Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 GT: Lev vytahuje drápky

Aleš Dragoun
Diskuze (12)

Peugeot si pro domácí autosalon přichystal ostřejší novinku v podobě hatchbacků a kombi 308 GT.

Lví alternativa ke Golfu GTI, Focusu ST a hlavně Méganu GT bude k mání se dvěma motory a ve dvou karosářských variantách. Gétéčka se šelmou dostala chromovanou masku chladiče, příslušné emblémy na předních blatnících a sportovněji tvarovaný zadní nárazník s dvojicí zploštělých výfukových koncovek. Celek vypadá velmi decentně, vnější zpětná zrcátka jsou černá. Peugeot se už skoro měsíc před autosalonem pochlubil firemními fotkami aut v typickém modrém laku Magnetic. Je to přece Francouz, závodní auta z téhle země byla drahně let modrá!

Benzinovou alternativu reprezentuje čtyřválec 1.6 THP naladěný na 150 kW. 285 N.m v rozmezí 1750-4500 otáček přenáší dopředu šestistupňová přímo řazená převodovka, tato verze nese oficiální označení GT 205. Nechybí jí přímý vstřik, turbodmychadlo twin-scroll, proměnné časování ventilů ani moderní vychytávka v podobě start-stopu. Za zrychlení z klidu na stovku během 7,5 s se ale rozhodně stydět nemusí, na normovanou spotřebu benzinu 5,6 l/100 km teprv ne, kombi spálí o dvě deci více. Taktéž čtyřválcový turbodiesel 2.0 BlueHDi nabídne 133 kW v 3750 otáčkách. Vstřikovače common-rail pracují při maximálním tlaku 2000 barů. O kulatých 400 N.m/2000 min-1 varianty GT 180 se stará také ústrojí se šesti rychlostmi, ale samočinné EAT6. Jeho vývoj probíhal ve spolupráci s japonským Aisinem. Řadit lze v jeho případě páčkami pod volantem. Pružná akcelerace z 80 na 120 km/h mu trvá na pětku jen 5,5 s a na každých 100 km žádá pouhé 4 l nafty, SW je žíznivější o decilitr.

GT má tvrdší podvozek s kratšími pružinami (auta jsou snížena o 7 mm vpředu a 10 mm vzadu) a je standardně vybaveno balíčkem Driver Sport, který zlepšuje reakce motorů na sešlápnutí plynového pedálu. Ovládá se tlačítkem na středové konzole. Posilovač řízení je elektrický s proměnným účinkem. Kotoučové brzdy mají vpředu průměr 330 mm, vzadu u hatchbacků 268 mm, kombi dostalo větší (290 mm). ESP je vypínatelné.

Na přídi najdeme také pásy diod pro denní svícení, je jich celkem 62. Osmnáctipalcová kola s diamantovým efektem obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 3. Interiér je čalouněn v kombinaci látky a umělého semiše, za příplatek můžete mít kůži Nappa. Vždy s červeným obšitím, a to včetně koberečků, palubní desky a výplní dveří. Pedály jsou z hliníku, na dveřích se leskne nerezová ocel. Peugeotí i-Cockpit se příliš nezměnil, volant s logem GT je kožený standardně, přístroje mají podklad s motivem šachovnicové vlajky. Přístroje zobrazují podélné i příčné zrychlení, plnicí tlak turbodmychadla a aktuální výkon a točivý moment. Ve střední části palubní desky trůní dotykový displej, můžete si k němu pořídit balíček v praxi užitečných online aplikací včetně třeba aktuálních volných parkovacích míst ve městech, dopravních a turistických informací všeobecně, cen benzinu atd.. Sportovní třistaosmičky jsou vybaveny i tempomatem, systémy zabraňujícími kolizím, hlídačem mrtvého úhlu a parkovacím asistentem.

Peugeoty 308 GT se začnou prodávat v první polovině roku 2015. Cena pochopitelně zatím zůstává tajemstvím. Druhá generace třistaosmičky je poměrně úspěšná, jen od ledna do srpna si jich klienti objednali 146 tisíc. Nezapomeňme, že ji ocenili už v Ženevě i motorističtí novináři, když získala titul evropského Automobilu roku 2014.


Aleš Dragoun
Diskuze (12)
6. 10. 2014 12:36
Re: Nepochopitelné!
tak ono to není jen o otáčení na ručku. Ruční brzda ti dává možnost (hlavně v zimě) další možnost manipulace a kontroly nad autem. Ale chápu, že jestli se neumíš rozjet do kopce a potřebuješ Hill asist, tak asi nemáš představu, k čemu všemu a kdy ti může být ručka dobrá. Pominu li fakt, že mechanická ruční brzda je naprosto bezporuchová. Nikdy se ti nestane, že neodbrzdí a nechá tě stát na křižovatce na rozdíl od elektronické, kde jsem už podobné story od známých slyšel.
Avatar - woody-alien
5. 10. 2014 18:40
Re: Konkurent GTI/ST
Jasně, možná GTi, možná R-ko přijde....každopádně i tohle GT je zajímavá nabídka. Jenom se nemůže měřit s vrcholnými verzemi konkurence jako je Golf, Focus, Leon apod. ;-)
5. 10. 2014 14:03
Re: Konkurent GTI/ST
Tak dá se předpokládat, že dorazí nějaká ta "R! verze naladěná na 199kW jako RCZ-R ;-)
Avatar - twistedTSD
5. 10. 2014 00:17
Re: Nepochopitelné!
Nejsportovnější verze teprve přijde.
Avatar - speedfred
4. 10. 2014 23:19
Re: Nepochopitelné!
Tak ja by som uz nechcel klasicku rucku ani "za svet" -uz som stary na to aby som sa otacal cez rucku a funkcia hold je super