Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pamatujete si tuhle Octavii Coupé? Vznikla před lety v Indii

Jan Zajíc Jan Zajíc 24. 6. 2021 • 06:06
24
5
Zobrazit náhledy (24)
Škoda 'Pegasus' Octavia Škoda 'Pegasus' Octavia Škoda 'Pegasus' Octavia Škoda 'Pegasus' Octavia Škoda 'Pegasus' Octavia Škoda 'Pegasus' Octavia Škoda 'Pegasus' Octavia Škoda 'Pegasus' Octavia Škoda 'Pegasus' Octavia Škoda 'Pegasus' Octavia Škoda Octavia Graphyt Škoda Octavia Graphyt Škoda Octavia Graphyt Škoda Octavia Graphyt Škoda Octavia Graphyt Škoda Octavia Graphyt Škoda Octavia Graphyt Škoda Octavia Graphyt Škoda Octavia Graphyt

Na nové kupé značky Škoda čekáme už více než 30 let. A bůhví, jestli se někdy vůbec dočkáme. Víte ale, že první generace modelu Octavia minimálně ve dvou exemplářích v dvoudveřovém provedení existovala?

Oba známé kusy vznikly v Indii a jeden z nich jsme si připomněli zhruba před rokem. Jde o vůz původně z roku 2008, který si kdysi vzal do parády indický úpravce Big Daddy Customs a z Octavie udělal zvláštní auto s jediným párem dveří a přídí, jež připomíná výrobky značky Ford.

Tvůrce kupé pojmenoval jednoduše, ale zato vznosně: Muscle Coupé, tedy "svalnaté kupé". Připomenout si ho můžete v našem starším článku.

Druhý exemplář Octavie Coupé se světu ukázal v roce 2009. Na svědomí ho však má jiný úpravce, společnost Autopsyche. Ta oktávku sice modifikovala ve velkém rozsahu, ponechala jí však většinu charakteristických designových prvků. 

Jako základ posloužila Octavia ve výbavě Elegance s legendárním vznětovým motorem 1.9 TDI. Liftback však přišel o část karoserie za B-sloupky a zadní partie, evidentně trochu "přemodelované", se posunuly směrem dopředu, což naznačuje výrazně kratší zadní převis, než jaký je u Octavie obvyklý.

Podle dostupných informací zkrácení karoserie odnesla zadní sedadla, kupé zřejmě bylo jen dvoumístné.

Indové také vůz vybavili výrazným a širokým bodykitem, přidali 18palcová kola AMG obutá do pneumatik o rozměru 225/40 vpředu a 265/25 vzadu, a karoserii pak oblékli do matně stříbrného laku, doplněného o leskle černé části.

Úpravce také snížil podvozek, motor však pod kapotou nechal původní, tedy už zmíněnou jedna-devítku TDI, vyladěnou však na 110 koní a 240 N.m. Za zmínku dále stoji výfukový systém Militek či sportovní sání K&N.

Snažili jsme se zjistit, jaký byl další osud netradiční Octavie Coupé, bohužel neúspěšně. Společnost Autopsyche však funguje a stále se věnuje i úpravám škodovek. Do galerie jsme vám pro zajímavost zařadili dvě jiné Octavie, na nichž v minulosti (2011 a 2013) pracovala. Ani v jednom případě ale nejde o tak výraznou změnu jakou byla přestavba na kupé.

Související články

Témata
25. 6. 2021 18:53
Re: Hnusný tuzing
Takýchto mudrlantov, ktorí nevedia ani poskladať Lego, fakt mi-lu-jem!
25. 6. 2021 07:48
Re: z niektorých
Ako je to zaujímavý nápad, len neladia niektoré detaily. Napr. lem predného blatníka je voči zadnému aj k celému autu príliš široký a hranaté prvky predného nárazníka a spojlera nepasujú k oblinám okolo prednej masky. Ale povedzme že na Indiu a čas vzniku OK.
24. 6. 2021 22:18
Re: z niektorých
Zezadu taky krasavice, vč. vejfuku. :-)
Avatar - speedfred
24. 6. 2021 21:09
z niektorých
pohľadov paráda, hlavne bočný profil.👍🏻
24. 6. 2021 21:07
Hnusný tuzing
Hnusný tuzing amatérského garážového tuzera se slabým traktůrkem pod kapotou. jsem čekal, že tam bude vyladěný 1,8 turbo...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud