Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podle analytiků se počet aut na elektřinu za pět let ztrojnásobí

ČTK ČTK 14. 5. 2021 • 14:11
79
27
Zobrazit náhledy (79)
Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80 Škoda Enyaq iV 80

Počet hybridních a elektrických aut ve světě by se měl do konce roku 2026 ztrojnásobit z letošních 15 milionů na téměř 48 milionů vozů. Nejrozšířenější budou hybridní vozy, kterých se na světových silnicích bude za pět let pohybovat 30 milionů.

Vyplývá to z aktuální studie poradenské firmy PwC pod názvem Strategy & Electric Vehicles Sales. Nejrychleji by v příštích pěti letech měl růst segment čistě elektrických aut, kde by mohlo dojít k růstu z letošních čtyř na 14 milionů kusů. Naopak relativně nejpomaleji poroste zájem o plug-in hybridy, jejichž počet se zdvojnásobí na čtyři miliony.

Prodeje všech typů aut s elektrickým a hybridním pohonem na nejvýznamnějších trzích byly podle PwC v letošním prvním čtvrtletí proti loňsku dvojnásobné. Na deseti nejrozvinutějších evropských trzích přitom registrace elektrických a hybridních aut přesáhly třetinu všech prodejů nových vozů. "K růstu zájmu samozřejmě stále přispívají různé legislativní a vládní kroky, stejně tak jako podpůrné státní programy. Evropská unie chce podporovat především čistě elektrické vozy, například skrze návrh nové regulace, která by od roku 2025 vyřadila plug-in hybridy z kategorie udržitelných investic. Nicméně i bez ohledu na podporu pozorujeme nárůst spotřebitelské poptávky, elektrická auta se zkrátka stávají volbou pro stále větší část populace," uvedl expert PwC na automobilový průmysl Pavel Štefek.

K rozvoji elektromobility přispívá nejen stále větší dostupnost vozů, ale i zvyšující se rychlost nabíjení, stále větší dojezd a průnik elektrické technologie i mezi vozy vyšších tříd. Důkazem toho bude v letošním roce třeba první elektrický Hummer, jehož zaváděcí edice se vyprodala během pár minut, na trhu se objeví třeba i luxusní Mercedes EQS. "Na evropský trh nicméně letos zamíří nejméně dvacítka nových čistě elektrických modelů," dodal Štefek. Domácí Škoda Auto letos začala prodávat své čistě elektrické SUV Enyaq.

V České republice bylo v 1. čtvrtletí prodáno více než 5000 elektrických a hybridních aut a celkově se v tuzemsku za první tři měsíce prodalo necelých 50.000 nových osobních vozů. Mezi alternativními pohony přitom vedou hybridy. Například Toyota prodává na českém trhu více než 40 procent aut s hybridním pohonem.

Související články

Témata
17. 5. 2021 15:01
Re: Je to možné
Řekl jeden, pak šel a hodil to magistru sputnikovi, nebo okamůrovi. :D :D :D Je obecně známe, jak inteligentní jsou jejich voliči. :D
16. 5. 2021 15:13
Re: Je to možné
ekonomika navázaná na automotive logicky bude točit míň, nebo se mýlím? složitější konvenční auta potřebují víc servisu, náhradních dílů, paliv, produkují vyšší daně - ty by měly být logicky preferovány nad elektromobily, kdyby šlo čistě jen o ekonomiku...
Avatar - speedfred
16. 5. 2021 14:29
Re: Je to možné
Tu ani nejde o záchranu prírody (aj keď v jej mene sa to prezentuje) ale o to aby sa ekonomika stále točila občas aj výrobou nezmyslov.
16. 5. 2021 08:39
Re: Je to možné
Pokud to dál budou muset kupovat stát na dluh a firmy, tak se prodávat celkem logicky budou. Horší to bude s dopadem.
16. 5. 2021 08:36
Re: HEV a PHEV dávají smysl....
To je rozdíl mezi realitou a fantasem politika. Za chvíli tady bude další Dieselgate.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku