Peugeot 107: Nejen nová tvář (fotogalerie a technická data)
Podobně jako Citroen u C1, se také Peugeot v případě malého modelu 107 rozhodl pro úspornou tvarovou modernizaci, využívající pouze přepracování rozměrného předního nárazníku. Stosedmička z Kolína má nyní doširoka rozevřená ústa, v podobě velkého otvoru pro nasávání chladicího vzduchu a pro sání motoru. Novinkou jsou další dva menší otvory po stranách, které ale nemají funkčně význam a jsou jen designovým prvkem. Nárazník je nyní více vystrčen do prostoru a jeho tvarování je z profilu kolmější než dosud.
Peugeot 107 je stejně jako Citroen C1, dodáván se tří a pětidveřovou karoserií, v nabídce je celkem 8 barevných odstínů laků karoserie, včetně dvou nových.
Společně se změnami stylu a odstínů karoserie se vyvíjí i čalounění sedadel. Nové čalounění Stilada, doprovázené na všech sedadlech stříbrným lemem, najdeme u druhé úrovně Trendy. Je k dispozici ve dvou variantách (černý podklad je kombinován se stříbrošedými vlákny nebo červenooranžovými vlákny) a v kombinaci s barvami karoserie umožňuje vytvořit odlišné typy vozů. Na přání bude i v ČR nabízeno nové čalounění v kombinaci Alcantara/kůže.
V rámci dílčích úprav se pozornost zaměřila na odhlučnění interiéru vozu a omezení vibrací, což patří k hlavním faktorům přispívajícím k pohodlí cestujících. Do výplní u zadních pevných okének třídveřových verzích byly přidány izolační materiály a spolu s novou koncepcí zadního krytu je tak lépe izolována zadní část vozu. Nová izolace lepená na strukturu karoserie v úrovni podlahy vpředu a nové vložky u příslušenství motoru zlepšují u benzinového motoru v určitých frekvencích akustiku a vibrace.
Peugeot 107 má vnější rozměry 3430 x 1630 x 1470 mm, rozvor náprav měří 2340 mm. Objem zavazadlového prostoru má hodnotu 199 l do výšky opěradel sedadel a 139 l pod výklopný kryt (kryt je umístěn v nižší poloze). Koncepce zadního krytu byla upravena a umožňuje nyní lepší přístup do zavazadlového prostoru a hlavně lze využít celých 477 mm, které jsou k dispozici mezi prahem a opěradly zadních sedadel.
Připomeňme ještě, že po sklopení zadních sedadel se vytvoří přepravní prostor o objemu 751 l s užitečnou délkou 1093 mm.
Peugeot 107 (2009) | |||
Motor | 1.0 | 1.0 2-Tronic | 1.4 HDi |
Zdvihový objem [cm3] | 998 | 998 | 1398 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 50/6000 | 50/6000 | 40/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 93/3600 | 93/3600 | 130/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 157 | 157 | 154 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,7 | 14 | 15,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 | 4,6 | 4,1 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 800 | 835 | 890 |