Porsche Taycan se chlubí 13 novými vytrvalostními rekordy, pomáhalo si však powerbankou
Dvojice Porsche Taycan si na britském okruhu Brand Hatch připsala hned 13 vytrvalostních rekordů mezi elektromobily. Neobešlo se to však bez extrémně výkonné „powerbanky“.
Britské zastoupení automobilky Porsche se v polovině prosince loňského roku vypravilo na závodní okruh Brands Hatch, na který vyslalo dvojici elektromobilů. A po celém dni stráveném za volantem si skupinka zkušených jezdců a závodníků odvezla rovnou 13 vytrvalostních rekordů mezi elektromobily.
Na okruh vyrazila dvojice zcela standardních a sériových modelů Taycan 4S a Taycan Turbo S, jejichž jedinou specialitou byly unikátní polepy. Každý z vozů přitom na závodním okruhu urazil celkem 1000 kilometrů a po cestě překonal několik specifických rekordů.
V kategorii elektromobilů s hmotností přes 1000 kilogramů byl nepatrně úspěšnější levnější model 4S, který si připsal rekord pro čas potřebný k uražení 50 km (30min 51s), 100 km (1h 1min 5s), 500 km (6h 31min 56s), 150 mil (49min 18s), 500 mil (10h 33 min 35s) a 1000 km (13h 25s). Kromě toho navíc získal rekord pro nejdelší vzdálenost uraženou během hodiny s pevným startem – celkem 98,192 kilometrů.
Výkonnější Taycan Turbo 4S si ve stejné kategorii připsal rekord pro nejrychlejší zdolání vzdálenosti 200 km (2h 28min 49s), 100 mil (1h 38min 34s) a 200 mil (4h 13min 34s). Vedle toho si silnější model připsal také rekord za vzdálenost (s pevným startem) zdolanou během tří hodin (252,356 km), šesti hodin (279,356 km) a dvanácti hodin (915,762 km).
Rekordy by mohly být ještě vyšší, Taycan se však musel popasovat s teplotami okolo 8 stupňů nad nulou, systém teplotního managementu však po celou dobu udržoval baterie při optimální teplotě. A ta se například při nabíjení pohybuje okolo 30 stupňů Celsia. Závodníky navíc k večeru trápila nepřízeň počasí.
Slabší Taycan 4S měl během jízdy na vzdálenost 1000 kilometrů, která trvala 13 hodin a 25 sekund, strávit na nabíječce nebo cestou k nabíječce cca 3 hodiny a 3 sekundy. Dohromady absolvoval celkem 6 zastávek s průměrným časem okolo 30 minut, během kterých se vůz nabíjel obvykle z cca 5 na 85 procent.
Extrémně rychlé nabíjení umožňovala obří pojízdná „powerbanka“ automobilky Porsche, tedy návěs schopný skladovat 2,1 MWh energie získané z obnovitelných zdrojů. Tato „powerbanka“ přitom Porsche Taycan umožňuje plně využít výhody 800v palubní sítě a nabíjet při výkonu 225 až 270 kWh. V běžném světě však takto rychlé nabíječky, které za ideálních podmínek umožní nabití z 5 na 80 procent během cca 22,5 minuty, moc často nepotkáte.