Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

David Bureš
Diskuze (1)
Koncepce s motorem vzadu znamená, že už léta má Porsche 911 charakteristický tvar karoserie. A přesto auto původně mělo vypadat hodně jinak...

Porsche 911 patří mezi nejznámější legendy automobilového světa, která se příští měsíc světu ukáže už ve své osmé generaci. Od počátku si zachovává dnes už netradiční koncepci s motorem vzadu, s níž souvisí i charakteristický tvar karoserie, který se v průběhu let prakticky nezměnil. A přesto jsme siluetu 911 mohli znát jinak.

Dokazuje to prototyp Porsche Typ 754 T7 z roku 1959, který byl jedním z vývojových kroků k první generaci 911, nástupci 356. Na jeho detailech je to jasně patrné, z některých úhlů si ho klidně spletete s devět set jedenáctkou. Když se podíváte na Typ 754 T7 zepředu, uvidíte už osobitou příď původní 911 s kulatými světlomety a skloněnou kapotou. Hodně podobná jsou také vodorovně orientovaná koncová světla.

Zato samotná silueta vozu známého též jako Porsche 695 je kompletně jiná než u finálního automobilu. Při přípravách na tomto prototypu se totiž počítalo s tím, že bude mít plnohodnotná čtyři sedadla, což si vyžádalo tvar kabiny bližší kupé, respektive někdejším dvoudveřovým sedanům. Svažující se zadní partie pak ukrývala motor – ten byl totiž umístěn vzadu, stejně jako u finální verze. Porsche koncepci vše vzadu totiž ve svých počátcích hojně propagovalo, mělo ji i první sériové auto značky, 356.

O pohon se mimochodem staral vzduchem chlazený čtyřválec typu boxer o objemu 1966 cm3, který byl naladěn na 96 kW. Šlo tedy o agregát z 356 Carrera 2, který prototypu umožňoval jet nejvýše rychlostí 200 km/h. Rozvor byl ve srovnání s 356 natažen o 100 mm, při počátečních návrzích se dokonce počítalo až s 300mm natažením.

Myšlenka sportovního auta s plnohodnotnými čtyřmi sedadly ale nakonec byla vedením automobilky zavržena, místo toho se vsadilo na konfiguraci 2+2 s nouzovými zadními sedačkami jako u 356. Jen takovým způsobem podle šéfa značky Ferryho Porsche bylo možné zachovat siluetu ladnou fastbacku známou už 356.

Porsche Typ 754 T7 tak nakonec zůstalo jen ve fázi prototypu. První generace 911 se začala vyrábět pět let po vzniku 754 T7. Zajímavou součást historie značky ze Züffenhausenu si dnes můžete prohlédnout v továrním Porsche Muzeu, kde je vystaven v elegantním tmavě zeleném laku.

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - Bubáq
19. 10. 2018 19:25
Tentokrát chválím, pame Bureši!
Fotogalerií jste mi udělal velkou radost. :yes: