Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 R HYbrid: Hot hatch s hybridním pohonem

David Bureš
Diskuze (28)

Závodní divize Peugeotu vyvinula opravdu rychlý hatchback. V současné podobě je konceptem.

Hybridní pohon míří i do kategorie rychlých hatchbacků. Takový vůz již prodává Volkswagen v podobě Golfu GTE, nyní Peugeot přichází s 308 R HYbrid. Automobil je v současné podobě konceptem, poprvé se světu představí v Šanghaji.

O pohon konceptu se stará benzinový čtyřválec 1.6 THP o výkonu 199 kW, který je kombinován se dvěma elektromotory u přední a zadní nápravy, přičemž každý z nich nabízí výkon 85 kW. Spalovací agregát spolupracuje se šestistupňovou převodovkou, poháněná jsou všechna kola.

Výsledkem tohoto ústrojí je kombinovaný výkon 500 koní (368 kW) a točivý moment 730 N.m. Automobil dosáhne stovky za méně než čtyři vteřiny, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Jak už to u plug-in hybridů bývá, i přes vysoký výkon 308 R Hybrid dosahuje nízkých normovaných emisí. Na jeden kilometr jízdy vůz emituje jen 70 gramů oxidu uhličitého.

Peugeot 308 R Hybrid nabízí čtyři jízdní režimy. Hot Lap využívá maximální potenciál všech tří motorů. Track vyvíjí 294 kW a 530 N.m, především díky spalovacímu agregátu a zadnímu elektromotoru. Road je určen pro běžnou jízdu mimo město, parametry jsou sníženy na 221 kW a 400 N.m. V tomto módu je přední elektromotor odpojen, zatímco ten zadní pomáhá jen při akceleraci. Městský režim ZEV prioritně využívá zadní elektromotor, přičemž ten přední zasahuje v závislosti na tlaku vyvíjeného na pedál plynu.

Hmotnost automobilu je takřka ideálně rozložena v poměru 60:40 mezi obě nápravy. Konstruktéři toho dosáhli umístěním lithium-iontové baterie s kapacitou 3 kWh pod zadní sedadla, zatímco palivová nádrž se posunula vzad, do zavazadlového prostoru nad zadní elektromotor. Pro větší stabilitu byl rozchod kol rozšířen o 80 mm.

Vůz brzdí především pomocí rekuperace brzdné energie. Brzdový systém využívající vpředu vzduchem chlazené kotouče o průměru 380 mm se čtyřmi písty a vzadu kotouče o průměru 290 mm se spouští jen v případě opravdové potřeby. Tento rekuperační systém brzdění nejen že chrání kotouče a destičky, ale je také jedním ze tří způsobů dobíjení baterie.

Akumulátory je dále možné dobít pomocí benzinového agregátu, který může fungovat jako generátor. Poslední možností je rychlonabíječka, pomocí níž se baterie dobijí za 45 minut.

Dvoubarevná karoserie navazuje na ostatní nedávné koncepty Peugeotu. Modrý lak typický pro francouzské závodní vozy využívá fluorescenční pigmenty a skleněné částice. Příď se proti sériové 308 liší maskou chladiče nebo nárazníkem. Uvnitř se objevují čtyři skořepinová sedadla čalouněná hnědou patinovou kůží.

David Bureš
Diskuze (28)
Avatar - AUDIRS6
16. 4. 2015 17:30
Re: Co to je?
ved to je hadam logicke.
Napr. R8 to mala podla motorizacie od 44:56 do 46:54 - aspon sa mi zda...
a to pri standardnom rozdeleni vykonu 15(30) : 85(70) v zatvorke - uvadzane ku niektorym neskorsim verziam - neviem ci to prekalibrovavali, ale povodna V8 mala to pred zatvorkami.

Edit: na tvojom odkaze ma pobavilo: "...Výsledkem je výkonová hmotnost pod 4 kg/litr, což je hodnota odpovídající skutečným supersportům..."
>:D :yes:
teda fakt odbornici - tito pani od Alfy >:D
Avatar - Hammunasakra
16. 4. 2015 17:13
Re: Co to je?
Nevim jak závodní speciály ale maličká zadokolka Alfa 4C co jim dělá Safety car má podle výrobce: Optimální rozložení 40 na 60

[odkaz]
Avatar - AUDIRS6
16. 4. 2015 16:48
Re: Co to je?
O jeho zvysenom usili zistit si nejake podrobnosti, si iluzie nerobim.
O technickych problemoch s vyvazenim - toho ktoreho auta s tym-ktorym systemom pohonu je to fakt na dlhsiu debatu. Pravda ale je, ze hlavne v zatackach a na vyjazdoch z nich a taktiez aj v ich najazdoch, je pomer 60:40 vsetko, len nie optimalny.
Pokial mas dotatocny pritlak na danu napravu a kvalitny dif., tak nieje problem s prenosom riadnych Nm., aj ked na predku je to vzdy tazsie a to aj napriek zvysenej hmotnosti ktoru tu preferujes.
By ma zaujimalo rozlozenie hmotnosti v autach kategorie WTCC - povacsinou, alebo uz len - predokolky... ;-)
Avatar - Hammunasakra
16. 4. 2015 16:27
Re: Co to je?
Bureš to nejspíš vopsal z nějakýho reklamního materiálu nebo tak něco. To aspoň tipuju
A ty zjevně nerozumíš co ti celou dobu naznačuju: 60:40 neni optimum pro žádnou značku ale pro takhle vekou takhle postavenou předokolku dost možná fakt jo
Téma rozložení hmotnosti je daleko složitější. Teoreticky je samozřejmě nejlepší 50 na 50 ale má to spousta souvisejících faktorů a pohon nápravy je jeden z nich
Avatar - AUDIRS6
16. 4. 2015 16:22
Re: Co to je?
zase problemy s citanim textu ?
Alebo je Kylie / alebo teda ty - muz ? - lebo pisal som to v muzskom rode. >:-[]
Takze ziadne blbe kecy a pod, dorazime tuto debatu do konca - berem ta aktualne ako muza, tak sa k tomu ako muz postav a vysvetli mi tvoj postoj k tejto konkretnej problematike !
Kaslime na C5 a V6 HDi ! Riesme tento koncept, a chcem vediet tvoj "fundovany" nazor na vec, ci si stojis za nazorom p. Bureša, ze aj v tejto HHH - aj 4 kolke, je optimalny pomer rozlozenia hmotnosti 60:40 ;-)
Neboj, nikam ti teraz neujdem, chcem mat totiz jasno ako to mas v hlavicke zrovnane:
Ci je 60:40 optimum pre PSA, alebo aj pre OOOO >:-[]