Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot ukázal elektrickou 308. Slibuje dojezd přes 400 kilometrů

Filip Melich
Diskuze (72)

Nabídka pohonných jednotek modelu 308 se rozšiřuje o čistě elektrické provedení, které bude dostupné jak pro hatchback, tak kombi. Dojezd má být přes 400 kilometrů.

Hatchback 308 a kombík 308 SW od Peugeotu jsou na českém trhu dostupné jak s benzínovou nebo naftovou motorizací, tak s plug-in hybridní. Nabídku v příštím roce rozšíří čerstvě představená provedení E-308 a E-308 SW s plně elektrickým pohonem.

Dvojice elektrických Peugeotů je vybavena vysokonapěťovou baterií nové generace o kapacitě 54 kWh, z čehož užitečná kapacita – tedy ta, kterou můžete reálně využít – činí 51 kWh. Pracuje s napětím 400V a na jedno nabití má umožnit dojezd přes 400 kilometrů. Je to ovšem hodnota předběžně odhadovaná značkou a musí být ještě ověřena dle metodiky WLTP. Peugeot zároveň k baterii uvádí nové chemické složení s 80% podílem niklu, 10% podílem manganu a zbývajících 10 % činí kobalt.

Baterie poskytuje elektřinu zcela novému elektromotoru o výkonu 115 kW (156 k) a točivém momentu 260 Nm. Výkonově se E-308 (SW) zařadí mezi stávající motorizace – spalovací motory poskytují shodných 96 kW (130 k) a slabší plug-in hybrid produkuje 110 kW (150 kW). Vrchol nabídky tvoří plug-in hybrid o výkonu 132 kW (180 k).

Peugeot dal u plně elektrických novinek přednost účinnosti před výkonem. Tisková zpráva značky zmiňuje například optimalizace elektromotoru, baterie, aerodynamiky, hmotnosti a pneumatik. Průměrná spotřeba elektrické energie proto má činit 12,7 kWh na 100 kilometrů. Součástí standardní výbavy je palubní třífázová nabíječka s výkonem 11 kW a E-308 (SW) si poradí i s rychlonabíječkou o výkonu 100 kW. V jejím případě dojde k nabití baterie z 20 na 80 % za méně než 25 minut.

Řidič bude mít na výběr ze tří jízdních režimů: Eco, Normal a Sport. Funkcí Brake může zvýšit míru rekuperace energie při uvolnění plynového pedálu. Peugeot slibuje také nejnovější generaci asistenčních systémů, široké možnosti konektivity a další funkce či prvky výbavy, které mají zajišťovat bezpečnost či usnadňovat život s vozem. Zmíněna je také mobilní aplikace MyPeugeot, jejímž prostřednictvím půjde na dálku například naprogramovat nabíjení či přednastavit teplotu ve voze.

Na vybraných trzích Peugeot rozjel prodej aut on-line s možností dopravy vozu zdarma až k zákazníkovi domů. Tato služba však u nás zatím není k dispozici. Ceny ještě značka nezveřejnila, ale to je především tím, že dvojice elektromobilů na trh přijde až v polovině roku 2023. Následně budou E-308 a E-308 SW nabízeny ve výbavách Allure a GT. O výrobu se postará továrna ve francouzských Mylhúzách.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (72)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
14. 9. 2022 22:36
Re: Spotřeba na dálnici bude k 25 kWh/100km
Rozhodně ne každá FO si koupí Passat nebo Superb jen proto, že potřebuje trochu víc jezdit po dálnici. Drtivá většina prodejů je fleet.
14. 9. 2022 12:03
A že to ide
Nie, ľudia nechcú elektrický Megane vo veľkosti Capturu za cenu VelSatisu a ani pdivnú ID.3 s low-costovým interiérom. Chcú klasický moderný hatchback a sú úplne okej s tým, že už bude elektrický. Tento krok Peugeotu chválim a po tom, čo som toto leto spravil s novou 308 (naftovou a áno, chcem, aby ostala v ponuke) som veru zvedavý, ako bude jazdiť elektrická verzia. :yes:
14. 9. 2022 10:36
14. 9. 2022 09:09
Re: Re: Dojazd
a po zimě ovšem zjistíš, že se ti brzdy přestaly hýbat a ty musíš do servisu :-D
14. 9. 2022 09:07
Re: Spotřeba na dálnici bude k 25 kWh/100km
Jo většinou mám natankováno, abych se nemusel nechat okrádat za ceny paliv u dálnice, ale pokud jedu delší trasu, tak holt někde sjedu a na 10 minut zastavím a benzín zase dotočím. Sorry, ale jak by si s tímhle chtěl ujet za den třeba 1000 km? Já vím, že to většina lidí nedělá běžně, ale párkrát do roka potřebuju ujet víc než 300-400 km naráz a s EV bych to měl řešit jak?