mediálních senzacích vyčkávali jejího zaobleného nástupce s novým jménem. Než se ale italsky šmrncovní felicia na sklonku října 1994 ve vší parádě představila, nadešel čas na bilanci kariéry favoritu a uvedení vrcholné varianty. Dne 13. ledna 1994 se na 72. ročníku mezinárodního veletrhu Motor Show v Bruselu odhalilo kombi Forman Solitaire – jeden z později 4585 vyprodukovaných kusů s třísettisícovou cenovkou. V březnu jej v počtu 1485 automobilů doplnil krátký hatchback Favorit, za nějž se platilo o padesát tisíc méně – tedy i tak troufalých čtvrt milionu. Přitom o půl roku později se moderní felicia prodávala za ceny od 209.000 Kč.

Video placeholder
Škoda Favorit 136 L/A • Zdroj: Auto.cz

Jen to nejlepší

Nejnápadnější vnější detail modelu Solitaire představuje působivá červenofialová metalíza ve spojení s originálními pětipaprskovými litými koly. Protože na jaře 1994 šlo o nejluxusnější škodovku a vlajkovou loď automobilky, zvenčí i uvnitř se standardně dočkala veškerých příplatkových prvků. Lakované nárazníky sice tehdy v Mladé Boleslavi nefrčely, ale černé polepy středních sloupků, ostřikovače světlometů, mlhovky, tónovaná skla, střešní okno a kouřové zadní svítilny vypadají dodnes efektně. Auto Tip tehdy tento model připomínal k ověšenému vánočnímu stromečku.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi