Novou 508 řadíme mezi nejkrásnější automobily tohoto roku. A možná se dočkáme třešničky na dortu v podobě sportovního R s plug-in hybridním pohonem a čtyřkolkou.
Na pařížském autosalonu představila značka Peugeot plug-in hybridní pohon nejen pro crossover 3008, ale i liftback a kombík 508. Ve všech případech jde o stejné ústrojí, tedy přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku s dvojicí elektromotorů a celkovým výkonem téměř 300 koňských sil. Pokud by však zákazníci chtěli ještě silnější verzi, dost možná se dočkají. Francouzi prý chystají i plug-in hybridní „erko“.
Novinářům to na pařížském výstavišti potvrdil zdroj blízký automobilce. Zatím neoficiální informace hovoří o tom, že odznak R ponese plug-in hybridní 508 standardně vybavena pohonem všech kol, která ve srovnání s již představenými variantami nabídne minimálně 350 koní.
Srdcem pohonu zůstane i nadále benzinová šestnáctistovka se dvěma elektromotory, kterou však inženýři Peugeotu naladí na vyšší výkon. A lze předpokládat, že lithium-iontový akumulátor s kapacitou 13,2 kWh, jenž nalezneme ve standardu, by mohl být nahrazen větší baterií.
Pokud se pustíme do malé hry s čísly, předpokládáme, že Peugeot 508 R zrychlí z klidu na stovku za 4,5 sekundy a pokračovat by mohl na maximální rychlost 250 km/h.
Šéf designu Gilles Vidal už před časem naznačil, že vznik ostrého derivátu R je jedním z témat, které má francouzská automobilka na stole. „Erko“ by v hierarchii modelu bylo posazeno nad standardním plug-in hybridem a podle šéfdesignéra by klidně mohlo dostat dvaceti- či jednadvacetipalcová kola.
Francouzi naopak vyloučili stavbu oplastované verze do zhoršeného terénu, jež by mohla soupeřit třeba s Audi A4 Allroad. Model 508 RXH se přímého nástupce nedočká, protože se Peugeot obává nedostatečného zájmu o tuto verzi.