Peugeot ukončí prodej 807 a 207+, konec čeká i další modely
Automobilka PSA Peugeot-Citroën chce pod vedením svého nového šéfa Carlose Tavarese zúžit nabídku svých aut. Prvními modely Peugeot, které skončí, budou velké MPV 807 a levný hatchback 207+.
Zprávu o konci této dvojice zveřejnil francouzský server LesEchos, přičemž mluvčí Peugeotu ji serveru Automotive News Europe potvrdil. Peugeot 207+ je na vybraných trzích nabízen jako levnější alternativa k aktuální 208.
MPV 807 se u nás ještě prodává, nabídka je však omezena na jeden stupeň výbavy, k dispozici jsou dvě výkonové verze turbodieselu 2.0 HDI se 100 a 120 kW. České ceny začínají na částce 629.000 korun. Mluvčí Peugeotu potvrdil, že na nástupci 807 se nepracuje. Důvodem je klesající zájem zákazníků o velká MPV.
Aktuální model (a předchůdce 806) vznikl v rámci spolupráce mezi PSA a italským Fiatem. Sourozenci 807 jsou Citroën C8, Fiat Ulysse a Lancia Phedra. Ulysse a Phedra se nevyrábějí již od roku 2010, jejich nástupci se stal Freemont, respektive Voyager.
Analytik Jamel Taganza z výzkumné firmy Inovev odhaduje, že Peugeot ještě ukončí prodej crossoveru 4008, dvojčete Mitsubishi ASX a Citroënu C4 Aircross, který není prodejně úspěšný. Na českém trhu se na rozdíl od sourozenců 4008 nikdy neprodávala. Peugeot zatím tvrdí, že 4008 ve výrobě zůstane, však se auto prodává teprve od roku 2012.
Odborníci na automobilový průmysl dále předvídají, že Peugeot již nenahradí kupé-kabriolety 207 CC a 308 CC. O kabriolety totiž rovněž není mezi zákazníky velký zájem. Konec zřejmě čeká také neúspěšný elektromobil iOn, přeznačkované Mitsubishi i-MiEV.
Nový šéf PSA Carlos Tavares na jaře oznámil, že francouzský koncern ukončí do roku 2020 výrobu 19 modelů. Zúžením nabídky chce automobilku přivést zpět k zisku. V případě Peugeotu se má nabídka zeštíhlit z dnešních 25 na 16 modelů do roku 2018. Další tři vozy mají skončit do roku 2022.