Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Taycan se chlubí 13 novými vytrvalostními rekordy, pomáhalo si však powerbankou

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Dvojice Porsche Taycan si na britském okruhu Brand Hatch připsala hned 13 vytrvalostních rekordů mezi elektromobily. Neobešlo se to však bez extrémně výkonné „powerbanky“.

Britské zastoupení automobilky Porsche se v polovině prosince loňského roku vypravilo na závodní okruh Brands Hatch, na který vyslalo dvojici elektromobilů. A po celém dni stráveném za volantem si skupinka zkušených jezdců a závodníků odvezla rovnou 13 vytrvalostních rekordů mezi elektromobily.

Na okruh vyrazila dvojice zcela standardních a sériových modelů Taycan 4S a Taycan Turbo S, jejichž jedinou specialitou byly unikátní polepy. Každý z vozů přitom na závodním okruhu urazil celkem 1000 kilometrů a po cestě překonal několik specifických rekordů.

Video se připravuje ...

V kategorii elektromobilů s hmotností přes 1000 kilogramů byl nepatrně úspěšnější levnější model 4S, který si připsal rekord pro čas potřebný k uražení 50 km (30min 51s), 100 km (1h 1min 5s), 500 km (6h 31min 56s), 150 mil (49min 18s), 500 mil (10h 33 min 35s) a 1000 km (13h 25s). Kromě toho navíc získal rekord pro nejdelší vzdálenost uraženou během hodiny s pevným startem – celkem 98,192 kilometrů.

Výkonnější Taycan Turbo 4S si ve stejné kategorii připsal rekord pro nejrychlejší zdolání vzdálenosti 200 km (2h 28min 49s), 100 mil (1h 38min 34s) a 200 mil (4h 13min 34s). Vedle toho si silnější model připsal také rekord za vzdálenost (s pevným startem) zdolanou během tří hodin (252,356 km), šesti hodin (279,356 km) a dvanácti hodin (915,762 km).

Rekordy by mohly být ještě vyšší, Taycan se však musel popasovat s teplotami okolo 8 stupňů nad nulou, systém teplotního managementu však po celou dobu udržoval baterie při optimální teplotě. A ta se například při nabíjení pohybuje okolo 30 stupňů Celsia. Závodníky navíc k večeru trápila nepřízeň počasí.

Slabší Taycan 4S měl během jízdy na vzdálenost 1000 kilometrů, která trvala 13 hodin a 25 sekund, strávit na nabíječce nebo cestou k nabíječce cca 3 hodiny a 3 sekundy. Dohromady absolvoval celkem 6 zastávek s průměrným časem okolo 30 minut, během kterých se vůz nabíjel obvykle z cca 5 na 85 procent.

Extrémně rychlé nabíjení umožňovala obří pojízdná „powerbanka“ automobilky Porsche, tedy návěs schopný skladovat 2,1 MWh energie získané z obnovitelných zdrojů. Tato „powerbanka“ přitom Porsche Taycan umožňuje plně využít výhody 800v palubní sítě a nabíjet při výkonu 225 až 270 kWh. V běžném světě však takto rychlé nabíječky, které za ideálních podmínek umožní nabití z 5 na 80 procent během cca 22,5 minuty, moc často nepotkáte.

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - Dragon.001
5. 2. 2021 23:22
Dojezd na nabití 142km = peklo na zemi
Tak jestli na ujetí 1000km potřebovali 6x nabíjet a předpokládám že startovali s plnou. Znamená to 7 vyprázdněných akumulátorů...

Když podělím 1000/7=142,8 km na jedno nabití! jako to fakt od sportovního auta chceš...

Ještě lepší je to s časem. Jezdili 13 hodin z toho 3 hodiny nabíjeli. To znamená 10hodin ježdění po 7 úsecích. Když to opět podělíme tak jim vybití trvalo 1hodinu a 24 minut.

To je prostě ve všech směrech mokrej sen každýho motoristy jak má vypadat ježdění se sporťákem... :D :D :D :no:

Taková typická sobotní hodinová projížďka maximálně po okolí a pak čekání na odtah domů protože na okrsce to stejně nikde nenabiješ a pokud ano tak bude tak pomalý že budeš rád že to stihneš v pondělí ráno do kolbenky :D :D :D
Avatar - lyon667
5. 2. 2021 14:24
Re: A to je teprv začátek
Snažím se představit si, jak by asi baterkáč konkuroval třeba na Le Brno. Když vezmu v potaz, že v devítihodinovce najede první desítka nejlepších v průměru cca 1000 km a Taycan na stejnou vzdálenost potřeboval třináct a půl hodiny, byl by poražen v podstatě celým startovním polem a to včetně řady těch, co závod vůbec nedokončili. Jó, prej pokrok :D
Avatar - Dinar
5. 2. 2021 12:17
Re: Aha, tak to je super
:D :D :yes:
Avatar - Dinar
5. 2. 2021 12:16
A to je teprv začátek
Až to vylepší tak, že budou nabíjet za jízdy z pojízdné powerbanky, padnou všechny rekordy, konečně dojdeme k tomu, že EV může kroužit věčně. :D
5. 2. 2021 11:47
Re: Aha, tak to je super
:D :D :D pobavilo :-D