Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž živě: Audi představuje motor 1,8 TFSI

Jan Cacek
Diskuze (72)
Menší verze známého přeplňovaného dvoulitru nabídne výbornou pružnost při velmi nízké spotřebě.

Již v září 2004 uvedl koncern Volkswagen na trh čtyřválec 2,0 TFSI, kombinující přímé vstřikování benzínu a přeplňování turbodmychadlem. Tento motor je momentálně nabízen ve verzích s výkony od 125 do 160 kW, ve špičkovém Audi S3 je naladěn dokonce na 195 kW a 350 Nm.

Dalším krokem při rozvoji technologie TFSI je nový čtyřválec 1,8 TFSI, který má vyhovovat požadavkům na vysoký výkon a točivý moment již v nízkých otáčkách, hladký a tichý chod, minimální vibrace, nízkou spotřebu a potenciál k plnění nejpřísnějších emisních limitů. Nový motor 1,8 TFSI je vybaven šestiotvorovými vstřikovači s tlakem zvýšeným na 150 barů, které zaručují přípravu homogenní směsi ve válcích. Vodou chlazené turbodmychadlo K03 od firmy Borg Warner zkracuje odezvu na sešlápnutí plynu.

Motor 1,8 TFSI s kompresním poměrem 9,6:1 dosahuje nejvyššího výkonu 118 kW v rozsahu 5000 až 6200 otáček, již v 1000 otáčkách je k mání točivý moment 165 Nm, přičemž extrémně plochá křivka vrcholí hodnotou 250 Nm v pásmu 1500 až 4200 ot/min. Tyto parametry umožňují ekonomické zpřevodování, takže kombinovaná spotřeba v Audi A3 s manuální převodovkou činí jen 7,3 l/100 km.

Kompaktní motor se dvěma vyvažovacími hřídeli je možné zabudovat do motorového prostoru napříč i podélně. O pohon rozvodů se v 1,8 TFSI stará speciální bezúdržbový ozubený řemen, jehož výhodou je tichý chod.

Výroba čtyřválce 1,8 TFSI, který je předurčen k plnění nejpřísnějších emisních norem po celém světě, bude probíhat v maďarském Györu a čínském Dalianu.

Jan Cacek
Diskuze (72)
2. 10. 2006 11:43
Re: smysl motoru
Povinne ruceni mozne ne, ale silnicni dan (u nas ji plati pouze podnikatele, v Evrope je vsak bezne, ze se plati i ze soukromych aut) se prevazne vypocitava prave z objemu motoru a emisni normy, kterou plni.
30. 9. 2006 15:01
smysl motoru
Tak motor to je dle parametrů zajímavej, i když se musím přiznat, že nějak postrádám jeho smysl v rámci nabídky. Na největších trzích se povinný ručení nepočítá dle objemu, ale dle různých hokus-fokus-formulí. Proč tedy vyvinuli nový motor, který má jen o pár kW míň, než dvoulitr? Ve článku se píše něco o emisích, to si myslím, že stejně mohli upravit ten dvoulitr a byla by to přirozená evoluce, ne? Fakt nevim...
29. 9. 2006 19:40
Re: to není Jim Beam
nějaké podvědomí mám, renovuji totiž Lanciu Betu Coupé z roku 1975, první auto po fúzi s Fiatem, takže hádej jakej tam je motor - 2,0l twincam. Motor od Lamprediho, jehož kořeny sahají do 50let, jestli se nepletu. Tu Hondu sem uvedl, protože ta jednaosma je těžce návyková - jinak konstrukčně vychází z motoru B16A o objemu 1,6l, první motor od Hondy s technologií VTEC, nejdříve s výkonem 110kW, pak 118kW, ten se začal dělat tuším v r. 1990, takže taky nic nového.
29. 9. 2006 18:44
Re: to není Jim Beam
Někdo by ti měl vysvětlit, že z každého motoru múžeš vykřesat o desítky koní víc... Takže není třeba jásat nad jednotlivými výsledky. Koneckonců, co dokáže vykřesat výrobce z motoru vidíš nejlépe ve formuli 1... akorát holt ten motor vydrží 50 kol... Takže klid. je úplně jedno (z hlediska Oscarovejch míst) kolik kdo vykřeše z motoru. Důležité je, aby měl ten motor celý komplex vlastností, které mu zajistí slávu, to jest především uživatelskou přívětivost, umírněnou spotřebu, pružnost, logicky posazenoý vrchol točivého momentu (nikoliv v 6ti tisících...) atd.
29. 9. 2006 18:23
Re: to není Jim Beam
Dobrej text :yes: