Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera má nové plug-in hybridní verze. Na elektřinu zvládnou až 96 km

Marek Bednář
Diskuze (3)

Panamery 4 a 4S E-Hybrid nabídnou 470, resp. 544 koní a zrychlení na stovku kolem čtyř sekund. Mají jízdní režim pro delší trasy mimo dálnice, který nabíjí baterii mimo město a ve městě jezdí na elektřinu, mimo mnoha jiného. České ceny začínají pod 2,8 milionu korun.

Třetí generace čtyřdveřového grand toureru Porsche Panamera se ukázala závěrem letošního roku včetně vrcholového provedení Turbo E-Hybrid. Nyní k tomu přidává další dvě plug-in hybridní varianty, které staví na 2,9l šestiválci místo čtyřlitrové V8. Jmenují se Panamera 4 E-Hybrid a Panamera 4S E-Hybrid.

Označení jasně říká, že půjde o verze s pohonem všech kol, a tradičně je provedení S o něco silnější. V tomto případě vozy nabízí 346, resp. 400 kW (470, resp. 544 k) a 650, resp. 750 Nm v kombinaci obou motorů. Nárůst výkonu je zejména, ale nejen v posílení spalovacího motoru – u verze 4 nabízí 224 kW (304 k), u verze 4S to je 260 kW (353 k). Zrychlení na 100 km/h je 4,1, resp. 3,7 s a nejvyšší rychlost je 280, resp. 290 km/h.

Celková kapacita baterie je stejná jako u verze Turbo E-Hybrid, tedy 25,9 kWh, což je o 8 kWh více než v předchozí generaci modelu. Spolu s možností rekuperačního brzdění a s tím i dobíjení o výkonu až 88 kW nová baterie znamená, že dojezd verze 4 E-Hybrid na jedno nabití je až 93 km v kombinovaném režimu, u 4S E-Hybrid to je až 90 km.

Díky velkému dojezdu na elektřinu je také nízká normovaná spotřeba paliva, u 4 E-Hybrid je 1 – 1,4 l/100 km, u 4S E-Hybrid téměř stejných 1,1 – 1,4 l/100 km. Odpovídajícím způsobem nízké jsou emise CO2, v obou případech hluboko pod českým limitem 50 g/km, takže vozy dostanou „elektromobilní“ registrační značky.

Konečně, oproti minulosti je rychlejší také nabíjení – díky 11kW nabíječce se baterie zvládne doplnit za 2 h 39 min, budete-li mít dostatečně výkonný wallbox.

Chytré jízdní režimy a vzduchový podvozek ve standardu

Nabíjecí panamery mají samozřejmě řadu jízdních režimů, jak je dnes běžné u většiny aut. Nejzajímavější je mód E-Charge, který, ač z hlediska spotřeby benzínu nepříliš efektivní, nepostrádá logiku – baterii nabíjí spalovacím motorem na nejvýš 80 %, ovšem jen mimo město a v rychlostech nad 55 km/h. Tak lze jet i dlouhou trasu a bez nutnosti pořád přepínat režimy mít vždy dost energie na to, aby člověk skrz města jezdil na elektřinu a mimo ně na benzín.

Vůz nicméně vždy startuje v plně elektrickém režimu E-Power. Kromě těchto dvou tu je mód E-Hold, který udržuje aktuální kapacitu baterie, a také Sport a Sport Plus, které jsou určeny k rychlé jízdě, ovšem baterii nevybijí pod 20, resp. 30 %. U předešlé generace vozu to bylo 30, resp. 80 %; změna podle automobilky „zlepšuje efektivitu bez obětování výkonů“.

Standardní výbavou všech verzí bude dvoukomorové vzduchové odpružení se systémem PASM (Porsche Active Suspension Management) s dvouventilovými nastavitelnými tlumiči. K mání je také systém Porsche Active Ride, s nímž každý tlumič zvlášť dostane vlastní hydraulické čerpadlo, poháněné elektřinou z 400V systému, primárně sloužícího pro jízdu na elektřinu.

Systém zvládá prediktivně vytvářet tlak ve směru komprese i odskoku a výsledkem podle automobilky je, že „odpružení téměř zcela absorbuje pohyby karoserie kvůli nedokonalostem silnice a udržuje vůz vodorovný ve všech situacích při dynamických jízdních manévrech“. Tlumiče zvládají měnit své nastavení 13x za sekundu.

Video se připravuje ...

Ve standardní výbavě je také chlazený dok pro bezdrátové nabíjení mobilu či parkovací asistent, mimo mnoha jiného. Z dalších možností příplatkové výbavy stojí za zmínku natáčení zadní nápravy, samočinné parkování s dálkovým ovládáním, aktivní vedení v jízdním pruhu, systém hlídání kvality vzduchu ve voze, třetí displej na palubní desce pro spolujezdce nebo sada poloautonomního řízení Porsche InnoDrive. Na některých trzích automobilka nabídne i verzi Executive s prodlouženým rozvorem náprav a čtyřzónovou klimatizací či velkou konzolí mezi zadními sedačkami ve standardu.

Představené verze panamery jsou už nyní k objednání a první dodávky zákazníkům mají začít v druhém čtvrtletí letošního roku.

České ceny nového Porsche Panamera
Provedení Motorizace, spotřeba Zrychlení na 100 km/h, nejvyšší rychlost Základní cena
Panamera 2,9 V6, 260 kW/500 Nm, 9,6-10,5 l/100km 5,3 s, 272 km/h 2.786.116 Kč
Panamera 4 2,9 V6, 260 kW/500 Nm, 10,1-11,2 l/100km 5 s, 270 km/h 2.891.386 Kč
Panamera 4 E-Hybrid 2,9 V6 + elektromotor, 346 kW/650 Nm, 1-1,4 l/100 km + 25,3-27,6 kWh/100 km 4,1 s, 280 km/h 3.191.163 Kč
Panamera 4 E-Hybrid Executive 2,9 V6 + elektromotor, 346 kW/650 Nm, 1-1,4 l/100 km + 25,9-27,8 kWh/100 km 4,2 s, 280 km/h 3.479.053 Kč
Panamera 4S E-Hybrid 2,9 V6 + elektromotor, 400 kW/750 Nm, 1,1-1,4 l/100 km + 25,9-28,6 kWh/100 km 3,7 s, 290 km/h 3.578.061 Kč
Panamera Turbo E-Hybrid 4,0 V8 + elektromotor, 500 kW/930 Nm, 1,2-1,7 l/100 km + 27,5-29,9 kWh/100 km 3,2 s, 315 km/h 4.988.286 Kč
Marek Bednář
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Horký Rom
20. 2. 2024 18:40
moc líbí
Netuším, mám v garáži wallbox :yes:

Anyway: Hrubis má čerstvé videjko na NIO ET5 Touring: https://youtube.com/watch?…
Cross Turismo pro “chudé” ;-)
Avatar - Barry Lyndon
20. 2. 2024 18:35
Re: moc líbí
PHEV je něco jako paroloď, která má pro sichr ještě i plachty. Při současné úrovni dobíjecí infrastruktury se plachet zatím nevzdám :D :yes:
Avatar - Horký Rom
20. 2. 2024 18:01
moc líbí
Panama PHEV je super, ale Taycan je ve všem nejlepší, nabízi dvě karosářské varianty a je o dost rychlejší, o verzi Taycanu Turbo S ani nemluvím :yes:

I’m lovin’ it ❤️