Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot odhaluje techniku svých plug-in hybridů. Díky nim konečně nabídne pohon všech kol!

peugeot hybrid novemodely strednitrida crossover
peugeot hybrid novemodely strednitrida crossover
peugeot hybrid novemodely strednitrida crossover
peugeot hybrid novemodely strednitrida crossover
12 Fotogalerie
Diskuze (192)
V nabídce Peugeotu dosud mnohým zákazníkům chyběla čtyřkolka. Díky příchozím plug-in hybridům se to konečně změní, dostupné však budou i jako dvoulkolky.

Skupina PSA v následujících letech chystá mohutnou expanzi v oblasti elektrifikovaných aut. Pracuje na nových elektromobilech i plug-in hybridech. Právě hybridy v případě značky Peugeot dorazí na trh na podzim 2019, již s předstihem však firma odhaluje jejich techniku. K dispozici bude pro modely 3008 a 508.

Jestliže v minulosti PSA v případě hybridů využívalo méně tradiční kombinaci elektromotoru s naftovým motorem, v nové generaci těchto aut už koncern využije osvědčenější řešení se zážehovém motorem, a to konkrétně s přeplňovaným čtyřválcem 1.6 PureTech.

K dispozici budou dvě verze plug-in hybridních modelů. Verze Hybrid zkombinuje šestnáctistovku o výkonu 132 kW s osmistupňovým automatem e-EAT8 a elektromotorem o výkonu 80 kW, umístěným u přední nápravy. Převodovka přitom pro optimální přechod pohonu mezi elektrickým a spalovacím motorem využívá vícekotoučovou mokrou spojku.

To Hybrid4 se liší zástavbou pohonu všech kol, a to pomocí doplnění zadní nápravy typu multilink o elektromotor o výkonu 80 kW. Stejně výkonný elektrický motor je i u přední nápravy. Šestnáctistovka a osmikvalt zůstávají, čtyřválec je však v tomto případě naladěn na 165 kW.

Liší se pak i baterie, jsou sice též lithium-iontové a umístěné pod druhou řadou sedadel, jejich kapacita však u Hybrid4 činí 13,2 kWh, zatímco u Hybridu 11,8 kWh. V elektrickém režimu plug-in hybridy ujedou podle metodiky WLTP až 50 kilometrů, rychlost bude v takovém módu omezena na 135 km/h. V případě standardní zásuvky jejich dobití trvá sedm hodin, při využití wallboxu (6,6 kW, 32A) se tato doba zkrátí na hodinu a 45 minut.

Chování spolupráce elektromotoru a spalovacího motoru bude v obou případech možné upravit v několika režimech. Zero Emission dle názvu sází výhradně na elektrický pohon, zatímco Hybrid kombinuje obě jednotky pro co největší úspornost. To Sport využívá maximum síly z obou agregátů. U čtyřkolky bude k dispozici i mód 4WD, zatímco u modelu 508 tu bude i režim Comfort, poskytující více pohodlí díky kombinaci s adaptivním podvozkem.

Jako první se plug-in hybridní verze dočká crossover 3008. Konkrétně půjde o „čtyřkolkovou“ variantu Hybrid4 s kombinovaným výkonem 220 kW, kterou o pár měsíců později doplní i „dvoukolka“ Hybrid s kombinovaným výkonem 165 kW.

Ve stejné době nová technika obohatí i nabídku modelu 508, a to jak fastbacku, tak odvozeného kombíku 508 SW. V jejich případě půjde o variantu Hybrid s kombinovaným výkonem 165 kW a pohonem přední nápravy. Automobilka přitom zdůrazňuje, že zástavba plug-in hybridního pohonu nijak neovlivnila zavazadelník, jehož objem zůstává u těchto modelů zachován. O čtyřkolce však v případě 508 výrobce zatím bohužel nemluví.

Vstoupit do diskuze (192)