Porsche není spokojeno s plug-in hybridním prototypem 911. Pořád má nadváhu
Již nějaký čas víme, že se aktuální 911 dočká elektrifikace v podobě plug-in hybridního pohonu. Tvůrci ale zatím úplně spokojeni nejsou.
Od začátku byla aktuální generace Porsche 911 (992) stavěna s tím, že mimo jiné umožní zástavbu plug-in hybridního pohonu. Ve Stuttgartu už pečlivě testují prototypy, zatím ale s jejich fungováním nejsou stoprocentně spokojeni. A u takto důležitého modelu rozhodně nechtějí nic podcenit.
V rozhovoru pro Top Gear to přiznal člen představenstva Michael Steiner: „Zkoušíme prototypy, ale stále s nimi nejsme plně spokojeni, hlavně kvůli hmotnosti,“ přiznává Steiner. „U dvoudveřového sporťáku jsou jakákoliv kila navíc nežádoucí.“
Inženýři Porsche teď řeší, jestli snížit dojezd čistě na elektřinu, nebo nabídnout menší porci výkonu. A Steiner přiznává, že finální rozhodnutí stále nepadlo. „Elektrifikace modelu 911 je choulostivá záležitost. Je obtížné zajistit řádnou elektrifikaci bez poškození charakteru této významné značky,“ říká dále Frank Walliser, jenž je zodpovědný za produktovou řadu 911.
„Žádný z nápadů, které jsme se pokusili aplikovat, nebyl zatím dostatečně přesvědčivý. Je obrovský rozdíl, jestli děláte hybrid z nového auta, nebo techniku přidáváte do již existující 911. Nechceme jen vzít komponenty navíc a navýšit tím hmotnost o 100 kilogramů,“ vysvětluje, proč je elektrifikace klíčového modelu Porsche během na dlouhou trať.
Porsche ale takové auto kvůli flotilovým emisím potřebuje. Dobrou zprávou pro kované fandy sportovního svezení budiž alespoň fakt, že ve Stuttgartu se ještě nějaký čas nevzdají ryze spalovacích motorů, stejně tak neplánují ani plně elektrickou 911. „Je to naše poslední auto, ze kterého uděláme elektromobil, možná poslední auto na světě. Pokud se tak někdy stane, určitě ne před rokem 2030,“ dodal Oliver Blume, generální ředitel Porsche.