Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche se pochlubilo obří powerbankou pro elektromobily

Ondřej Mára
Diskuze (165)

Unikátní návěs obsahuje bateriový systém s kapacitou 2,1 MWh, který umožňuje současné nabíjení až 10 elektromobilů.

Automobilka Porsche si vždycky dělala věci tak trochu po svém, což ostatně ukazuje i její speciální „powerbanka“ pro elektromobily. V podstatě se jedná o speciální návěs za běžný tahač, který ovšem obsahuje bateriový systém s kapacitou až 2.1 MWh.

Návěs je vybaven deseti zásuvkami a jeho vnitřní elektrický systém nabízí maximální nabíjecí výkon až 3,2 MW, díky čemuž je možné nabíjet až 10 vozů Porsche Taycan současně. Porsche přitom dodává, že plně nabitá pojízdná nabíječka vystačí až k 30 plným nabitím (pravděpodobně modelu Taycan).

Porsche připravilo tento systém pro své vlastní akce na okruzích, kde prozatím chybí dostatečně výkonná infrastruktura. Jedním z míst, kde byl systém k vidění v plném zápřahu, byl i okruh Hungaroring poblíž Budapešti, kde se před pár dny konala akce Porsche Track Experimental s názvem „Soul on Track“.

Během ní si zákazníci mohli vyzkoušet chování vozu na okruhu, což samozřejmě znamená zvýšenou spotřebu elektrické energie. Při vysokém počtu vozů pak bylo jisté, že se nelze spolehnout pouze na lokální nabíjecí infrastrukturu, jak dodává tisková zpráva automobilky.

Porsche přitom není jediným výrobcem, který přišel s podobným řešením. Podobně koncipované pojízdné nabíječky totiž v minulosti prezentovaly i značky Audi a Tesla, přičemž americká automobilka využila svůj „Megacharger“ ke zvýšení kapacity standardních nabíječek během rušných období. Původně byl Megacharger napájen naftovými generátory, později je však rovněž nahradily baterie.

Vraťme se ale k automobilce Porsche, která v tiskové zprávě prozradila, že společně s německou společností Ads-Tec vytvořila celkem sedm mobilních nabíjecích systémů a vyrovnávacích jednotek. Pojízdné powerbanky už prý přitom procestovaly velkou část Evropy a dohromady u nich proběhlo okolo 5000 nabíjení, přičemž některá probíhala i při teplotách okolo – 40 °C. Jejich výkon je však stále sledován a vyhodnocován.

Ondřej Mára
Diskuze (165)

Doporučujeme

22. 9. 2020 16:06
Re: Chápu to více méně správně?
Je to demagogickej idiot. Zbytečný mu cokoliv vysvětlovat.
22. 9. 2020 16:05
Re: Ledovci mají radost
Tebe bych pověsil jako prvního.
22. 9. 2020 16:03
Re: Ledovci mají radost
Kolik jsem jel nejrychlejc? Aha tak tím si to dorazil. :D :D
Co to má společnýho se zážitkem z jízdy? Kolik ti je 12? To si jako myslíš, že je zábava nebo zážitek zrychlovat na semaforech nebo jezdit rychle po dálnici? No tak to o tobě hodně vypovídá. To pak rozumím tom, že mě Areseho, Jerryho, Speedfreda a spoustu dalších nechápeš.
22. 9. 2020 12:28
Re: Ledovci mají radost
Po stopadesáté prvků - protože tentokrát nejde o skutečně škodlivé emise, ale o emise zcela NEJEDOVATÉHO CO2, jehož limity jsou nastaveny tak, aby likvidovali normální pořádná auta se spalovacími motory!!!!!!!!!!!! :-( :-( :-( :-( Co na tom pořád nechápeš?! :-O :-O :-O
22. 9. 2020 12:26
Re: Chápu to více méně správně?
Měl jsem samozřejmě na mysli na palubě elektrosamohybů! :-)