Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Auris končí! Nahradí ji Corolla

David Bureš David Bureš 28. 8. 2018
62
118
Zobrazit náhledy (62)
Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris
Po dvou generacích se Toyota rozloučí v Evropě s modelem nazvaným Auris. Nástupce opět ponese osvědčené jméno Corolla.

Toyota se chystá na příchod nové generace svého zástupce v nižší střední třídě, nástupce Aurisu. Jestliže na jaře v Ženevě konceptem Auris dala najevo, že si kompakt uchová tento název, nakonec je všechno jinak. Automobilka oznámila, že se i v Evropě vrátí k osvědčenému pojmenování Corolla.

Proslavené jméno Toyota využívala na evropském trhu v uplynulých letech jen pro odvozený kompaktní sedan, zatímco hatchback a kombi od roku 2007 nesly vlastní název Auris. Výrobce to tehdy vysvětloval radikální změnou s nástupem tehdejší nové generace, která přišla s novým přístupem k návrhu vozidla a navíc se vzhledově přiblížila většímu Avensisu. Přesto to mnohé překvapilo, Corolla bylo osvědčené pojmenování s roky budovanou image. Vždyť první generace Corolly přišla už v roce 1966.

Revolučními změnami Toyota přejmenování vysvětluje opět. „Filozofie návrhu a konstrukce TNGA dodává nové generaci našich kompaktních modelů zbrusu nový rozměr. Kromě kvality, odolnosti a spolehlivosti, kterými je Corolla proslulá, přináší více emocí, po kterých naši zákazníci volají, jako jsou např. výrazný design, kultivovaný interiér, atraktivní jízdní dynamika a výkonné, nicméně hospodárné hybridní pohony,“ vysvětluje Dr. Johan van Zyl, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe. „K opětovnému zavedení názvu Corolla pro naše kompaktní hatchbacky a kombi bychom těžko našli příhodnější okamžik než uvedení modelu nové generace,“ dodává.

Evropská centrála Toyoty se tak rozhodla opět sjednotit názvy svých zástupců v kompaktním segmentu. Název Corolla totiž model Auris už nyní nesl na mimoevropských trzích.

Nástupce Toyoty Auris se začne na evropských trzích prodávat v průběhu roku 2019, o výrobu se postará závod v britském Burnastonu. Hatchback se už ukázal ve formě studie na jarním autosalonu v Ženevě, odvozené kombi Corolla Touring Sports se představí na podzimním autosalonu v Paříži.

720p360p1080p

U hatchbacku už automobilka přiznala, že bude o 40 mm delší než předchůdce, zároveň však o 25 mm nižší. K dispozici mají být tři pohonná ústrojí, využívající výhradně zážehové motory. Základem bude přeplňovaná dvanáctistovka s 85 kW, které doplní dvě hybridní verze. První s 90 kW využije osmnáctistovku známou z C-HR a Priusu, druhá nový dvoulitr se 132 kW. S turbodiesely už Toyota ve svých osobních autech nepočítá.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

toyota prado
zahra09
| 12. 12. 2018
Dizajn ako taký by som mu príliš nevyčítal, nemusí každému sadnúť, ale je trochu iný od konfekcie, a pritom vpodstate klasický. Vytknúť sa dajú farby. Dnes nech je to aké auto chce, okrem výnimiek vyzerá každý interiér ako čiernobiela fotka. Šedá, strieborná, čierna, a tu výber farieb končí. Tragická vizitka doby.
[odkaz]
Ošklivost může mít mnoho názvů
Arese
| 31. 8. 2018
Omluva se přijímá, to se může ve zdejší diskusní džungli stát každému. Ale že jsi mě nadzvedl! ;-)
Avatar - Hammunasakra
Ošklivost může mít mnoho názvů
Hammunasakra
| 30. 8. 2018
Trochu k věci [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Ošklivost může mít mnoho názvů
Hammunasakra
| 30. 8. 2018
Tak a teď se přepni z toho přeměřování = do reality. Jak reálně jezdíš = na to je postavenej Prius = a jeho pohon ;-)

Myslim že takovej reálnej záznam z kamer = tisíc popojíždění a rozjíždění tebe a mě s hybridama = by tě možná dost zaskočil :-)

Kdyby k tomu bylo možný dodat v tu chvíli měřený emise z vejfuku = bylo by to dokonalý ;-)
Avatar - Hammunasakra
Ošklivost může mít mnoho názvů
Hammunasakra
| 30. 8. 2018
V zásadě jo = celej hybridní systém Toyoty je tak vymyšlenej a teď sme v 5. generaci = v Aurisu je 4. v Yarisu 3. = C-HR a Prius 5tá

Pro jízdu ve městě nic lepšího zatim neni. Variátor je přesnej opak než tu občas někdo píše = ne běžný městský a příměstský ježdění nejlepší automatická převodovka

Tak jo = spojení elektromotoru 60kW kterej jede narozdíl od spalovacího motoru kterej musí dojít do nějakejch otáčdek v první vteřině naplno a převodovky = no nic lepšího zatim neni. Proto to dneska řikaj lidi jako Rasťo Chvala nebo teď aktuálně VAculík
Jeho seznam 18 nejlepších aut a k nim motorizací = naprosto neodpovídá názorum na ACZ = čim to bude? :-)