Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porovnejte nové BMW řady 4 s jeho předchůdcem. Jak moc se nová generace změnila?

Stanislav Kolman
Diskuze (4)

Po premiéře nového BMW řady 4 se všichni soustředili hlavně na příď s obrovskými ledvinami. Podívejte se ale, jak se změnily další části sportovního kupé.

Příjezd nového BMW řady 4 (s kódovým označením G22) předznamenal loňský koncept BMW 4, jenž se představil na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Jak se tahle horká novinka změnila oproti předchůdci typu F32?

Rozměrové porovnání jsme nakousli již v článku s oficiálním představením vozu. Novinka je 4768 mm dlouhá, 1852 mm široká a 1383 mm vysoká. Ve srovnání s dřívější generací je tedy o 128 mm delší, 27 mm širší a pouze 6 mm vyšší. Rozvor kol má hodnotu 2851 milimetrů a je o 41 mm delší. Rozchod kol se pak ve srovnání s předchůdcem zvětšil vpředu o 28 mm a vzadu o 18 mm.

Kromě obrovských ledvin, které jsme rozebrali již několikrát, si můžeme všimnout také přepracovaného nárazníku s většími otvory pro přívod vzduchu, stejně jako chybějících mlhovek. Ty jsou nyní integrovány do hlavních diodových světlometů. Jejich tvar se lehce pozměnil, světelný podpis ale zůstal hodně podobný předchůdci.

Video se připravuje ...

Při pohledu z boku je novinka uhlazenější, což v kombinaci se stoupající spodní linkou oken znamená, že nad zadním kolem vzniká možná až příliš velký panel karoserie. Něco podobného jsme vnímali u nejnovější generace Mazdy 3, naživo to ale nakonec vůbec nevypadalo špatně. S finálním verdiktem si tedy raději počkejme až na úvodní osobní setkání.

To zadní partie vypadají opravdu krásně. Úzké diodové svítilny s originálním podpisem jsou vkusně zakomponovány do celku, jemuž nechybí ani naznačení spoileru. Také v zadním nárazníku najdeme otvory, tentokrát umístěné vertikálně. Nechybí ani difuzor a výrazné koncovky výfuku.

Polepšil si rovněž interiér. Kabina se sice výrazně neliší od nové řady 3, ze které vůz technicky vychází, to vlastně ale nikomu nevadí. Ve srovnání s předchůdcem prokouknula, působí moderně a ne tak rozháraně, jako tomu bylo u předchůdce. Lépe se do pracoviště řidiče povedlo zakomponovat výdechy topení i obrazovku multimediálního systému, která se i nadále ovládá prostřednictvím otočného ovladače iDrive.

Tak co, která generace se více líbila vám?

Líbí se vám obrovské ledviny nového BMW řady 4?
  • Ano
    23%
  • Zatím nevím
    4%
  • Ne
    73%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 3975 čtenářů.

Stanislav Kolman
Diskuze (4)

Doporučujeme

4. 6. 2020 12:33
BMW vs Pontiac
U mě to vyhrává BMW, ten Pontiac je takovej divnej, i když oceňuji návaznost na předchozí generaci, viz.:

https://upload.wikimedia.org/…-_04-22-2010.jpg
4. 6. 2020 10:58
4vs4
Mam momentalne 4 gc po faceliftu a me se nova 4ka libi. Uz takhle to bylo hezky auto, a tak museli udelat neco echt novyho a provokujiciho, to je klasika. Vzal bych ale znova i dalsi par dveri a o fous vetsi kufr beru taky, at je kam dat kocarek a dalsi kramy pro mladyho
Avatar - CountachSV
4. 6. 2020 07:25
Je tam
snaha o jakousi hardcore-ish (diffuser...) a retro-ish (maska) verzi nové 8-er. Ideál by asi vznikl poskládáním nových předních a updatem původních zadních světel. Já jsem rozhodně zvědav na živé setkání a myslím, že to auto bude mít působivý zjev, zasazeno do běžného prostředí. Předělávky nárazníku/ledvinek dle přání (určitě se najde někdo, kdo je bude chtít ještě větší) už podle mého připravují všichni tuneři, takže o vzhled auta, jako celku, není třeba se obávat.
Avatar - zaplosak
4. 6. 2020 06:56
naroubovat
světla z nového na staré, byla by to nádhera... :*)