Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911: S motorem úplně vzadu i v příští generaci

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 16. 12. 2016
12
4
Zobrazit náhledy (12)
Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911
Kolem nové generace Porsche 911 se rojí spekulace ohledně uložení motoru před zadní nápravu namísto tradičního řešení až za ní, ale ty jsou s největší pravděpodobností liché.

Porsche 911 od jeho vstupu na scénu v roce 1963 ve všech jeho dosavadních generacích charakterizoval plochý šestiválec uložený za zadní nápravou. Současná generace se pak prodává už čtyři roky, na podzim roku 2015 se dočkala zásadní modernizace, a tak se už pomalu hovoří o nástupci.

Prozatím se spekulace ohledně nové generace 911 točily většinou kolem příchodu verze s hybridním pohonným systémem, ale díky představení nového provedení čistě závodního modelu 911 RSR letos v listopadu se objevují zprávy o změně umístění motoru.

Porsche 911 RSR ve své nejnovější podobě má totiž motor před zadní nápravou a v souvislosti s tím, se začalo spekulovat o tom, že automobilka si tímto vozem dělá cestu pro uvedení nové generace 911 s motorem uprostřed. Tyto spekulace pak ještě dále přiživuje příprava konkurenčního Chevroletu Corvette s motorem uprostřed, čímž má dojít k prolomení tradice budované od první poloviny padesátých let.

Podle informací, které získal magazín Car and Driver z automobilky Porsche se tradicionalisté změny umístění motoru u Porsche 911 obávat nemusejí a mohou i nadále počítat s jeho uložením až za zadní nápravou.

Důvodem pro zachování koncepce s motorem uloženým vzadu ovšem není jen lpění na tradici, ale rovněž skutečnost, že 911 s motorem před zadní nápravou již nemůže nabídnout interiér s uspořádáním sedadel 2+2 a příliš se přiblíží modelům 718 Boxster a Cayman.

Vedle dosavadního umístění motoru zůstane 911 věrné i počtu šesti válců a nebude u něj použit čtyřválec jako u dvojice s číselným označením 718, ale dočkáme se rozšíření nabídky verzí o hybrid s dojezdem okolo 50 km čistě na elektřinu.

Porsche 911 ve své nové generaci má navíc dorazit s výrazně rozšířeným rozchodem kol a to především vpředu. Dále máme počítat s verzemi s pohonem zadních i všech čtyř kol, karoseriemi kupé i kabriolet a designem rozvíjejícím styl nové generace modelu Panamera. Představení i uvedení na trh se pak očekává před koncem tohoto desetiletí.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Jenik3
srdeční zalezitost
| 17. 12. 2016
Uspesne neni treba menit. :yes:
Skvělá zpráva!
| 16. 12. 2016
Proc by nepripadala v uvahu?
911 je dnes gt, a velke auto s motorem uprostred u Porsche chybi. Takze bud novy model, nebo hrozi ujeti vlaku.
Ale pro gt4 je to zprava dobra :-)
Avatar - speedfred
Skvělá zpráva!
| 16. 12. 2016
tak hlavne ju v zdraví uži !
Avatar - Bubáq
Skvělá zpráva!
| 16. 12. 2016
911 s motorem uprostřed by opravdu nepřicházela v úvahu. Už mám dost našetřeno, přidám trochu ze 2. pilíře a do důchodu vstoupím jako Jura! Současná devětsetjedenáctka má už 94 tis. km, za dva roky půjde do důchodu i ona....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku