Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 207CC: Lev opět v čele stáda

Ladislav Čermák
Diskuze (17)
Koncern PSA zaznamenal další cenný triumf

Jako první mezi mainstreamovými evropskými značkami uvádí lví automobilka již druhou generaci kupé-kabrioletu, což činí jako první, stejně jako předchůdce, model 206CC, přišel v roce 2000 v čele cenově dostupných evropských zástupců. Novinka vychází z modelu 207, je tedy o 20 cm delší, čehož využila k elegantnější siluetě. Bublinovitá, 2+2místná kabina je nyní posunuta blíže středu vozu, což nechalo prostor pro elegantní protaženou záď, která pojme solidní množství zavazadel (370/145 l VDA). Přepracovaná karoserie s výrazně posílenou torzní tuhostí opět spočívá na jednoduchém podvozku, tvořeném vzpěrami McPherson a klikovou nápravou. O pohon se stará trojice šestnáctiventilových šestnáctistovek, spojených s mechanickou pětistupňovou převodovkou. Základem je zcela nový motor EP6, vzešlý ze spolupráce s BMW. Poskytuje plynule variabilní časování všech a proměnný zdvih sacích ventilů, což mu propůjčuje plochou momentovou křivku. Vyvíjí 88 kW (120 k) a 160 Nm, což stačí ke sprintu na stovku za 10,7 s a k nejvyšší rychlosti 200 km/h. Jen pro tento základní motor je k dispozici čtyřstupňový automat - s ním akcelerace trvá o 1,9 s déle a nejvyšší rychlost klesne o 5 km/h. Druhý v řadě je vrcholný EP6DT, který přidává inovativní vysokotlaké turbodmychadlo twin-scroll a přímé vstřikování benzinu. Agregát, který ve výkonnější verzi bude pohánět i MINI Cooper S, zde podává 110 kW (150 k) a 240 Nm, což stačí k 210 km/h a 0 - 100 km/h za 8,6 s. A konečně nechybí ani diesel HDi; šestnáctistovka common rail II VGT umí 80 kW (108 k) a 240 Nm , jede nejvýš 193 km/h a stovku zvládne za 10,9 s.

Ladislav Čermák
Diskuze (17)
20. 12. 2006 06:34
Re: FUJ
nejak tie odkazy blbnu... [odkaz] [odkaz] [odkaz]
20. 12. 2006 06:31
Re: FUJ
Ja myslím, že najlepšie by bolo vrátiť sa k tvarom 202 [odkaz] [odkaz] a namiesto 407 sa vratit k 402 [odkaz] [odkaz] [odkaz] Inac aby bolo jasne, v sklapani pevnej strechy je Peugeot zrejme jednicka, vyrabali to davno pred Oplom Tigra prave na podvozku 402 [odkaz]
20. 12. 2006 06:23
Re: Cirkulárka?????
To si vystihol, jeden z nevydarených prvkov. Ako keby najprv krasne vytiahli lemy blatnikov a potom ich zrezali, lebo auto bolo prilis siroke...Ale zase z bocneho pohladu vyzeraju tie linky okolo vyrezov kolies efektne...
20. 12. 2006 06:21
Re: plastika?
306,406, trochu nuda, nie? Klasicke tvary, ktore nicim neurazia, ale ani nenadchnu. Holt kazdy ma rad nieco ine. Tie "tlamy" by mohli byt podla mna zakomponovane trosku citlivejsie, na druhej strane, poznas nejake ine auta s "tlamou". A o to asi ide, proste kazdy hned vie, ze je to Peugeot...Ani 307 nemal "tlamu" od zaciatku a je horsi, zato ze ju po facelifte ma?
19. 12. 2006 20:02
Re: plastika?
Oba modely jak 207 tak 407 jsou malinko mimo mísu, "tlama" se mi ani u jednoho z nich nelíbí :no: zlatá řada 206, 306, 406... ale vývoj nezastavíš, u Peugeotu bohužel...