Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Turbo S stanovilo nový rekord produkčních aut na Pikes Peak!

Ondřej Mára
Diskuze (0)

David Donner se s produkčním Porsche 911 Turbo S dostal pod čas 10 minut a vytvořil tak nový rekord mezi produkčními silničními vozy. 

Králem na trati Pikes Peak, tedy mezi produkčními silničními vozy, bylo donedávna Bentley Continental GT, které v roce 2019 stanovilo skvělý čas 10 minut a 18,4 sekundy. O jeho překonání se již během oficiálního stého závodu Pikes Peak International Hill Climb pokusil David Donner s týmem #000 Porsche, kvůli nevyhovujícím podmínkám však neuspěl.

Kvůli mokré trati se Donner dostal na čas 10 minut a 34 sekund, což sice stačilo k vítězství v jeho skupině a celkově druhému místu, jezdec i tým však byli přesvědčeni, že Porsche 911 Turbo S dokáže zajet i lepší čas a prolomit hranici 10 minut mezi sériovými vozy. A to se nakonec i podařilo.

Díky novému programu Pikes Peak International Hill Climb, který umožňuje zajet oficiální certifikovanou trať i mimo hlavní závodní dny, nemusel Donner čekat na novou příležitost celý rok. Místo toho vyrazil se stejným vozem na slavný kopec již 27. září, opět absolvoval technickou kontrolu a následně vyvezl Porsche na vrchol v čase 9 minut a 53,5 sekundy. Podmínky přitom prý stále nebyly úplně ideální.

Video se připravuje ...

Rekord Bentley tak padl o působivých 25,9 sekundy. Jediné úpravy jinak sériového Porsche 911 Turbo S se přitom týkaly pouze bezpečnosti a nastavení pro jízdu ve vyšší nadmořské výšce. Vůz dostal bezpečností klec, závodní sedadla a hasicí systém. Povoleny byly také úpravy řídící jednotky a výfukového systému, právě s ohledem na nadmořskou výšku. Vůz byl obut do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2.

Připomeňme, že trať závodu měří 19,99 kilometru, má 156 zatáček a závodníci během nich zdolávají převýšení 1440 metrů. Cíl závodu je až v nadmořské výšce 4300 metrů, což vysvětluje úpravy pro provoz ve vysoké nadmořské výšce.

Připomeňme, že Porsche 911 Turbo S nabízí standardně 478 kW (cca 650 koní) a 800 Nm točivého momentu. Akceleraci na stovku tak sériový vůz zvládá za 2,7 sekundy a jeho maximální rychlost je omezena na 330 km/h.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme