Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 208
Peugeot 208
3 Fotogalerie

Peugeot 208 Hybrid Air 2L: Koncept pro Paříž

Francouzská automobilka Peugeot na domácím autosalonu představí vůz se spotřebou do dvou litrů paliva na 100 km.

Peugeot, resp. celý koncern PSA v posledních letech, pracuje na vývoji pohonného systému, s nímž bude možné v běžném provozu dosahovat výše zmíněné spotřeby paliva.

Nejnovějším přírůstkem do rodiny konceptů s tímto cílem je Peugeot 208 Hybrid Air 2L, který bude mít premiéru na letošním autosalonu v Paříži. Tento koncept přímo navazuje na Peugeot 208 Hybrid FE a zároveň využívá systém Hybrid Air.

Základem nového konceptu je sériový Peugeot 208 se zážehovým tříválcem 1,2 PureTech 82 a pětistupňovou převodovkou. Hmotnost tohoto vozidla je 960 kg a spotřeba paliva v kombinovaném režimu 4,5 l benzinu na 100 km, zatímco emise CO2 mají hodnotu 104 g/km.

V první fázi cesty za více než o polovinu nižší spotřebou došlo na snižování hmotnosti. V konstrukci karoserie byly některé části z oceli nahrazeny kompozitními materiály a hliníkovými slitinami. Dále byly některé díly upraveny pro dosažení nižší hmotnosti a výsledkem je úspora 100 kg.

V druhé fázi byl konvenční zážehový motor doplněn o systém Hybrid Air, který koncern PSA představil v loňském roce. Tříválec nyní spolupracuje se zařízením na stlačený vzduch, tvořeným vysokotlakou nádrží se stlačeným vzduchem a nízkotlakou nádrží, plnící funkci expanzní nádoby. A pochopitelně z hydraulické jednotky, sestávající z motoru a pumpy, umístěné na planetové převodovce.

Ta je schopna přepínat mezi oběma motory a umožňuje tak provoz ve třech režimech - Air, Petrol a Combined. jak jejich název napovídá, auto může jezdit buď pouze na stlačený vzduch (respektive na olej, vytlačovaný stlačeným vzduchem), na benzin nebo kombinaci obojího.

V kombinovaném režimu funguje HYbrid Air jako každý hybrid - hydraulický motor vypomáhá spalovacímu, pokud je to potřeba a naopak při nepotřebě plného výkonu dochází k využívání části výkonu ke stlačování vzduchu v nádrži. K tomu dochází pochopitelně i rekuperací kinetické energie, ovšem nikoli z brzdové soustavy, ale pouze setrvačností spalovacího motoru.

V obou případech stačí k zisku plné kapacity tlaku v nádrži 10 sekund. Hydraulický motor si může brát energii buď ze zmíněné nádrže nebo přímo z čerpadla.

V režimu nulových emisí je vůz poháněn pouze hydraulickým motorem, jenž získává energii ze stlačeného vzduchu v nádrži, jenž vytlačuje olej a PSA tvrdí, že v tomto módu bude auto v běžných podmínkách městského a příměstského provozu jezdit z 80 %, přičemž ve městě to znamená úsporu paliva až 45%.

Peugeot 208 Hybrid Air 2L připravený pro pařížský autosalon má při hmotnosti 860 kg dosahovat díky svému hybridnímu pohonnému systému v kombinovaném režimu spotřeby paliva do 2,0 l na 100 km a je nejnovějším krokem na cestě k sériovému modelu s touto technikou, kterého se máme dočkat v roce 2016.