Počet elektromobilů v Německu přesáhl 1,5 milionu. Česko paběrkuje
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Volkswagen ID.4 GTX • Zdroj: Auto.cz/David Rajdl
Po německých silnicích jezdí přes 1,5 milionu elektrických aut. Jejich počet se za první letošní pololetí zvýšil o 8,5 %. Naproti tomu v Česku jich máme zhruba padesátkrát méně.
Náš západní soused je největším automobilovým trhem a největším odbytištěm elektromobilů v Evropě. V druhém případě už sice slábnoucí prodeje padají pod úroveň Velké Británie, v celkovém počtu ovšem Německo jednoznačně vede. Podle tamního Spolkového úřadu pro motorovou dopravu (KBA) jezdí po německých silnicích přes 1,5 milionu elektrických aut. K 1. červenci jich totiž bylo registrováno přesně 1.528.150, přičemž od té doby se číslo zvedlo k 1,6 milionu exemplářů. Od začátku letošního roku to představuje nárůst o 8,5 procent.
Plug-in hybridů bylo na začátku letošního 921.886, k prvnímu červenci jejich počet vzrostl na 947.720 vozů, což je pouze o 2,8 % více. Hybridů je v Německu zaregistrovaných 2.286.306, přičemž do tohoto počtu jsou zahrnuty jak klasické hybridy, tak bohužel i mild-hybridy, které čistě elektrickou jízdu v nejlepším případě zvládají jen na několik málo desítek metrů (nebo dokonce vůbec). Zajímavý je údaj o automobilech s palivovými články na vodík. Těch na začátku letošního roku bylo 2116, v červenci ovšem jejich počet klesl na 2065.

Česko v otázce elektromobility za Německem zaostává. Máme sice poměrně hustou dobíjecí síť (s necelými 5000 dobíjecími body se pohybujeme okolo 13. místa v rámci Evropské unie), prodeje elektrických aut ovšem patřily k vůbec nejnižším.
Zájem pomohl rozdmýchat až dotační program z letošního jara, který zájemcům z řad OSVČ a firem dává až 200tisícový příspěvek bez DPH ve formě záruky na úvěr. Díky tomu registrace za prvních letošních osm měsíců vystoupaly k 5768 kusům (tržní podíl 3,75 %). Loni touhle dobou to bylo 4047 aut a 2,69 procent.
Celkově po našich silnicích v současné době jezdí okolo 30 tisíc aut na elektřinu. Celkový počet registrovaných osobních aut v Česku přitom dosahuje asi 6,7 milionu, podíl vozů s lokálně bezemisním pohonem tudíž dosahuje asi 0,43 %. V Německu je to přitom 3,1 procent.