Peugeot iOn v Německu: Elektromobil pro autoškoly
Němečtí zájemci o řidičský průkaz budou nově jezdit i s elektrickým Peugeotem i0n. Francouzská automobilka totiž poskytla tento elektromobil německé asociaci instruktorů Saar. Vůz se tak objeví v německých autoškolách.
Peugeot i0n byl navržen jako automobil do města, což je pro autoškoly výhodou. Pro autoškoly je rovněž dostatečný dojezd vozu, při plném nabití baterií i0n ujede 150 km.
S úpravou elektromobilu pro autoškoly pomohl dodavatel automobilových dílů Veigel Automotive. Novinkou jsou mimo jiné druhé pedály pro instruktora, sedícího na sedadle spolujezdce.
Peugeot i0n je poháněn synchronním elektrickým motorem s permanentními neodymovými (Nd) magnety. Jeho maximální výkon je 47 kW (64 k), maximální točivý moment je 180 Nm.
Automobil akceleruje z 0 na 100 km/h za 15,9 s, jeho maximální rychlost je 130 km/h. Elektrický Peugeot je schopen rychlého pružného zrychlení, ze 40 na 60 km/h zrychlí za 2,9 s a z 60 na 80 km/h za 3,9 s.
Důležitým parametrem u elektromobilů je ale rychlost nabíjení akumulátorů. Nabití na 50 % kapacity trvá pouhých 15 minut, 80 % kapacity baterie se dobije za půl hodiny. Poté se dobíjení automaticky ukončí, řidič však může zvolit další, pomalejší fázi, při které je baterie postupně nabita až na 100 %. V takovém případě dobíjení trvá 6 hodin, důvodem nižší rychlosti je riziko zničení baterie, pokud by byla překročena její kapacita.
Automobil disponuje poměrně bohatou výbavou. Standardem je šest airbagů, elektrický posilovač řízení, 15palcová litá kola, přední mlhovky, klimatizace, palubní počítač, rádio, elektrické stahování předních i zadních oken a další prvky.
Konstrukční základ Peugeotu i0n se shoduje s Mitsubishi i-MiEV a Citroënem C-Zero.