Peugeot e-3008 přijíždí do Česka s větší baterií. Nyní zvládne ujet takřka 700 km
Delší dojezd je u Peugeotu příplatkem zhruba sto tisíc korun. K verzi Long Range však značka přidává nově i systém předehřívání baterie.
Zatímco jsme se už mohli nový Peugeot e-3008 důkladně projet v jeho základní verzi, francouzská automobilka do palety pohonných ústrojí postupně doplňuje další dříve oznámené varianty. Do nabídky v Česku tak nyní míří rovněž verze Long Range s větší baterií, která nadále spoléhá na jeden elektromotor na přední nápravě. Do budoucna bychom se nicméně měli dočkat i vrcholné čtyřkolky se dvěma motory.

K základnímu elektrickému ústrojí (157 kW/213 k; 73 kWh; od 1.140.000 Kč) s dojezdem 526 km se konkrétně přidává varianta s jedním elektromotorem o výkonu 170 kW (231 k) a baterií o kapacitě 96,9 kWh. V této konfiguraci má e-3008 zajistit dojezd až 698 km (WLTP). Novinku Peugeot dodatečně vybavil také systémem předehřívání baterie, optimalizující dobu nabíjení u rychlonabíječek – podporováno je nabíjení výkonem až 160 kW, přičemž dobití z 20 na 80 % trvá 27 minut. Deset minut u nabíječky tak podle značky zajistí zvýšení dojezdu o cca 150 km.
Dvojice úrovní výbavy u schopnějšího modelu e-3008 zůstává. Výchozí Allure přijde na minimálně 1.250.000 Kč a zajistí například dvojici 10palcových displejů ve formě přístrojového štítu a infotainmentu, automatickou dvouzónovou klimatizaci s výdechy pro druhou řadu sedadel, bezklíčový přístup, čalounění v kombinaci látky a umělé kůže, 19palcová kola, ergonomické AGR sedadlo řidiče, vyhřívání předních sedadel nebo bohatý soubor asistenčních a bezpečnostních systémů včetně zadního parkovacího asistentu s kamerou.
Vrcholná výbava GT začíná u e-3008 Long Range na 1.360.000 Kč a přidává navíc rozšířený soubor asistentů využívající také adaptivní tempomat a přední parkovací senzory, dále tu jsou přední adaptivní Pixel-LED světlomety, 21palcový zakřivený panel displejů přístrojového štítu a infotainmentu, vyhřívání volantu, hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru, 20palcová kola, černě lakovaná střecha a mimo jiné i exteriérový GT paket.
Peugeot 3008: Nabídka na českém trhu | |||
Verze | 3008 | e-3008 | e-3008 Long Range |
Motorizace | Hybrid 136 (1,2 l, R3 MHEV, 100 kW, e-DSC6) | Elektromotor (157 kW, 73 kWh, 526 km) | Elektromotor (170 kW, 96,9 kWh, 698 km) |
Cena Allure [Kč] | 790.000 | 1.140.000 | 1.250.000 |
Cena GT [Kč] | 890.000 | 1.240.000 | 1.360.000 |