Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche investovalo 100 milionů dolarů do lithium-silikonových baterií

Ilustrační foto
Porsche Mission R
Porsche Mission R
Porsche Mission R
60 Fotogalerie
Diskuze (3)

Německé Porsche nenechává nic náhodě a snaží se podchytit všechny nadějné směry vývoje alternativních způsobů pohonu. Po syntetických palivech nyní investovalo do lithium-silikonových baterií.

Bateriový článek je spalovací komorou budoucnosti. Naším cílem je stát se přední společností v celosvětovém soupeření o nejlepší baterii.“ To jsou slova Lutze Meschkeho, vedoucího finančního oddělení ve společnosti Porsche. Německá automobilka proto nyní investovala 100 milionů dolarů (2,3 miliardy korun) do Group14 Technologies, výrobce pokrokové silikon-karbonové technologie pro lithiové baterie.

Americká společnost Group14 nyní získala financování v celkové výši 400 milionů dolarů (9,3 miliard korun) na stavbu nové továrny vyrábějící materiál pro baterie. V Group14 totiž vyvinuli nový silikonový materiál pro anodu bateriového článku, což má ve srovnání se současnými bateriemi výrazně zvýšit jejich energetickou hustotu. Dalším přínosem je snížení vnitřního odporu baterie. To vše by mělo přinést baterie schopné při stejné velikosti nabídnout delší dojezd, stejně jako rychlejší nabíjení a vybíjení (ve smyslu rychlosti čerpání energie pro pohon vozu).

Group14 bude své výrobky dodávat skupině Cellforce, kterou v roce 2021 založilo Porsche jako společný podnik s holdingem Customcells. Cellforce Group plánuje vyvíjet a vyrábět vysoce výkonné baterie využívající technologie vyvinuté společností Group14. Ty by pak mohly najít uplatnění v malosériových, vysokovýkonných a závodních vozech. „Anodový materiál od Group14 má potenciál být revolucí na cestě ke kratším nabíjecím časům,“ věří Markus Gräf, provozní ředitel Cellforce Group.

Šéf výzkumu a vývoje v Porsche, Michael Steiner, k tomu přidává: „Charakteristické vlastnosti nového chemického složení bateriových článků – jako je rychlé nabíjení, vysoká výkonnost a nízká váha – mají přímý přínos pro jádro značky Porsche. V podstatě souhlasí s vývojovými cíly, které si klademe pro vlastnosti našich potenciálních elektrických sportovních vozů.“ Po syntetických palivech tak jde o další oblast alternativního způsobu pohonu aut, do které Porsche investuje.

Video placeholder
Koncept Porsche Mission R • Zdroj: Porsche

Vstoupit do diskuze (3)