Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche oživí legendu 928

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Porsche již potvrdilo použití číselného označení pro svou nejmenší sportovní řadu a můžeme se jej údajně dočkat i u zástupce druhé generace Panamery.

Porsche až do druhé poloviny devadesátých let dvacátého století uvádělo všechny své modely na trh pod číselnými označením. Zásadní změna se odehrála v roce 1996 s modelem Boxster. Následně si číselné označení zachovala pouze řada 911.

V současnosti se situace v označení modelů značky Porsche začíná měnit. První vlaštovkou se stal supersportovní model 918 Spyder.

Nyní se automobilka připravuje na odhalení důkladně modernizované třetí generace roadsteru Boxster a kupé Cayman. Ta je sice interně vedena jako typ 981, ale na trh vstoupí s označením 718, odkazujícím na úspěšný závodní model z přelomu padesátých a šedesátých let.

Podle informací magazínu Motor Trend má používání číselných označení zůstat u Porsche vyhrazeno pro sportovní roadstery, kabriolety a kupé, zatímco modely se dvěma páry dveří mají i nadále nést jména Macan, Cayenne a Panamera.

U posledního jmenovaného modelu se ovšem můžeme údajně dočkat i využití číselného označení, a to v případě, že se vedle druhé generace liftbacku (opět ve dvou délkách) a stylového kombi, jehož příchod je údajně schválen, dočkáme i kupé.

Premiéra druhé generace Porsche Panamera se má podle dostupných informací uskutečnit v letošním roce a pokud skutečně dojde i na uvedení kupé, pak u něj máme počítat s oživením označení 928, které v letech 1977 až 1995 neslo osmiválcové GT, jenž bylo po celou dobu své existence vrcholem v nabídce své značky.

Neoficiální informace ohledně nového kupé s technikou druhé generace Panamery a tradičním číselným označením uvádějí, že se má jednat o špičkové GT s osmiválcem v přídi, které v nabídce koncernu Volkswagen vhodně doplní modely Bentley Continental.

Nové Porsche 928 pak má představovat přímou konkurenci pro Aston Martin DB9 a jeho nástupce nebo BMW řady 6. Navíc může přilákat i zákazníky značek Jaguar a Maserati, z nichž ta první třídu GT již opustila a druhou podobný konec čeká (GranTurismo už stříhá metr...).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)