
Peugeot 208 ujel na jednu nádrž rekordních 2.152 kilometrů
Malý hatchback se vznětovou šestnáctistovkou pod kapotou potřeboval během rekordní jízdy na ujetí 100 km v průměru jen dva litry nafty.
Modernizovaný Peugeot 208 vstoupí na trh i v úsporné verzi, která je zatím interně nazývána jako „velmi nízká spotřeba.“ Automobilka její schopnosti prezentuje pomocí rekordu, kterého automobil dosáhl. Hatchback poháněný turbodieselem 1.6 BlueHDi ujel na jednu nádrž 2.152 kilometrů.
K ujetí této vzdálenosti malý hatchback potřeboval 43 litrů nafty, což znamená, že dosáhl velice nízké spotřeby dvou litrů paliva na 100 kilometrů. Rekordní jízda proběhla na konci dubna, na zkušebním okruhu Belchamp. Na jízdu dohlíželi pracovníci zkušebny UTAC (Union Technique de l’Automobile, du motocycle et du Cycle).
Rekordní jízda 208 trvala 38 hodin. Za volantem auta se střídalo několik řidičů po třech až čtyřech hodinách.
Peugeot tvrdí, že rekordu dosáhl sériový automobil, který se skutečně bude prodávat. Úsporná varianta se proti ostatním dvě stě osmičkám bude lišit charakteristickým aerodynamickým spoilerem na zádi a pneumatikami Michelin Energy Saver s ultra nízkým valivým odporem.
Pod kapotou úsporné 208 bude pracovat vznětový čtyřválec 1.6 BlueHDi o výkonu 73 kW. Motor bude standardně spárovaný s pětistupňovým manuálem a start-stopem, kvůli splnění emisní normy Euro 6 ve výbavě nebude chybět ani selektivní katalytická redukce a filtr pevných částic se vstřikováním aditiva AdBlue.
Během rekordu automobil dosáhl ještě nižší spotřeby, než je ta udávaná. Kombinovaná spotřeba úsporné 208 dle evropského normovaného cyklu činí tři litry nafty na 100 kilometrů, což odpovídá emisím 79 gramů oxidu uhličitého na 100 km.
Modernizovaná 208 se začne prodávat v červnu. Její hlavní novinkou jsou modernější motory, vedle 1.6 BlueHDi ještě benzinový tříválec 1.2 PureTech (81 kW). Vzhled auta se moc nezmění, nabídka výbavy se však rozšíří o automatické nouzové brzdění v městském provozu nebo zadní parkovací kameru.