Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayman 2013: Technická data, nové fotografie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
Druhá generace Porsche Cayman už není tajemstvím. Těsně před otevřením autosalonu v Los Angeles se objevily první oficiální snímky.

Po sedmi letech přichází nový Porsche Cayman. Kupé s motorem uprostřed se stalo nedílnou součástí nabídky sportovních Porsche a nová generace se vydá ve stopách svého předchůdce. To znamená techniku i design hodně podobné roadsteru Boxster.

Aktualizováno Typová řada 981c vznikne stejně jako sesterský model ve dvou verzích: Cayman a Cayman S. V obou případech zadní kola roztáčí plochý šestiválecOproti svému předchůdci je novinka o 30 kg lehčí a podle materiálů automobilky má o 15 procent nižší spotřebu paliva.

Ve své druhé generaci se Cayman prodloužil ze 4347 mm na 4380 mm a lehce snížil z 1304 mm na 1294 mm, zatímco šířka 1801 mm zůstala beze změn. Rozvor náprav se protáhl z 2415 mm na 2475 mm. Kontakt s asfaltem zajišťují 18palcová kola u Caymanu a 19palcová kola u Caymanu S.

Základní Porsche Cayman má před svou zadní nápravou uložen plochý šestiválec o objemu 2,7 litru s výkonem 275 koní (202 kW) při 7400 min-1 a točivým momentem 290 Nm dostupným od 4500 do 6500 min-1.

Kupé s pohotovostní hmotností 1310 kg, resp. 1340 kg s převodovkou PDK zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,7 s s a dosahuje maximální rychlosti 266 km/h s manuální šestistupňovou převodovkou. Při použití sedmistupňové převodovky PDK zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 s, resp. za 5,4 s s paketem Sport Plus a maximální rychlost se sníží na 264 km/h. Podle zvolené převodovky vykazuje nový Cayman kombinovanou spotřebu 7,7 a 8,2 l benzinu na 100 km.

Ostřejší Cayman S je poháněn šestiválcem o objemu 3,4 litru s výkonem 325 koní (239 kW) při 7400 min-1 a točivým momentem 370 Nm od 4500 do 5800 min-1. V případě této verze Porsche uvádí pohotovostní hmotnost 1320 kg, resp. 1350 kg s PDK.

Z 0 na 100 km/h akceleruje Cayman S za 5,0 sekundy s manuální převodovkou a za 4,9 s s převodovkou PDK. Při použití paketu Sport Plus je čas potřebný ke zrychlení jen 4,7 s. Maximální rychlost této verze je 283 km/h s manuální převodovkou a 281 km/h s PDK. Podle zvolené převodovky vykazuje nový Cayman S kombinovanou spotřebu 8,0 a 8,8 l benzinu na 100 km.

Standardem pro obě provedení nové generace Porsche Cayman je šestistupňová manuální převodovka. Za příplatek bude k dispozici sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK.

Porsche ve svých materiálech kromě jízdních výkonů nového Caymanu vyzdvihuje i rozšířené možnosti výbavy oproti první generaci. Vůbec poprvé je pro tuto modelovou řadu k dispozici adaptivní tempomat ACC a novinkou je i systém bezklíčového odemykání Entry & Drive. Speciální výbavu má představovat audiosystém Burmester.

Prodej druhé generace Porsche Cayman se má na českém trhu rozběhnout od března roku 2013 a ceny jsou nastaveny na 51 385 euro včetně DPH (zhruba 1 300 000 Kč) za standardní model, zatímco Cayman S přijde minimálně na 64 118 euro včetně DPH (okolo 1 625 000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
29. 11. 2012 19:05
Re: Nádhera
Myslel jsem samozřejmě metalízu, ne tu základní. I tak je asi z té čtveřice nejslabší.
29. 11. 2012 16:12
Non plus ultra
Mozna je to nedostatecnou vyzralosti me osoby, nebo nejsem fajnsmekr, anebo proste jsem nenarocny automobilovy fanda, ale ackoliv uznavam kvalit 911ky, Cayman mi byl sympaticky uz i v te prvni generaci, ale ted se z nej stal 'optimum' sportovnich aut v tom nejlepsim slova smyslu.

I kdyby mel byt v zakladni vybave, na pro nekoho mozna balonovitych 18kach, ktere ale zabezpeci jak sportovnost tak take pohodli, myslim si, ze by se clovek nemel za co stydet za jeho volantem.

Cayman je mozna nejsmysluplnejsi relativne dostupny sportak na trhu. A ted vypada jeste mnohem lip nez v prvni generaci. :yes:
Avatar - white label
29. 11. 2012 13:37
Re: Nádhera
Souhlas..., i když tu klasickou černou spíš ne.
Avatar - white label
29. 11. 2012 13:35
Re: Nádhera
Samozřejmě...
Pro mě je zase (až na výjimky ke kterým Porsche určitě neřadím)) sportovní auto + červená barva, poněkud otřepané klišé..., ale jak píše i MT, je červená a červená, což samozřejmě neplatí zdaleka jen u červené. Odstín bývá mnohdy podstatnější, než samotná barva. :-)
29. 11. 2012 12:32
Re: Nádhera
Je červená a červená. Porsche jich nabízí víc a některé jsou opravdu pěkné. Pamatuji si jednu šmrncnutou do oranžova, viděl jsem ji na kousku s kachním zadkem, hodně se mi líbila. Ale je to celkem agresivní kombinace, takže na víkendovou GT3, proč ne, ale pro každý den na mne možná až příliš. To se kloním spíš ke klasice - stříbrná, šedá, černá a modrá. Nebo módní hnědá (opět nabízí více odstínů), ta také není k zahození.