Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž 2018 živě: Toyota Corolla Touring Sports je výrazný kombík nabízející dvě hybridní verze

David Bureš David Bureš 2. 10. 2018
15
35
Zobrazit náhledy (15)
Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports
Přídomek Touring Sports není u kombi verzi nové Corolly jen marketingová vějička. Tenhle kombík vypadá vážně výrazně.

Toyota se na letošním pařížském autosalonu prezentuje jako propagátor hybridního pohonu, všechny její vystavené vozy jsou totiž hybridy. To ale není to nejdůležitější jejího stánku, tou je nepochybně nová generace kompaktního modelu, který se opět vrací k osvědčenému označení Corolla také u hatchbacku a kombíku.

Hatchback jsme už ve formě konceptu viděli na jarním ženevském autosalonu, a tak přesuňme svoji pozornost na kombík, který na pařížském autosalonu oslavuje svoji výstavní premiéru. Stejně jako u předcházejícího Aurisu nese označení Touring Sports, přičemž se nejedná jen o marketingový tahák.

360p720p1080p

Nová Corolla je totiž opravdu výrazně tvarovaným automobilem, čehož si spíše než na fotkách všimnete ve skutečnosti. Vyceněná, nízko usazená maska chladiče a úzké světlomety protažené k logu značky stojí za to! Zajímavá je i záď, která opakuje motivy z přední části, ať už obdobně tvarovaná světla nebo prolisy evokující čelní masku.

Oproti předchůdci, Aurisu Touring Sports, se novinka natáhla o 58 mm, zároveň je však o 25 mm nižší, což dále zdůrazňuje sportovní styl. Důležitým řešením je i mezigenerační prodloužení rozvoru o výrazných 100 mm, což vytváří více prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Ti mají i více místa nad hlavou než v hatchbacku, dlouhý sedák navíc dobře podpírá stehna. Vpředu se pak může sedět v nově nabízených sportovních sedačkách s výraznějším bočním vedením.

Hodně se nám pak líbí řešení palubní deska. Ta je minimalistická a díky jednoduchému středovému panelu napomáhá vzdušnosti kabiny. Hlavně ale chválíme skvělé materiály a jejich zpracování, tohle se Toyotě vážně povedlo! Osmipalcová obrazovka multimediálního systému je pak díky vysokému umístění krásně na očích, po ruce je díky zvednutému středovému tunelu i volič převodovky. Na multimediálním systému oceňujeme i moderní grafiku a hlavně zachování konvenčních tlačítek po stranách obrazovky. Digitální je mimochodem i přístrojový štít.

Zavazadlový prostor poskytuje udávaný objem 598 litrů. Je 94 centimetrů dlouhý, mezi podběhy 96 cm široký a pod plato vysoký 45 cm. Objemu navíc pomáhá i velký prostor pro rezervní kolo pod dvojitým dnem nebo velké kapsy za podběhy. Ty mimochodem podle Toyoty pomohlo vytvořit přemístění zadních tlumičů. Víko je elektricky ovládané, pomocí tlačítka nebo pomocí „kopnutí“ pod nárazník, přičemž se svými 182 centimetry bych ocenil, kdyby se otevíralo o trochu výše. U vozu japonské značky ale nic překvapivého...

Nová Corolla pak zaujme i nabídkou motorů, která sází hlavně na hybridy. Ty budou k dispozici hned dva, jeden s osmnáctistovkou pod kapotou a druhý s nově vyvinutým dvoulitrem. První systém poskytne 90 kW a 142 N.m, druhý dokonce 132 kW a 192 N.m. Z konvenčních verzí bude k dispozici výhradně přeplňovaná benzinová dvanáctistovka.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Malé
Dejwik
| 5. 10. 2018
Hodně malý kombik. Kombik má mít pořádný kufr ;-)
Problem asi bude hlučnost
xpaja
| 5. 10. 2018
Nesrovnával bych novou Corollu s tou současnou, ale spíš s Aurisem. Ten do faceliftu nestál za moc, ale facelift odhlučnění hodně zlepšil.
Problem asi bude hlučnost
Toky1
| 3. 10. 2018
Ale kdeže, nemá. Pri jazde po normálnom povrchu je síce v pohode ale ak je na ňom kamienkový posyp (u nás typicky celú zimnú sezónu) tak sú prejazdy ním sprevádzané neuveriteľným rachotom odspodu. Je to ako keď som sa pri airsofte skryl za plot z vlnitého plechu a súper do neho pálil samopalom ako besný. Paradoxne keď prší odspodu je to v pohode. Celý problém spočíva v tom že predné podbehy sú odhlučnené len kusmy tvrdého plastu, aj to nie všade. Pomerne rozsiahle plochy podbehov sú holý plech. Na otcove staré 12 ročné picasso sa odhlučnenie corolly absolútne nechytá.
;-)
Avatar - Ozzman
Design palubni desky...
Ozzman
| 3. 10. 2018
Na Camry jsem zvědav, ale peníze na to, že se bude v ČR dobře prodávat, bych si nevsadil.

A Avensis tedy končí, nebo ne ?
Avatar - Hammunasakra
Design palubni desky...
Hammunasakra
| 3. 10. 2018
Ne. Ale nová generace je samozřejmě zase trochu větší = takže když to tak chceš vidět = zdola je náhrada Avensisu tak trochu vzdáleně = Corolla kombi a shora Camry >:-[]