Porsche Carrera GT končí s úspěchem
Z lipského závodu firmy Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG vyjel jedenáctistýjedenáctý kus supersportovního modelu Carrera GT. Jeden z mnoha zákazníků stuttgartské automobilky ze Spojených arabských emirátů, tak dostal pěkný dárek ke konci minulého roku.
Automobil poprvé prezentovaný veřejnosti 28. září 2000 se v definitivní malosériové verzi začal prodávat v roce 2003 a již tehdy bylo zřejmé, že jeho výroba nebude trvat příliš dlouho. Krátce po 1111 vyrobených supersportech výroba v dubnu 2006 skončí. Carrery GT byly vybaveny nejsilnějším motorem, jaký kdy byl v silničním voze této značky dodáván. Jde o desetiválec 5733 cm3 o výkonu 450 kW při 8000 ot/min, točivý moment má hodnotu 590 Nm při 5750 ot./min, maximální otáčky dosahují 8400 ot./min. Nejvyšší rychlost 330 km/h sice již není tím nej, ale toto Porsche má rozhodně mnoho významnějších kvalit.
Carrera GT dále zvýšila nezpochybnitelné image Porsche jako sportovní značky, a co je možná ještě důležitější v dnešní době nadbytku supersportů, přineslo relativně malé automobilce dokonce i zisk!
Nejdůležitějším trhem Carrery GT byl ten americký, když zde zákazníci odebrali asi polovinu všech vyrobených vozů. Tradičně silné postavení měl tento model i v domácím Německu, Británii, Itálii a na Blízkém východě.