Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Taycan prošlo náročným testem na okruhu Nardo, za 24 hodin najelo 3.425 km

Ondřej Mára Ondřej Mára 19. 8. 2019
6
13
Zobrazit náhledy (6)
Porsche Taycan

Představení prvního čistě elektrického Porsche je téměř za rohem, přesto automobilka nepolevuje v jeho náročném testování.

Automobilka Porsche se dnes pochlubila dalším významným milníkem v testování svého prvního čistě elektrického modelu Taycan. Skupina testovacích pilotů se s ním totiž vydala na italský okruh Nardo, kde s ním kroužili 24 hodin a urazili 2.128,1 mil – tedy okolo 3.425 kilometrů. Podobná zkouška by byla náročná i pro klasický automobil se spalovacím motorem, v případě elektromobilu se však jednalo o celkem extrémní zátěžový test.

Jak je nejspíš většině z vás již dobře známo, elektromobily si moc dobře nerozumí s vysokými teplotami. Během testování na Nardo však měla teplota vzduchu vystoupat až na 41,7 °C, zatímco teplota trati se měla pohybovat dokonce kolem 53,9 °C. I tak se ale šestici testovacích pilotů podařilo prokázat, že Taycan je schopen ustát i náročnější provoz v extrémních teplotách.

Vůz se totiž pohyboval průměrnou rychlostí v rozmezí 195 až 214 km/h a jediné zastávky představovalo pouze střídání pilotů a rychlé dobíjení na rychlo-nabíječce u okruhu. Tou byla 800-voltová nabíjecí stanice z produkce Porsche Engineering Group GmbH, která by měla být využívána i ve spolupráci s projektem Ionity.

„Taycan zvládl tento ambiciózní zátěžový test bez jakýchkoliv problémů,“ uvedl Stefan Weckbach, viceprezident produktové nabídky. „Výsledky dosažené v Nardo ukazují výhody unikátní 800-voltové technologie a její vysokou úroveň vyzrálosti. Než dodáme Taycan koncem roku na trh, budeme s ním mít najeto přes 3,7 milionu testovacích kilometrů po celém světě,“ dodal Weckbach.

Jak Porsche dodává, Taycan bude prvním produkčním elektromobilem, který bude využívat systém s 800-volty. Tuto technologii přitom Porsche využilo již u svého modelu 919 Hybrid, se kterým třikrát v řadě vyhrálo slavný závod 24 hodin Le Mans. K hlavním výhodám 800-voltové technologie by měl patřit konzistentní výkon, redukovaný čas nabíjení a snížená váha i prostorová náročnost.

Automobilka si navíc v Nardo ověřila i svůj systém pro regulaci teploty baterií, který je schopen baterie zahřívat i ochlazovat pro podání co nejlepších výkonů. Tím dochází k eliminaci energetických ztrát při extrémně vysokých teplotách a současně se při správné teplotě urychluje i proces dobíjení.

Není to však poprvé, kdy Porsche vystavilo Taycan enormní zátěži. Již koncem července totiž automobilka vytáhla Taycan na letiště, kde s ním testovací jezdec celkem šestadvacetkrát úspěšně absolvoval zrychlení z 0 na 200 km/h. Průměrný čas se přitom pokaždé udržel pod hranicí 10 sekund a rozdíl mezi nejlepší a nejpomalejší akcelerací byl jen 0,8 sekundy.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Zdroj el. energie
| 20. 8. 2019
Zelenou! Tuzemak a Vodka, Jou!
Avatar - white label
Re: Náročným?
| 20. 8. 2019
Někdy taky museli nabíjet...
Avatar - 3_diamanty
tak porsche nie je tesla ze jo
| 20. 8. 2019
:yes:
Avatar - KANKUNEN
Re: Re: Zdroj el. energie
| 19. 8. 2019
Však já som myslel energiu pre infraštrukturu, přestože nabijali zeleně z trafa.
Re: Zdroj el. energie
| 19. 8. 2019
Zdroj tejto informácie? Väčšina okruhov ma dostatočne dimenzované napájanie na to aby zvládli nabiť jedno auto.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku