Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera má nové plug-in hybridní verze. Na elektřinu zvládnou až 96 km

Porsche Panamera
Porsche Panamera
Porsche Panamera
Porsche Panamera
8 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (3)

Panamery 4 a 4S E-Hybrid nabídnou 470, resp. 544 koní a zrychlení na stovku kolem čtyř sekund. Mají jízdní režim pro delší trasy mimo dálnice, který nabíjí baterii mimo město a ve městě jezdí na elektřinu, mimo mnoha jiného. České ceny začínají pod 2,8 milionu korun.

Třetí generace čtyřdveřového grand toureru Porsche Panamera se ukázala závěrem letošního roku včetně vrcholového provedení Turbo E-Hybrid. Nyní k tomu přidává další dvě plug-in hybridní varianty, které staví na 2,9l šestiválci místo čtyřlitrové V8. Jmenují se Panamera 4 E-Hybrid a Panamera 4S E-Hybrid.

Označení jasně říká, že půjde o verze s pohonem všech kol, a tradičně je provedení S o něco silnější. V tomto případě vozy nabízí 346, resp. 400 kW (470, resp. 544 k) a 650, resp. 750 Nm v kombinaci obou motorů. Nárůst výkonu je zejména, ale nejen v posílení spalovacího motoru – u verze 4 nabízí 224 kW (304 k), u verze 4S to je 260 kW (353 k). Zrychlení na 100 km/h je 4,1, resp. 3,7 s a nejvyšší rychlost je 280, resp. 290 km/h.

Celková kapacita baterie je stejná jako u verze Turbo E-Hybrid, tedy 25,9 kWh, což je o 8 kWh více než v předchozí generaci modelu. Spolu s možností rekuperačního brzdění a s tím i dobíjení o výkonu až 88 kW nová baterie znamená, že dojezd verze 4 E-Hybrid na jedno nabití je až 93 km v kombinovaném režimu, u 4S E-Hybrid to je až 90 km.

Díky velkému dojezdu na elektřinu je také nízká normovaná spotřeba paliva, u 4 E-Hybrid je 1 – 1,4 l/100 km, u 4S E-Hybrid téměř stejných 1,1 – 1,4 l/100 km. Odpovídajícím způsobem nízké jsou emise CO2, v obou případech hluboko pod českým limitem 50 g/km, takže vozy dostanou „elektromobilní“ registrační značky.

Konečně, oproti minulosti je rychlejší také nabíjení – díky 11kW nabíječce se baterie zvládne doplnit za 2 h 39 min, budete-li mít dostatečně výkonný wallbox.

Chytré jízdní režimy a vzduchový podvozek ve standardu

Nabíjecí panamery mají samozřejmě řadu jízdních režimů, jak je dnes běžné u většiny aut. Nejzajímavější je mód E-Charge, který, ač z hlediska spotřeby benzínu nepříliš efektivní, nepostrádá logiku – baterii nabíjí spalovacím motorem na nejvýš 80 %, ovšem jen mimo město a v rychlostech nad 55 km/h. Tak lze jet i dlouhou trasu a bez nutnosti pořád přepínat režimy mít vždy dost energie na to, aby člověk skrz města jezdil na elektřinu a mimo ně na benzín.

Vůz nicméně vždy startuje v plně elektrickém režimu E-Power. Kromě těchto dvou tu je mód E-Hold, který udržuje aktuální kapacitu baterie, a také Sport a Sport Plus, které jsou určeny k rychlé jízdě, ovšem baterii nevybijí pod 20, resp. 30 %. U předešlé generace vozu to bylo 30, resp. 80 %; změna podle automobilky „zlepšuje efektivitu bez obětování výkonů“.

Standardní výbavou všech verzí bude dvoukomorové vzduchové odpružení se systémem PASM (Porsche Active Suspension Management) s dvouventilovými nastavitelnými tlumiči. K mání je také systém Porsche Active Ride, s nímž každý tlumič zvlášť dostane vlastní hydraulické čerpadlo, poháněné elektřinou z 400V systému, primárně sloužícího pro jízdu na elektřinu.

Systém zvládá prediktivně vytvářet tlak ve směru komprese i odskoku a výsledkem podle automobilky je, že „odpružení téměř zcela absorbuje pohyby karoserie kvůli nedokonalostem silnice a udržuje vůz vodorovný ve všech situacích při dynamických jízdních manévrech“. Tlumiče zvládají měnit své nastavení 13x za sekundu.

Video placeholder
Porsche Panamera 4 • Zdroj: Porsche News TV

Ve standardní výbavě je také chlazený dok pro bezdrátové nabíjení mobilu či parkovací asistent, mimo mnoha jiného. Z dalších možností příplatkové výbavy stojí za zmínku natáčení zadní nápravy, samočinné parkování s dálkovým ovládáním, aktivní vedení v jízdním pruhu, systém hlídání kvality vzduchu ve voze, třetí displej na palubní desce pro spolujezdce nebo sada poloautonomního řízení Porsche InnoDrive. Na některých trzích automobilka nabídne i verzi Executive s prodlouženým rozvorem náprav a čtyřzónovou klimatizací či velkou konzolí mezi zadními sedačkami ve standardu.

Představené verze panamery jsou už nyní k objednání a první dodávky zákazníkům mají začít v druhém čtvrtletí letošního roku.

České ceny nového Porsche Panamera
ProvedeníMotorizace, spotřebaZrychlení na 100 km/h, nejvyšší rychlostZákladní cena
Panamera2,9 V6, 260 kW/500 Nm, 9,6-10,5 l/100km5,3 s, 272 km/h2.786.116 Kč
Panamera 42,9 V6, 260 kW/500 Nm, 10,1-11,2 l/100km5 s, 270 km/h2.891.386 Kč
Panamera 4 E-Hybrid2,9 V6 + elektromotor, 346 kW/650 Nm, 1-1,4 l/100 km + 25,3-27,6 kWh/100 km4,1 s, 280 km/h3.191.163 Kč
Panamera 4 E-Hybrid Executive2,9 V6 + elektromotor, 346 kW/650 Nm, 1-1,4 l/100 km + 25,9-27,8 kWh/100 km4,2 s, 280 km/h3.479.053 Kč
Panamera 4S E-Hybrid2,9 V6 + elektromotor, 400 kW/750 Nm, 1,1-1,4 l/100 km + 25,9-28,6 kWh/100 km3,7 s, 290 km/h3.578.061 Kč
Panamera Turbo E-Hybrid4,0 V8 + elektromotor, 500 kW/930 Nm, 1,2-1,7 l/100 km + 27,5-29,9 kWh/100 km3,2 s, 315 km/h4.988.286 Kč

Vstoupit do diskuze (3)