Paříž živě: Audi představuje motor 1,8 TFSI
Již v září 2004 uvedl koncern Volkswagen na trh čtyřválec 2,0 TFSI, kombinující přímé vstřikování benzínu a přeplňování turbodmychadlem. Tento motor je momentálně nabízen ve verzích s výkony od 125 do 160 kW, ve špičkovém Audi S3 je naladěn dokonce na 195 kW a 350 Nm.
Dalším krokem při rozvoji technologie TFSI je nový čtyřválec 1,8 TFSI, který má vyhovovat požadavkům na vysoký výkon a točivý moment již v nízkých otáčkách, hladký a tichý chod, minimální vibrace, nízkou spotřebu a potenciál k plnění nejpřísnějších emisních limitů. Nový motor 1,8 TFSI je vybaven šestiotvorovými vstřikovači s tlakem zvýšeným na 150 barů, které zaručují přípravu homogenní směsi ve válcích. Vodou chlazené turbodmychadlo K03 od firmy Borg Warner zkracuje odezvu na sešlápnutí plynu.
Motor 1,8 TFSI s kompresním poměrem 9,6:1 dosahuje nejvyššího výkonu 118 kW v rozsahu 5000 až 6200 otáček, již v 1000 otáčkách je k mání točivý moment 165 Nm, přičemž extrémně plochá křivka vrcholí hodnotou 250 Nm v pásmu 1500 až 4200 ot/min. Tyto parametry umožňují ekonomické zpřevodování, takže kombinovaná spotřeba v Audi A3 s manuální převodovkou činí jen 7,3 l/100 km.
Kompaktní motor se dvěma vyvažovacími hřídeli je možné zabudovat do motorového prostoru napříč i podélně. O pohon rozvodů se v 1,8 TFSI stará speciální bezúdržbový ozubený řemen, jehož výhodou je tichý chod.
Výroba čtyřválce 1,8 TFSI, který je předurčen k plnění nejpřísnějších emisních norem po celém světě, bude probíhat v maďarském Györu a čínském Dalianu.