Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche není spokojeno s plug-in hybridním prototypem 911. Pořád má nadváhu

Stanislav Kolman
Diskuze (5)

Již nějaký čas víme, že se aktuální 911 dočká elektrifikace v podobě plug-in hybridního pohonu. Tvůrci ale zatím úplně spokojeni nejsou.

Od začátku byla aktuální generace Porsche 911 (992) stavěna s tím, že mimo jiné umožní zástavbu plug-in hybridního pohonu. Ve Stuttgartu už pečlivě testují prototypy, zatím ale s jejich fungováním nejsou stoprocentně spokojeni. A u takto důležitého modelu rozhodně nechtějí nic podcenit.

V rozhovoru pro Top Gear to přiznal člen představenstva Michael Steiner: „Zkoušíme prototypy, ale stále s nimi nejsme plně spokojeni, hlavně kvůli hmotnosti,“ přiznává Steiner. „U dvoudveřového sporťáku jsou jakákoliv kila navíc nežádoucí.“

Inženýři Porsche teď řeší, jestli snížit dojezd čistě na elektřinu, nebo nabídnout menší porci výkonu. A Steiner přiznává, že finální rozhodnutí stále nepadlo. „Elektrifikace modelu 911 je choulostivá záležitost. Je obtížné zajistit řádnou elektrifikaci bez poškození charakteru této významné značky,“ říká dále Frank Walliser, jenž je zodpovědný za produktovou řadu 911.

„Žádný z nápadů, které jsme se pokusili aplikovat, nebyl zatím dostatečně přesvědčivý. Je obrovský rozdíl, jestli děláte hybrid z nového auta, nebo techniku přidáváte do již existující 911. Nechceme jen vzít komponenty navíc a navýšit tím hmotnost o 100 kilogramů,“ vysvětluje, proč je elektrifikace klíčového modelu Porsche během na dlouhou trať.

Porsche ale takové auto kvůli flotilovým emisím potřebuje. Dobrou zprávou pro kované fandy sportovního svezení budiž alespoň fakt, že ve Stuttgartu se ještě nějaký čas nevzdají ryze spalovacích motorů, stejně tak neplánují ani plně elektrickou 911. „Je to naše poslední auto, ze kterého uděláme elektromobil, možná poslední auto na světě. Pokud se tak někdy stane, určitě ne před rokem 2030,“ dodal Oliver Blume, generální ředitel Porsche.

Stanislav Kolman
Diskuze (5)

Doporučujeme

7. 3. 2020 20:48
Re: Ak sportiak, tak HEV.
Tak ja som nikde nevidel, že by riešili klasický hybrid. Už od predstavenia 992 sa hovorilo iba o PHEV, ktorý sa odkladá kým nebudú spokojný s jazdnými vlastnosťami.
Ak by natlačili PHEV do zvyšku flotily a dostali tak tie auta 70-80g/km. Tak pri 911 a 718 by stačil hybrid cely fleet mohol byť okolo 100g/km. Pri tom v ich ostatných modeloch by kilá navyše toľko nevadili a príplatok za PHEV by sa ľahko rozpustil v cene drahého auta. V tom ma Porsche luxus, ktorý si mainstreamová značka nemôže dovoliť.
Avatar - Ham.
7. 3. 2020 17:44
Re: Ak sportiak, tak HEV.
Z uvedeného prohlášení je evidentní, že hybrid zařízli a raději nechají klienty zaplatit pokutu za emise. A věřím, že klienti 911 ji sice neradi, ale nakonec ochotně zaplatí.
7. 3. 2020 17:31
Re: Ak sportiak, tak HEV.
Porche má aktuálne 6 modelov. Z toho 2 športové, ktoré tvoria minoritu predajov. Je naozaj nutné do tých 2 športový napchať 100 kg batérii? V tých ostatných elektrifikácia nikomu nevadí, sú to prerastené autá kde sa nejaké to kilo tratí.
Klasický hybrid by vedel fungovať s kondenzátor, alebo malou batériou a zrazil by papierovú spotrebu o tretinu. Prípadne nerobiť žiadny hybrid, nechať fleetove emisie na zvyšku poľa a v najhoršom doplatiť nejakú tu pokutu.
Avatar - Ham.
7. 3. 2020 15:38
Re: Ak sportiak, tak HEV.
U 911 je především blbost jakýkoliv hybrid. A když už musí kvůli regulacím EU hybrid nasadit, tak jediná cesta je PHEV, protože s HEV by se nikdy ani nepřiblížili natož podlezli limit 95 g/km CO2.
Avatar - .StenLi.
7. 3. 2020 13:02
Ak sportiak, tak HEV.
PHEV je u 911 uplna zbytocnost. HEV by bolo ovela lepsie riesenie, lacnejsie, lahsie, rychlejsie.. kto a na 911, ma ho urcite minimalne ako 3tie auto a na ciste jazdenie do pekarne ma ovela prektickejsie EV.