Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pamatujete na luxusní akční škodovky? Spojovala je fialová!

Lukáš Prejzek Lukáš Prejzek 3. 10. 2022 • 13:58
69
Zobrazit náhledy (69)
Škoda Favorit Solitaire a Škoda Felicia Mystery Škoda Favorit Solitaire a Škoda Felicia Mystery Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Nápisy Solitaire najdete nejen na zadní stěně favoritu, ale i na dveřních reproduktorech. Felicia Mystery se chlubí elektricky stahovatelnými předními okny. Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Vzor sedadel odkazuje na dnešní trend recyklovaných materiálů Škoda Favorit Solitaire Celočalouněné dveřní výplně doplněné loketní opěrkou se ve škodovkách objevily až s modelovým rokem 1993 Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Jízdně se favorit od felicie příliš neliší, navenek však působí podstatně hranatěji a klasičtěji. Ve výbavě se však za čtvrtmilionovou cenu rozparádil více. Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Nebýt přídavné dobové rozpěry v obou vozech a křiklavého klaksonu v případě favoritu, rozdíly mezi 50kW motorem favoritu a felicie by se daly spočítat na prstech jedné ruky Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Škoda Favorit Solitaire Grafici si u akčních škodovek vždy pohráli s rozlišujícími logy. Každý typ charakterizoval speciální font písma, případně symbol. Škoda Felicia Mystery Elegantní palubní desky se základní architekturou příliš neliší, za což musíme zejména designérům felicie vyseknout poklonu. Její volant je navíc osazen bezpečnostním vakem. Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Zatímco Favorit Solitaire využíval standardní výplně verze GLX, Felicii Mystery oživil zvláštní motiv látky Potahy obou modelů mají jasný primát – v žádné jiné škodovce se předtím ani poté neobjevily Přestože jde podle počtu bezpečnostních pásů o automobily homologované jako pětimístné, chybějící prostřední hlavová opěrka vytváří vzadu spíše klubovnu pro dvojici cestujících Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery Škoda Felicia Mystery

Když veřejnost očekávala felicii, zrodil se nejluxusnější favorit všech dob. Když veřejnost podléhala vábení fabie, zrodila se jedna z nejpůsobivějších felicií. Modely Solitaire a Mystery si byly v mnohém podobné.

Škoda Favorit 136 L byla výbavou oholená až na kost. Za cenu 84.600 Kčs šokovala v roce 1989 zákazníky holými dveřními plechy, čirými skly, laky ve stylu vyšisovaných ojetin a absencí veškerých nepovinných doplňků. Lidem přesto stačila a málem o ni sváděli boje na život na smrt. Jenže s pádem socialismu do naší země vtrhly dravé automobilky ze Západu a trh se změnil. A s ním i Škoda Favorit.

Belgický solitér

Když Škodovka ulovila nové zákazníky prvním akčním modelem Komfort, následovaly limitované edice Prima, Sport line, Excellent, Marathon a spousta dalších. Největší luxus si ale nechala až na samý konec produkční kariéry favoritu. Motoristé už tehdy notoricky okoukanou škodovku téměř po sedmi letech prodeje začínali přehlížet a po mediálních senzacích vyčkávali jejího zaobleného nástupce s novým jménem. Než se ale italsky šmrncovní felicia na sklonku října 1994 ve vší parádě představila, nadešel čas na bilanci kariéry favoritu a uvedení vrcholné varianty. Dne 13. ledna 1994 se na 72. ročníku mezinárodního veletrhu Motor Show v Bruselu odhalilo kombi Forman Solitaire – jeden z později 4585 vyprodukovaných kusů s třísettisícovou cenovkou. V březnu jej v počtu 1485 automobilů doplnil krátký hatchback Favorit, za nějž se platilo o padesát tisíc méně – tedy i tak troufalých čtvrt milionu. Přitom o půl roku později se moderní felicia prodávala za ceny od 209.000 Kč.

Video se připravuje ...

Jen to nejlepší

Nejnápadnější vnější detail modelu Solitaire představuje působivá červenofialová metalíza ve spojení s originálními pětipaprskovými litými koly. Protože na jaře 1994 šlo o nejluxusnější škodovku a vlajkovou loď automobilky, zvenčí i uvnitř se standardně dočkala veškerých příplatkových prvků. Lakované nárazníky sice tehdy v Mladé Boleslavi nefrčely, ale černé polepy středních sloupků, ostřikovače světlometů, mlhovky, tónovaná skla, střešní okno a kouřové zadní svítilny vypadají dodnes efektně. Auto Tip tehdy tento model připomínal k ověšenému vánočnímu stromečku.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata