Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Polestar 2 míří do sériové výroby, v Evropě se má objevit v průběhu léta

Ondřej Mára Ondřej Mára 24. 3. 2020 • 17:12
24
5
Zobrazit náhledy (24)
Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2

Zatímco ve světě se automobilky spíše zastavují, v Číně se rozběhla sériová výroba elektrického modelu Polestar 2.

V čínském závodě Luqiao, který vlastní společnost Geely Auto a provozuje Volvo Cars, byla zahájena sériová výroba elektrického fastbacku Polestar 2, který se tak stává prvním sériově vyráběným elektromobilem ve skupině Volvo Car Group.

„Zahajujeme výrobu za náročných okolností a se silným zaměřením na zdraví a bezpečnost našich lidí. Je to skvělý úspěch a výsledek obrovského úsilí personálu v továrně i týmu zajišťujícího dodavatelský řetězec. Mám obrovskou úctu k celému týmu – díky jim!“ uvedl Thomas Ingenlath, CEO značky Polestar.

První vyrobené vozy by měly směřovat na evropský trh, kde by se mohly objevit již v průběhu letošního léta. Zahájení prodejů na čínském a americkém trhu by mělo následovat krátce poté.

Automobilka tak nyní začne postupně oslovovat jednotlivé držitele rezervací, se kterými bude upřesňovat poslední detaily jejich objednávky. Poté by měl být otevřen příjem objednávek i pro širší trh.

Polestar 2 by měl na evropský trh dorazit s kapalinou chlazenou baterií o kapacitě 78 kWh, složenou z 27 modulů po 324 článcích. Ta by měla nabízet dojezd až 470 km na jedno nabití (dle WLTP) a podporu rychlonabíjení při výkonu až 150 kW.

O pohon by se měla starat dvojice elektromotorů, každý na jedené nápravě, o systémovém výkonu 300 kW a 660 Nm (tedy 150 kW / 330 Nm na nápravě). Polestar 2 tak nabídne pohon všech kol a slušnou akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy.

Související články

Témata
24. 3. 2020 16:59
Tesla dusí elektromobilitu
Tesla dusí výrobce klasických aut, kteří se snaží nabízet svá (podivná) elektroauta za nesmyslné ceny. Většina nadšenců přesedá z i3, Leafů a dalších do Tesly 3, což se asi není čemu divit.
Avatar - WinDiesel
24. 3. 2020 14:36
Re: Je to tady, Volvo je čínské
VAG bude vymazán Teslou a pokorně se vrátí ke spalovákům (elektrifikovaným). To je to co VAG umí a co Tesla neumí.
VAG hlavně neumí ten SW kde má Tesla 5-letý náskok, a za 1/2 roku to prostě nedoženou.
Auta by určitě jezdila ale oni chtějí nastavit stejný systém (automatických) aktualizací ale VYLÁMALI SI NA TOM ZUBY.
Avatar - Jerry.Gunman
24. 3. 2020 13:29
Re: Je to tady, Volvo je čínské
On asi nikdo s určitostí není dneska schopen říci, co bude za půl roku, jaké budou zákaznické preference - a hlavně, NA CO budou mít lidi peníze... A soukromě se domnívám, že lidí, kteří si budu chtít a moci koupit tento baterkáč, zase až tak strašlivé zástupy nebudou :D
Avatar - xxc
24. 3. 2020 12:50
Re: Je to tady, Volvo je čínské
Preco by mali prerabat ostatni? My uz len sa mozeme modlit, nech VW aspon software do leta dokonci, aby nejaka vyroba ostala v Europe. Aj ked Polestar ma vyrabat aj v EU.
Avatar - WinDiesel
24. 3. 2020 11:25
Je to tady, Volvo je čínské
Jenom blázen si může koupit předražené čínské Volvo
ale ať to vyrábějí, stejně to nikdo nekoupí, lidi budou mít úplně jiné problémy …
Norové a Švédi nějaké koupí
Paradoxem je že nejvíc elektromobilitu dusí Tesla :D :-!
Ale tohle dělá Tesla dobře, zadusit všechny ostatní výrobce, to se vcelku daří, všichni budou prodělávat a Tesla když se jí podaří ostatní dusit začne nakonec vydělávat, pokud ji nezlikviduje koronavirus.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku