Porsche originálně vzdalo hold úspěšnému japonskému závodníkovi
Porsche připravilo stylovou připomínku závodních úspěchů z východu. Tovární pocta putovala z Německa až do Japonska, kde jméno evropské značky vítězně reprezentoval zasloužilý závodník.
Porsche ve spolupráci s japonskou divizí značky připravilo vyznamenání legendárnímu závodníkovi. Vznikla jednorázová tovární pocta pilotovi jménem Tetsu Ikuzawa, který zpoza volantu Porsche 906 nedal nikomu šanci na okruhu Fuji International Speedway během Velké ceny Japonska v roce 1967.
Dosud žijící legenda a sběratel Porsche letos slaví kulaté osmdesátiny, což je nejlepší příležitost připomenout okruhové vítězství. Kromě blahopřání ze Stuttgartu putoval Cayman GT4 upravený zakázkovou divizí Porsche Exclusive Manufaktur přesně podle předlohy závodního monopostu. Personalizace pro Ikuzawu ukázala možnosti individualizačního oddělení, které stahuje vozy z montážní linky a umožňuje klientům volit vlastní odstín laků včetně čalounění a barevných kombinací.
Památeční 718 Cayman GT4 výkonově zůstává standardní, to znamená plochý šestiválcový boxer za zády, objem čtyř litrů a výkon 420 atmosférických koní (309 kW) s točivým momentem 420 Nm. Zrychlení na stovku dokáže proběhnout za 4,4 sekundy s rozletem až za hranici 300 km/h, ovšem japonský kus na míru ohromí nejen jízdními vlastnostmi, ale hlavně použitím 55 let starého bojového zbarvení.
Špinavě bílý poklad okruhového speciálu bylo možné okopírovat pomocí programu PTS (paint-to-sample), který zahrnuje více než 600 dostupných barev. Škála volitelných laků nabídla povedenou kopii také pro drobnější barevné doplňky jako jinou kapotu, zadní panel a startovní číslo 8 v kulatém poli.
Porsche Exclusive Manufaktur disponuje zhruba stovkou různých čalounění, darovaný Cayman dostal černou kůži prošívanou červenou nití. Zdánlivě usedlá kombinace pěkně ladí s malými plaketami a výšivkami okruhu Fuji v původním uspořádání. Zakázkovou konfiguraci dále připomíná čas Ikuzawy na prahu dveří a malý emblém na okně s nápisem „906-145“ dle čísla podvozku vítězného vozu.
Tetsu Ikuzawa patří mezi nejoblíbenější japonské závodníky, byl první východoasijský reprezentant Porsche a jeho sláva dosahuje ještě vyšších pater díky příslušnosti ke skupině prvních hvězd japonského motorsportu. Kromě Porsche výtečně pilotoval sedan Prince Skyline GT, čímž rozdmýchal zdravou rivalitu mezi evropskými a japonskými značkami. Respekt si vybudoval úspěchy v tovární i soukromé stáji, vavříny sbíral hlavně v 60. a 70. letech na scéně závodů cestovních vozů i formulí. Věrnost motorsportu dokazuje i v důchodu, občas si odskočí zpět za volant – ještě v 57 letech kroužil po Nürburgringu během mýtické čtyřiadvacetihodinovky.