Paříž 2018 živě: Toyota Corolla Touring Sports je výrazný kombík nabízející dvě hybridní verze
Toyota se na letošním pařížském autosalonu prezentuje jako propagátor hybridního pohonu, všechny její vystavené vozy jsou totiž hybridy. To ale není to nejdůležitější jejího stánku, tou je nepochybně nová generace kompaktního modelu, který se opět vrací k osvědčenému označení Corolla také u hatchbacku a kombíku.
Hatchback jsme už ve formě konceptu viděli na jarním ženevském autosalonu, a tak přesuňme svoji pozornost na kombík, který na pařížském autosalonu oslavuje svoji výstavní premiéru. Stejně jako u předcházejícího Aurisu nese označení Touring Sports, přičemž se nejedná jen o marketingový tahák.
Nová Corolla je totiž opravdu výrazně tvarovaným automobilem, čehož si spíše než na fotkách všimnete ve skutečnosti. Vyceněná, nízko usazená maska chladiče a úzké světlomety protažené k logu značky stojí za to! Zajímavá je i záď, která opakuje motivy z přední části, ať už obdobně tvarovaná světla nebo prolisy evokující čelní masku.
Oproti předchůdci, Aurisu Touring Sports, se novinka natáhla o 58 mm, zároveň je však o 25 mm nižší, což dále zdůrazňuje sportovní styl. Důležitým řešením je i mezigenerační prodloužení rozvoru o výrazných 100 mm, což vytváří více prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Ti mají i více místa nad hlavou než v hatchbacku, dlouhý sedák navíc dobře podpírá stehna. Vpředu se pak může sedět v nově nabízených sportovních sedačkách s výraznějším bočním vedením.
Hodně se nám pak líbí řešení palubní deska. Ta je minimalistická a díky jednoduchému středovému panelu napomáhá vzdušnosti kabiny. Hlavně ale chválíme skvělé materiály a jejich zpracování, tohle se Toyotě vážně povedlo! Osmipalcová obrazovka multimediálního systému je pak díky vysokému umístění krásně na očích, po ruce je díky zvednutému středovému tunelu i volič převodovky. Na multimediálním systému oceňujeme i moderní grafiku a hlavně zachování konvenčních tlačítek po stranách obrazovky. Digitální je mimochodem i přístrojový štít.
Zavazadlový prostor poskytuje udávaný objem 598 litrů. Je 94 centimetrů dlouhý, mezi podběhy 96 cm široký a pod plato vysoký 45 cm. Objemu navíc pomáhá i velký prostor pro rezervní kolo pod dvojitým dnem nebo velké kapsy za podběhy. Ty mimochodem podle Toyoty pomohlo vytvořit přemístění zadních tlumičů. Víko je elektricky ovládané, pomocí tlačítka nebo pomocí „kopnutí“ pod nárazník, přičemž se svými 182 centimetry bych ocenil, kdyby se otevíralo o trochu výše. U vozu japonské značky ale nic překvapivého...
Nová Corolla pak zaujme i nabídkou motorů, která sází hlavně na hybridy. Ty budou k dispozici hned dva, jeden s osmnáctistovkou pod kapotou a druhý s nově vyvinutým dvoulitrem. První systém poskytne 90 kW a 142 N.m, druhý dokonce 132 kW a 192 N.m. Z konvenčních verzí bude k dispozici výhradně přeplňovaná benzinová dvanáctistovka.