Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Taycan prošlo náročným testem na okruhu Nardo, za 24 hodin najelo 3.425 km

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Představení prvního čistě elektrického Porsche je téměř za rohem, přesto automobilka nepolevuje v jeho náročném testování.

Automobilka Porsche se dnes pochlubila dalším významným milníkem v testování svého prvního čistě elektrického modelu Taycan. Skupina testovacích pilotů se s ním totiž vydala na italský okruh Nardo, kde s ním kroužili 24 hodin a urazili 2.128,1 mil – tedy okolo 3.425 kilometrů. Podobná zkouška by byla náročná i pro klasický automobil se spalovacím motorem, v případě elektromobilu se však jednalo o celkem extrémní zátěžový test.

Jak je nejspíš většině z vás již dobře známo, elektromobily si moc dobře nerozumí s vysokými teplotami. Během testování na Nardo však měla teplota vzduchu vystoupat až na 41,7 °C, zatímco teplota trati se měla pohybovat dokonce kolem 53,9 °C. I tak se ale šestici testovacích pilotů podařilo prokázat, že Taycan je schopen ustát i náročnější provoz v extrémních teplotách.

Vůz se totiž pohyboval průměrnou rychlostí v rozmezí 195 až 214 km/h a jediné zastávky představovalo pouze střídání pilotů a rychlé dobíjení na rychlo-nabíječce u okruhu. Tou byla 800-voltová nabíjecí stanice z produkce Porsche Engineering Group GmbH, která by měla být využívána i ve spolupráci s projektem Ionity.

„Taycan zvládl tento ambiciózní zátěžový test bez jakýchkoliv problémů,“ uvedl Stefan Weckbach, viceprezident produktové nabídky. „Výsledky dosažené v Nardo ukazují výhody unikátní 800-voltové technologie a její vysokou úroveň vyzrálosti. Než dodáme Taycan koncem roku na trh, budeme s ním mít najeto přes 3,7 milionu testovacích kilometrů po celém světě,“ dodal Weckbach.

Jak Porsche dodává, Taycan bude prvním produkčním elektromobilem, který bude využívat systém s 800-volty. Tuto technologii přitom Porsche využilo již u svého modelu 919 Hybrid, se kterým třikrát v řadě vyhrálo slavný závod 24 hodin Le Mans. K hlavním výhodám 800-voltové technologie by měl patřit konzistentní výkon, redukovaný čas nabíjení a snížená váha i prostorová náročnost.

Automobilka si navíc v Nardo ověřila i svůj systém pro regulaci teploty baterií, který je schopen baterie zahřívat i ochlazovat pro podání co nejlepších výkonů. Tím dochází k eliminaci energetických ztrát při extrémně vysokých teplotách a současně se při správné teplotě urychluje i proces dobíjení.

Není to však poprvé, kdy Porsche vystavilo Taycan enormní zátěži. Již koncem července totiž automobilka vytáhla Taycan na letiště, kde s ním testovací jezdec celkem šestadvacetkrát úspěšně absolvoval zrychlení z 0 na 200 km/h. Průměrný čas se přitom pokaždé udržel pod hranicí 10 sekund a rozdíl mezi nejlepší a nejpomalejší akcelerací byl jen 0,8 sekundy.

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Doporučujeme

Avatar - white label
20. 8. 2019 10:34
Re: Náročným?
Někdy taky museli nabíjet...
Avatar - 3_diamanty
20. 8. 2019 08:55
tak porsche nie je tesla ze jo
:yes:
Avatar - KANKUNEN
19. 8. 2019 22:50
Re: Zdroj el. energie
Však já som myslel energiu pre infraštrukturu, přestože nabijali zeleně z trafa.
19. 8. 2019 22:44
Re: Zdroj el. energie
Zdroj tejto informácie? Väčšina okruhov ma dostatočne dimenzované napájanie na to aby zvládli nabiť jedno auto.
Avatar - KANKUNEN
19. 8. 2019 20:13
Zdroj el. energie
MAN V8 22 litrů objem v elektrocentrále. :-!