Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Poloviční RS? Škoda nabízí Scalu v limitované verzi Edition S s vyšším výkonem a sportovním vzhledem

Jan Zajíc Jan Zajíc 11. 2. 2021 • 07:23
10
30
Zobrazit náhledy (10)
Škoda Scala Edition S Škoda Scala Edition S Škoda Scala Edition S Škoda Scala Edition S Škoda Scala Edition S

Jestli se vám líbí Škoda Scala, ale čekáte na nějakou šťavnatější verzi, nastal váš čas. Tedy možná. Je tu totiž háček.

Možná si ještě pamatujete, že příjezd modelu Scala na podzim roku 2018 předznamenalo představení konceptu Vision RS. Studie sportovně laděného hatchbacku současně mohla vzbudit naději, že Scala jednou dorazí také v ostřejším provedení RS. Jenže zatím se tak nestalo.

Nejsportovnější a nejstylovější variantou hatchbacku je aktuálně provedení Monte Carlo s 1,5litrovým přeplňovaným motorem TSI o výkonu 110 kW, které zrychluje z nuly na sto za 8,2 sekundy a rozjede se na 219 km/h. Nic lepšího zatím Škoda Scala nenabízí.

V Německu je ovšem situace trochu jiná. Tamní zastoupení se totiž domluvilo na spolupráci se známým úpravcem ABT Sportsline a stvořilo Scalu Edition S, kterou budou nabízet přímo prodejci škodovky.

Specialitka vychází z verze 1.5 TSI Monte Carlo, má však motor naladěný na 140 kW a 290 N.m. To znamená nárůst 30 kW a 40 N.m. Německá Škoda také zmiňuje tužší a o 15 mm snížený podvozek.

Úpravce Scalu vybavil navíc 18palcovými koly a různými sportovními doplňky karoserie. Zájemci budou moci vybírat ze tří laků: šedé, černé a červené. V interiéru se objevují sportovní sedadla, multifunkční kožený volant a pedály v nerezovém provedení.

A teď ten háček: z výše uvedeného jste asi pochopili, že Scala Edition S je určena pro německý trh, navíc vznikne jen 500 exemplářů. Cena začíná na částce 33.790 eur, což je v přepočtu asi 870 tisíc korun. Jen pro zajímavost, 180kW Octavia RS u nás startuje na 889.900 Kč.

Související články

Témata
Avatar - wakantanka
12. 2. 2021 20:11
Re: Re: Pěkné
Ehm, ale bohaté Bavorsko nie je celé Nemecko. 🙂
12. 2. 2021 17:34
Re: Pěkné
Dva a pul roku jsem v Bavorsku pracoval, VW je obecne bran jako minimum, vse ostatni mimo premii (tedy napriklad ten Ford nebo Opel) je vhodny tak akorat pro prijemce Hartz IV. :-)
Avatar - iudex
12. 2. 2021 17:12
Re: Pěkné
Tie čísla mám odtiaľto: https://www.best-selling-cars.com/…ands-and-models/
Inak to Tvoje tvrdeníe, že Ford je v Nemecku autom pre tých, ktorí nemajú na VW, k tomu máš aký zdroj? Lebo ak to máš z rozhovoru s jedným- dvoma Nemcami, tak ja tak isto mám pohľad pár Nemcov, že VW je auto pre gastarbeiterov. Takže to je bez výpovednej hodnoty takéto tvrdenia.
12. 2. 2021 16:43
Re: Pěkné
Nejaky zdroj ohledne tech prodeju v DE mas? Podle lednovych cisel KBA je Fokal ve sve tride paty, s odstupem za koncernovym triem a i za dosluhujici Astrou, celkove je pak sedmnacty. A to i kdyz patri v DE k tem vubec nejlevnejsim zastupcum sve tridy, uspech si tedy predstavuji trochu jinak...V DE Ford hold porad zapasi se svou image, kdy jeho koupe je casto vnimana tak trochu jako projev neuspechu, ze nezbyl rozpocet na alespon nejaky ten VW.
Avatar - zaplosak
12. 2. 2021 16:17
Auto
úplně na prd, drahé jako chro chro, tady to nebude a i kdyby - blázen by si to koupil za ty love, za další - zvýšit výkon vlastně načipováním...?
To si vezmu u kia nebo hyundai 1.6 tgdi s 206 poctivými koníky - teda ten kdo má pocit že to potřebuje...
Třeba kiu ceeda 1.4 vyjde chip na cca7 tisíc a má to samé co tady ta srágora co by stála o bratru o čtvrtmega víc a nemá na ceeda nárok v ničem... :-O

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud