Peugeot 207CC: Lev opět v čele stáda
Jako první mezi mainstreamovými evropskými značkami uvádí lví automobilka již druhou generaci kupé-kabrioletu, což činí jako první, stejně jako předchůdce, model 206CC, přišel v roce 2000 v čele cenově dostupných evropských zástupců. Novinka vychází z modelu 207, je tedy o 20 cm delší, čehož využila k elegantnější siluetě. Bublinovitá, 2+2místná kabina je nyní posunuta blíže středu vozu, což nechalo prostor pro elegantní protaženou záď, která pojme solidní množství zavazadel (370/145 l VDA). Přepracovaná karoserie s výrazně posílenou torzní tuhostí opět spočívá na jednoduchém podvozku, tvořeném vzpěrami McPherson a klikovou nápravou. O pohon se stará trojice šestnáctiventilových šestnáctistovek, spojených s mechanickou pětistupňovou převodovkou. Základem je zcela nový motor EP6, vzešlý ze spolupráce s BMW. Poskytuje plynule variabilní časování všech a proměnný zdvih sacích ventilů, což mu propůjčuje plochou momentovou křivku. Vyvíjí 88 kW (120 k) a 160 Nm, což stačí ke sprintu na stovku za 10,7 s a k nejvyšší rychlosti 200 km/h. Jen pro tento základní motor je k dispozici čtyřstupňový automat - s ním akcelerace trvá o 1,9 s déle a nejvyšší rychlost klesne o 5 km/h. Druhý v řadě je vrcholný EP6DT, který přidává inovativní vysokotlaké turbodmychadlo twin-scroll a přímé vstřikování benzinu. Agregát, který ve výkonnější verzi bude pohánět i MINI Cooper S, zde podává 110 kW (150 k) a 240 Nm, což stačí k 210 km/h a 0 - 100 km/h za 8,6 s. A konečně nechybí ani diesel HDi; šestnáctistovka common rail II VGT umí 80 kW (108 k) a 240 Nm , jede nejvýš 193 km/h a stovku zvládne za 10,9 s.