Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne: Základní verze končí, příliš konkurovala Macanu

David Bureš David Bureš 29. 7. 2014 • 11:33
15
7
Zobrazit náhledy (15)
Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne
Modernizované SUV Cayenne bude dostupné v pěti verzích. Novým základem se stává Cayenne S.

Porsche minulý týden představilo modernizovaný model Cayenne, který se začne prodávat v říjnu. V jeho nabídce najdeme výraznou změnu – základní verze Cayenne s 3,6litrovým šestiválcem o výkonu 220 kW končí, novým základem je Cayenne S poháněný 3,6litrovým šestiválcem biturbo o výkonu 309 kW.

Konec základního provedení má svůj důvod – Porsche tímto krokem vytvořilo více prostoru pro menší SUV Macan, které se začalo prodávat na jaře. Základní Cayenne byl totiž svojí cenou i výkonem až moc blízko základnímu Macanu S. Ten se svým třílitrovým šestiválcem o výkonu 250 kW stojí 1.634.000 Kč, zatímco odcházející základní Cayenne je prodáván za 1.670.000 korun.

Větší cenový rozdíl mezi SUV nabízenými značkou Porsche má přilákat více zákazníků k novému Macanu. Zároveň automobilka nepředpokládá, že by nějak výrazně klesl zájem o Cayenne. Ten je v současnosti nejprodávanějším modelem značky, loni měl na svém kontě 84.041 prodaných exemplářů, o 12 % více než v roce 2012. Ve srovnání s rokem 2011 se dokonce jednalo o nárůst 40 %.

Modernizované provedení Cayenne bude v době uvedení na trh dostupné v pěti variantách. Základní šestiválcové Cayenne S, které dosud používalo 4,8litrový osmiválec o výkonu 294 kW, doplňuje Cayenne Turbo. Jeho 4,8litrový osmiválec posílil z 368 kW na 382 kW.

Vznětové jednotky jsou v nabídce dvě. Cayenne Diesel používá třílitrový šestiválec o výkonu 193 kW a točivém momentu 580 N.m, pod kapotou Cayenne S Diesel pracuje 4,2litrový osmiválec s parametry 283 kW a 850 N.m.

Nabízena je nově i plug-in hybridní varianta Cayenne S E-Hybrid, která nahradila dřívější Cayenne S Hybrid s hybridním pohonem. Tato verze kombinuje kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 245 kW a elektromotor o výkonu 70 kW, výsledkem tohoto ústrojí je 306 kW a 590 N.m.

Související články

Témata
Avatar - Choochoo
30. 7. 2014 12:05
Re: neviem
S tim CRV sis to trochu poplet, ne? >:-[]
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2014 00:17
Re: Problém
Jasně je lepší za stejný prachy nabízet menší auto než to větší, vo tom žádná >:-[]
Avatar - white label
29. 7. 2014 21:33
Re: Problém
Samozřejmě tady jde o známý princip spojených nádob. ;-)
29. 7. 2014 21:02
Problém
A nebude problém inde? Nerúbe príliš vysoko Macan?
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2014 19:53
Re: neviem
prvvy cayene tak to je zrudicka na pohladanie ... [odkaz] taky trosku skaredsi touareg ... alebo lepsie povedane... stara 911tka na vysokych pruzinach .... inak ten tupy nos nema chybu ... za toto dat co i len melon je ostuda... neviem kolko stal novy cayenne prvej generacie ale aj taky stary freelander lepsie vyzera

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku