Peugeot 308 1.2 PureTech: Tříválec dosáhl rekordní spotřeby 2,85 l na 100 km

Peugeot chystá tříválec PureTech pro hatchback 308. Ještě před uvedením na trh se může pochlubit v tomto voze rekordní spotřebou benzinu.
Někteří výrobci „dokazují“, že reálná spotřeba jejich aut se od té tabulkové může dosti značným způsobem lišit. Peugeot se druhou generací 308 s kódem T9 snaží dosvědčit pravý opak, hatchback dokáže být ještě úspornější než tvrdí tabulky. Bílý pětidveřový 308 e-THP 130 s přeplňovaným tříválcem 1.2 PureTech o výkonu 96 kW dokázal ujet 1.810 kilometrů na jedinou nádrž. Jeho turbodmychadlo pracuje při vysokých otáčkách (až 240.000 za minutu) a vstřikovače využívají vysokého tlaku (200 MPaů). Podle současných evropských norem konzumuje na každých 100 km jízdy 4,6 l benzinu, což odpovídá emisím CO2 97 g/km.
Test však prokázal průměrnou spotřebu mnohem nižší, jen 2,85 l/100 km. Třistaosmička, která dosáhla nového rekordu, byla přitom zcela sériová, vybavená šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Jen nešlo o jízdu v běžném provozu, ale na uzavřeném okruhu Almeria ve Španělsku. Na legální průběh celé akce dohlíželi zástupci francouzské organizace UTAC (Union Technique de l’Automobile, du motocycle et du Cycle). Za více než 32 hodin jízdy bílý peugeot spálil jen 51,3 l drahocenné tekutiny. Za volantem se pochopitelně vystřídalo několik řidičů.
Na evropské trhy se Vůz roku 2014 s novým motorem dostane ještě v březnu. Včetně toho našeho, už jsou známy i domácí ceny. Doplní trojici benzinových a čtveřici vznětových pohonných jednotek. Slabší verze s 82 kW se dostane i pod kapoty menší řady 208 a malého crossoveru 2008. Třistaosmička získala nejen prestižní titul, ale kvůli silné poptávce musí Peugeot navyšovat produkci, Start se tedy nástupci série T7 povedl na výbornou.
Peugeot 308 1.2 e-THP 130 stojí v České republice minimálně 416.500 Kč, dovozce ještě poskytuje pětadvacetitisícovou zaváděcí slevu. Cenově se tak nachází mezi přeplňovanými šestnáctistovkami THP o výkonech 92 a 115 kW. Řeč je o prostřední výbavě Active, která obsahuje povinné ABS s brzdovým asistentem a ESP, tempomat, šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, šestnáctipalcová litá kola (dojezdovou rezervu má 308 standardně), denní diody, automatické rozsvěcení předních světlometů a spouštění stěračů, všechna elektrická okna i obě vnější zpětná zrcátka (ta s vyhříváním), dvouzónovou automatickou klimatizaci, chlazenou schránu před spolujezdcem, palubní počítač, dotykovou obrazovku, rádio Arkanys se šesti reproduktory, USB, bluetooth a ovládáním na dvouose nastavitelném koženém volantu, výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, respektive loketní opěrku a asymetricky dělenou a sklopnou zadní lavici.
Stupeň Allure je o 20.000 korun dražší, přidává navíc přední mlhovky a hlavní světla kompletně diodová, parkovací čidla vpředu i vzadu, elektrickou parkovací brzdu, diody září rovněž v interiéru, zrcátka jsou elektricky dokonce sklopná. Posádka si pak hoví ve sportovnějších sedadlech a loketní opěrka je k dispozici také vzadu. Zvenčí se Allure liší chromovanými rámečky oken. Při výkupu ojetého vozu ušetří zájemce dalších 20.000 korun, ceny obou modelů tak spadnou na 396.500, respektive 416.500 korun. Se základním stupněm výbavy nebude takto motorizovaná 308 k mání.














