Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot ukončí prodej 807 a 207+, konec čeká i další modely

David Bureš David Bureš 28. 6. 2014
37
21
Zobrazit náhledy (37)
Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807 Peugeot 807
Končící modely nejsou žádnými mladíky. Hatchback 207 na trh dorazil v roce 2007, MPV 807 se prodává již od roku 2002.

Automobilka PSA Peugeot-Citroën chce pod vedením svého nového šéfa Carlose Tavarese zúžit nabídku svých aut. Prvními modely Peugeot, které skončí, budou velké MPV 807 a levný hatchback 207+.

Zprávu o konci této dvojice zveřejnil francouzský server LesEchos, přičemž mluvčí Peugeotu ji serveru Automotive News Europe potvrdil. Peugeot 207+ je na vybraných trzích nabízen jako levnější alternativa k aktuální 208.

MPV 807 se u nás ještě prodává, nabídka je však omezena na jeden stupeň výbavy, k dispozici jsou dvě výkonové verze turbodieselu 2.0 HDI se 100 a 120 kW. České ceny začínají na částce 629.000 korun. Mluvčí Peugeotu potvrdil, že na nástupci 807 se nepracuje. Důvodem je klesající zájem zákazníků o velká MPV.

Aktuální model (a předchůdce 806) vznikl v rámci spolupráce mezi PSA a italským Fiatem. Sourozenci 807 jsou Citroën C8, Fiat Ulysse a Lancia Phedra. Ulysse a Phedra se nevyrábějí již od roku 2010, jejich nástupci se stal Freemont, respektive Voyager.

Analytik Jamel Taganza z výzkumné firmy Inovev odhaduje, že Peugeot ještě ukončí prodej crossoveru 4008, dvojčete Mitsubishi ASX a Citroënu C4 Aircross, který není prodejně úspěšný. Na českém trhu se na rozdíl od sourozenců 4008 nikdy neprodávala. Peugeot zatím tvrdí, že 4008 ve výrobě zůstane, však se auto prodává teprve od roku 2012.

Odborníci na automobilový průmysl dále předvídají, že Peugeot již nenahradí kupé-kabriolety 207 CC a 308 CC. O kabriolety totiž rovněž není mezi zákazníky velký zájem. Konec zřejmě čeká také neúspěšný elektromobil iOn, přeznačkované Mitsubishi i-MiEV.

Nový šéf PSA Carlos Tavares na jaře oznámil, že francouzský koncern ukončí do roku 2020 výrobu 19 modelů. Zúžením nabídky chce automobilku přivést zpět k zisku. V případě Peugeotu se má nabídka zeštíhlit z dnešních 25 na 16 modelů do roku 2018. Další tři vozy mají skončit do roku 2022.


Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - grifith
Pežod by to měl ukončit úplně.
grifith
| 29. 6. 2014
V nižší střední třídě jde o prakticky první vůz, u kterého naprostou většinu funkcí ovládáš přes dotykovou obrazovku.
Pežod by to měl ukončit úplně.
_MT_
| 29. 6. 2014
První vlaštovka? To by mě zajímalo, co udělali jako první. Ano, tenhle způsob ovládání se bude šířit, protože bez palubních systémů to půjde těžko a je celkem levný.
807 je škoda,
offf
| 29. 6. 2014
Já to vím (moc dobře :-) ). Starý Espace měl ale celou podlahu rovnou a otočné i přední sedadla. Neříkám jestli to chybí nebo ne (mě teda ne) ale je to prostě tak.
Žiadna škoda
Tycoon
| 29. 6. 2014
Vždyť má pravdu. Horší modelovou politiku než PSA má už jen koncern Fiat.
Avatar - pumpkin
807 je škoda,
pumpkin
| 29. 6. 2014
Podlaha je rovná až do polovice predných sedadiel a sedadlá v druhom rade sú stále otočné. Očividne to ale neboli tak významné prvky keď si ich konkurencia dovolila vypustiť.